101 Het woord voor juli 2023

Vanmorgen ontwaakte ik met tien 101 woorden in gedachten.
De hele dag was ik aan het kiezen (1).
Het woord deed me denken aan politici (2)
(vooral die epifane) die plotseling gingen stoppen (3).
Maar, dacht ik, wat dan met die onafgemaakte dossiers
als migratie (4), Groningen (5), toeslagenaffaire (6) en natuur (7)?
Die ondervinden onaanvaardbare vertragingen.
Gevolg stormen (8) van protesten (9),
Maar ach, bij stormen moest ik zo denken aan die mooie bomen (10)
die kort geleden nog in mijn straatje stonden.

Daarom kies ik:

BOMEN

(werkwoord en zelfstandig naamwoord)

Maakt u er een leuk verhaal van?

Veel plezier

Melody

Apenstaartje

Corja Spiegelingen

Geesje

Matroos Beek

Neeltje

Hanneke

Roadlaura

Anonieme blogster

Geesje (2e bijdrage)

Maria

Nathalie








Dit bericht werd geplaatst in 101. Bookmark de permalink .

23 reacties op 101 Het woord voor juli 2023

  1. MelodyK zegt:

    Daar waren we weer…. vannacht wel zien binnenkomen maar ja ik heb geen laptop mee naar bed hè *grijnssssssssss

    Dus na het ochtendritueel met mijn veestapel dan maar aan de slag:

    101 ~ Bomen

  2. Geesje zegt:

    Twee vliegen in één klap, een 50/50 en 101 woorden, knap gedaan. Bomen, wie houdt er nu niet van bomen?

  3. Plato zegt:

    Klopt: daat haazt duh gut zeit, min Barn

  4. staartje zegt:

    En hier is de mijne:

    Bomen-101


    Ik ben dol op bomen 😇🌳😀

  5. Corja zegt:

    Op zo’n winderige zondag een leuke opdracht. Wel weer een inkoppertje, natuurlijk, maar ik heb mijzelf een extra doel gesteld. Mijn bijdrage: ajroc.wordpress.com/2023/07/16/geveld/

  6. Matroos Beek zegt:

    Leuk! Ik deel hierbij een herinnering. Hartelijke groet.

    Boommoord

  7. hannekelive zegt:

    Bomen (101)


    als het goed is doet deze link het wel

  8. Sai hef a blogveketion but wai willen bomen…

    Toet&Co: Bomen

Ja, schrijft u maar.....