WE-300, zullen we weer eens?

Van een aantal bloggers kreeg ik de afgelopen tijd het bericht: ‘Plato, waar blijft die WE-300 toch?  Wij zitten hier al een tijdje wat bedroefd te wachten op een nieuwe uitdaging, maar er komt niets. Doe daar eens wat aan man!’ 
Tja, dacht ik, het is waar, ik heb mijn WE (WE = Word Exact) rubriekje danig verwaarloosd. Gelukkig zijn er meer blogs die prima uitdagingen presenteren (zelfs de WOW is weer present, hoera!) en bij Corline zag ik een leuke rubriek waarin ze de meest vreselijke taalblunders van de TV afplukte (een aanrader) maar als de behoefte er is, blaas ik de WE met veel plezier weer leven in.
Ik vroeg net aan Cornelis Critieck, die boven op de voorkamer boeken zit te sorteren, welk woord hij me zou aanraden. Hij hoestte wat in zijn kraag en gromde sarcastisch: ‘kniezen, zeuren, somberen, treuren, kletsen, roddelen, dat lijkt me wel wat voor dat publiek van jou.’
Húú, ik deed snel de deur weer dicht want als Cornelis bij tien graden nog steeds dat verschrikkelijke winterhumeur heeft, is er geen land met hem te bezeilen. Tjonge zeg, wat kan die vent af en toe… maar hé, dat is eigenlijk wel een aardig woord….

Klieren

Uitdaging:

  • Schrijf over klieren een fictief verhaal van 300 woorden op uw weblog.
  • Gebruik dit woord niet in het verhaal (omschrijvingen of synoniemen mogen natuurlijk wel).

Tip: 

Doet u mee? Veel schrijf en/of leesplezier.

Alweer negentien prachtige verhalen verschenen. Lees bij:

  Melody   

Ria    

Ferrara     

Anneke

Reismeermin

Marja

Rianne

Jokezelf

Greecha

Hanneke

Annemarie

Vivapo

Joanne

Dwarsbongel

Anja

Plato

Villashappo

Natasja

Laura

Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

56 reacties op WE-300, zullen we weer eens?

  1. Melody zegt:

    NOu he he , dat werd tijd *grijnsssssssssssss*

    De mijne staat er hoor :

    https://melodyk.nl/klieren/

  2. ria zegt:

    Heerlijk om te lezen dat je weer met WE 300 begint. Ik ga het woord klieren op me in laten werken:-)

  3. Goedemorgen Plato, ik sla over. Ben iets minder tijd aan het besteden aan bloggen en meer aan lezen en andere dingen. Maar wie weet als je eens komt met een woord heb ik wel meteen inspiratie en dan doe ik vast wel mee. Mooie maandag, hier schijnt de zon!

  4. Ferrara zegt:

    Ben nog even doende met een huiswerkopdracht van de schrijfcursus. Morgen is de deadline, daarna hoop ik ruimte in de bovenkamer te hebben voor een WE

  5. ria zegt:

    Mijn WE 300 – Klieren staat op mijn blog.

  6. Rianne zegt:

    D’r zitten hier drie knuffels te stuiteren. Ik kom er niet onderuit ben ik bang. Nu is het woord klieren wel aan hun besteed dus dat gaat vast goedkomen.

  7. Ik vind het zo leuk je hier weer te ontmoeten.

  8. Ferrara zegt:

    Plato, mijn WE-300 onder de titel Voltreffer is geplaatst.
    https://ferrara-victoriene.blogspot.com/

  9. perikelen zegt:

    Heej Plato, ik hoop je volgende week een keertje te kunnen bellen. Ik heb Geesje je mailadres gegeven X Wilma.

  10. hanscke zegt:

    Ik ga er mee aan de gang.
    OT: ik heb fotograferen maar even aangepast. Ik schijn maar niet te kunnen onthouden dat dit met een f. moet. Weer verkeerd gegokt en te lui geweest om het even op te zoeken.

  11. reismeermin zegt:

    Klieren


    En hierbij de juiste link 😉

  12. klaproos zegt:

    ohhhhhhhhh plaat zou je zo’n vent niet 🙂
    wat een klier zeg, maar goed, je bent er weer dus ik noem jou zéker geen klier:-)
    ik hoop dat je weer veel inzendingen krijgt,
    leuk hé plaat, zo’n blog.. 🙂

    roos klier een eind op ja wil je 🙂

    oké plaat
    fijn weekend gewenst
    xxx

  13. Plato zegt:

    Marja, ik zet de linker zo snel mogelijk op.

  14. Rianne zegt:

    Meneer Plaat, wij doen ook weer meer!
    Groetjes en knuffels van de Boyszz

    https://sheschanginglanes.com/2019/02/25/we-300-klieren/

  15. Jokezelf zegt:

    En hier is mijn ettertje, want ook ik heb de WE300 enorm gemist.

