WE 300 oktober 2023

Kregen jullie er per 1 januari ook zoveel geld bij? Tjonge , jonge, ik waande me heel even rijk.
Daarna kwam het bericht dat niet alleen de AOW en het pensioen, maar ook de winkelprijzen, de energiekosten, de ziektekostenverzekeringspremie, de benzineprijs, de autoprijzen (ja, wat eigenlijk niet?), flink zouden stijgen. En… dat deden ze. Ook de inflatie liet zich niet onbetuigd.
Voor 2024 zal het verhaal wel niet veel anders zijn.
Gelukkig mogen we in november kiezen.
Toch eens kijken of er partijen zijn die het heel goed met ons voor hebben.
En… daarna flink duimen dat ze hun beloften na 22 november nog hebben onthouden.

Welk woord kwam er tijdens het lezen van dit stukje nu spontaan bij jullie op?
Bij mij was het:

Geesje

Hanneke

Ferrara

Anneke

Bertjens

Maria

Plato

Stuk voor stuk verhalen die de moeite waard zijn. Wie ze nog niet gelezen heeft… neem even de tijd en geniet van zoveel inspiratie.

Dit bericht werd geplaatst in verhalen fictie, WE-300. Bookmark de permalink .

31 reacties op WE 300 oktober 2023

  1. Geesje zegt:

    Het is en het blijft koffiedik kijken wat de politiek betreft, ik vrees dat er niet veel zal veranderen. Uitgeven, een mooi woord waar je alle kanten mee op kan gaan. Ik ga er over nadenken Plato.

  2. bertjens zegt:

    Uitgeven, mooi woord. Daar houd ik wel van, hoe meer hoe liever. 🙂

  3. gewoonanneke zegt:

    Ja hier geven ze wat en daar halen ze het weer terug…. hoewel het wel fijn is dat je dan ook wat extra krijgt als alles duurder wordt. Ik ga over het woord nadenken…..

  4. Uitgeven… Ik zie de Boysz denken en met Mrs Google overleggen.

  5. Geesje zegt:

    Mijn bijdrage staat er ook hoor Plato. Met plezier geschreven, weliswaar niet in een rood schriftje, maar toch. 🙂

    WE 300 ‘Uitgeven”

  6. Mooie beloftes maar ik kom uit het land van geen woorden maar daden;) Ik hoop echt nog eens een WE voor je te schrijven…

  7. Spontanity zegt:

    Het woord wat bij mij nu opkomt is: UITKLEDEN

  8. hannekelive zegt:

    hier vind je mijn bijdrage met drie verborgen betekenissen van uitgeven:

    Mirjam

  9. Ferrara zegt:

    Mijn bijdrage voor oktober staat hier. https://ferrara-victoriene.blogspot.com/2023/10/bestseller.html
    Een schrijfveer uit 2012 enigszins aangepast en teruggebracht tot 300 woorden.

  10. bertjens zegt:

    Hallo Plato, mijn verhaal staat er ook.
    https://bertjens.wordpress.com/
    ‘Liefde is blind’

  11. omabaard zegt:

    Geen bijdrage, maar ik zou een boek kunnen uitgeven over wat we hier allemaal moeten en kunnen uitgeven.

    • Plato zegt:

      Ik vrees dat dat boek er dan ook niet zal komen, oma. Ik zou het in elk geval lezen.
      Ik prijs me gelukkig dat ik een kind uit de jaren veertig/vijftig ben. Toen waren we nog spaarzaam en zuinig. Als het zou moeten, zou ik nu nog steeds met veel minder uit kunnen komen. Om me heen zie ik het wel eens anders. Prima, maar dan niet ‘peeuwen’ als je tekort komt, denk ik dan.

  12. omabaard zegt:

    Peeuwen moest ik even googelen. En inderdaad, the times they are a’changin. Den Bob wist het al.

  13. bertjens zegt:

    Peeuwen, lang geleden dat ik het woord hoorde. Leuk!

Ja, schrijft u maar.....