    Het vervelende mannetje, een pesterig sprookje.

  16. Plato zegt:

    Volgens mij ging alles goed Gees 😃

  17. hannekelive zegt:

    ben maar eens terug naar school gegaan https://wp.me/s1P9L6-koekoek

  18. AnneMarie zegt:

    Goedenavond
    Het ei is gelegd, natuurlijk wil ik weer mee doen.
    http://60plusenbewegen.com/2019/03/07/we-300-klieren/
    Groeten AnneMarie

  19. AnjaAnja zegt:

    Hoi Plato, zooooo blij dat je weer terug bent!

  20. matroos zegt:

    Hoi Willem ik heb je een mailtje gestuurd met het ww van mijn blog.

  21. Joanne zegt:

    Het heeft even geduurd maar mijn bijdrage staat hier:

    http://fredriguswereld.blogspot.com/2019/03/we-300-klieren.html

    Ik vind het geweldig dat er weer een WE-300 is. Ik heb het gemist!

    Liefs Joanne

  22. tagrijn zegt:

    Als er opeens een kleine reparatie in huis moet worden gedaan, zeg ik dat ik dat wel even zal doen. De reactie is dan meestal: ‘Tja, we kunnen natuurlijk ook xxx even bellen…’

  23. D zegt:

    Hehe, eindelijk! Vanmorgen onder de douche had ik weer eens inspiratie, en je hints waren wel degelijk blijven hangen. Ik was druk bezig met een aantal ballen in de lucht te houden, en dan is het ook wel handig als je voldoende lucht in die ballen houdt, dan stuiteren ze beter… 😉
    Bijgaand de link naar mijn bijdrage:
    https://dwarsbongel.blogspot.com/2019/03/190312-we300-klieren.html
    Fijn om weer eens mee te kunnen doen!

  24. Dwarsbongel zegt:

    Dat was ik dus, met de vingers op de verkeerde toetsen…

  25. Melody zegt:

    een maand om…. ga je verder? *grijnsssss*

  26. Plato zegt:

    Even geduld Mel. Ik zit midden in een verhuizing
    want Maria moet haar huis uit ivm verbouwing
    En daaropvolgende fikse huurverhoging.
    Het is moeilijk nog een betaalbare woning
    Te krijgen. Etc etc.
    Maar mijn bijdrage komt er deze week aan
    En daarna een nieuwe WE.

    • Melody zegt:

      Harregat arme jullie, sterkte hoor!!
      Het huizenprobleem speelt hier ook wel hoor, huizen gaan voor ver boven de vraagprijs weg

      Joehoepieeeeeeeeeeeeeee kijk er naar uit (en geduld? wasda?)

  27. Natasja zegt:

    Hey Plato, Ik dacht toch echt dat ik vrijdag mijn link had geplaatst. Maar ik zie hem niet meer staan.
    Komt-ie nog een keertje!
    https://tasja72.blogspot.com/2019/03/de-erfenis-we-300.html

  28. Heb mij eraan gewaagd ook in de hoop dat in een reactie een oplossing zit😉
    https://wordpress.com/post/dewerelddoordeogenvanmij.blog/3342

  29. Goedemorgen Dick , wat lief dat je deze moeite neemt. Ik hoop dat ik het probleem opgelost heb ? Ben sinds gisteren erweer ingedoken en een upgrade genomen met al het geknutsel heb ik een link geplaatst wat schijnbaar mijn bewerkingstool is en ” vreemde ” buiten mij er uit veiligheid niet in kunnen.

    Dit moet de goede link zijn :
    https://dewerelddoordeogenvanmij.blog/2019/04/25/we-300-hoe-zo-op-de-kast-jagen/

  30. koppieop zegt:

    Ja hoor, dank je wel Laura! Het internet-geknutsel heeft mij op de kast gejaagd, ik bedoel naar jouw blog begeleid. Waar ik tot mijn verrassing o.a. zag dat jij mijn blog ook volgt. “Volgen” is maar bij wijze van spreken want er is niets te volgen sinds ik een enthousiast begonnen proyect in de steek heb gelaten. Ik wil wel de draad opnemen maar er komt niets van omdat ik belang stel in een [te] groot aantal onderwerpen tegelijk, en dat daardoor mijn prioriteiten voortdurend verschuiven. Het weinige dat ik vandaag heb gelezen van dewereldoordeogenvanjou brengt mij wellicht terug naar deze sector. Dat zul je merken als je een berichtje van wordpress krijgt.
    Tor dan, beste wensen, onder meer voor een fijn weekend!
    .-

Ja, schrijft u maar.....