WE-300: Zen

Lang geleden, toen ik nog geen blog had, fietste ik veel. Ik had een pittige baan met soms flink wat spanningen.
Die trapte ik dan, in het weekeinde, van me af.
Op een dag, na zo’n week van vergaderingen en slecht-weer-gesprekken, vertrok ik
‘s-ochtends met zon en een prettig windje in de rug. Het fietsen ging als vanzelf en na een aantal uren pedaleren kwam ik in een gemoedstoestand waarin mijn gedachtewereld zachtjes leek uitgeschakeld.
Hoe lang duurde dit? Dat weet ik niet maar op een bepaald moment fietste ik weer in het heden. Ik bevond mij op een onbekende, bosrijke weg die flink bergopwaarts voerde.
Langzamerhand maakte de begroeiing plaats voor een rotsachtig landschap en een donkere lucht waaruit een gestage motregen viel.
Daar bereikte ik de top.
Plotseling waren daar hoge stemmen:
‘Héé, is that not mister Pleet?’
‘Nee joh, die is ouder.’
‘Nonono, joe forget we come hier in de timemachine.
‘Oh ja… Hallo, meneer Pláát!’
Ik stopte, keek en zag een rotsblok waarop een roze-, een roodgrijs- en een bruin wezentje in meditatiehouding zaten.
‘Eh… Ik ben niet meneer Plaat. Wie zijn jullie?’
‘Wij zijn de boysz en komen uit de toekomst met onze tijdmachine.’ zei de roze.
‘Yes’, fluisterde de bruine. We mediteer hier want… Wij Zen!!
Ik keek ongetwijfeld superdom.
‘Joe cannot know us because joe have nog geen blog. And Plaat not yet bestaat. That comes later.’
Ik gluurde achter het rotsblok. Een buikspreker? Een verborgen camera?
‘Blog, Plaat, tijdmachine?’ stamelde ik.
‘Neem een blog en leer onze secretaresse kennen,’ adviseerde de roodgrijze.
‘But now we must go because we become draifnat. Byebye,’ riep de bruine.
De drie klommen bliksemsnel op een apparaat dat achter het rotsblok stond. Ze zwaaiden. ‘Till later…’
Een flits…
Ik stond daar maar… als in een droom.
Drijfnat.

====== 0 ======

————————————————————-
Met dank aan de boysz van Koffiedigitalix
————————————————————




Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

46 reacties op WE-300: Zen

  1. hannekelive zegt:

    Ja Plaat, er is maar een dunne scheidslijn tussen toen nu en straks
    Wat zal er veel duidelijk geworden zijn toen je de avonturen van de Boyz ontdekte. En wat gaaf dat ze jou destijds geadviseerd hebben een blog te beginnen. Je bemoeien met de toekomst of het verleden is niet aan te raden, maar in dit geval zeker goed uit gevallen!

  2. MelodyK zegt:

    G.E.W.E.L.D.I.G.
    beste hersenspinsel tot nu toe die ik ooit van je las!

  3. Rob Alberts zegt:

    Prachtig verhaal

    Vrolijke groet,

  4. Wat leuk geschreven Plato en hoe leuk om de boyz van KoffieDigitalix erbij te halen.
    Dus dat is het verhaal achter de start van je weblog…. Wel bijzonder.

  5. marieclaire zegt:

    Bijzondere Boyzs, hoor. Wippen van de ene blog naar de ander. De blogger die nog niet blogde compleet confuus achterlatend.

  6. ellyvandoorn zegt:

    Wat een prachtig verhaal. Ik ben net thuis en wilde iets anders gaan doen maar jouw woorden hielden me gevangen. Gelukkig is het hier droog.

  7. ferrara zegt:

    Super dit. Slim ook WIJ-ZEN.

  8. Meneer Plaat. Goed om te lezen dat onze ontmoeting niet langer in de onderkrochten van uw brein vertoeft.
    Ja, en ook fijn dat Meneer Plaat zich onze ontmoeting weer herinnert, piept Rozi.
    whoat? Ai still hef some woater in mai ear. It was rening very hard.
    End koffiemuts, sees joes now well. Wai kennen Mister Pleet.

  9. Mooi verhaal! Tijd- en materieloosheid. All we are is (the idea of) dust in the wind. Maar, monkelde Zeno, neem voor de zekerheid wél je paraplu mee.

  10. Matroos Beek zegt:

    Aha, dus zo werd je een blogger! Wat heb je dat leuk geschreven.

    • Plato zegt:

      Ik kan het niet geloven hoor. Ik geef nog steeds de eer aan Coby van der Ploeg. Ik dacht in 2003 en dan nog op weblog.
      Maar ja.. verdikkie… nu zitten die knuffels in mijn hoofd.

  11. Dit was niet ons eerste gastoptreden maar dit blog heeft er wel toe geleid dat wij nu een eigenste pagina hebben gekregen met blogs over ons die bij haar niet terug te vinden zijn.
    Knuffel van de Boysz

    de Boysz (gastoptredens)

  12. Bertie zegt:

    Dat is god gevonden, of verwachten ze jou? Je zou het jast denken. In zentoestand weet je het maar nooit…

  13. Willie zegt:

    Mooi zoals het van non-fictie overging in fictie.
    En fantastisch dat de boysz ineens opdoken, Willem moet heel raar opgekeken hebben toen hij plotseling die stemmetjes hoorde. 🙂
    Originele vondst : Wij Zen. 🙂
    Het is dat je op een fiets niet kan slapen, anders had het een droom kunnen zijn.
    Geweldige WE-300, Plato.

  14. Geesje zegt:

    Heel bijzonder om de reden van het begin van je weblog te lezen, voor mij ben je degene die menige webloggers tot het schrijven aan hebt gezet, door je creatieve inzet en je weldoordachte reacties, kortom: je bent een wijze leermeester voor velen en zeker voor mij!

  15. omabaard zegt:

    Ergens zal ik moeten bijlezen, vermoed ik, om beter te begrijpen. Non-fictie en fictie vloeien vlot (2xvl) over in elkaar. Feit is dat je nat werd, maar dat dit het verkregen resultaat meer dan waard is.

    • Plato zegt:

      Oma, er zit niet veel achter. De drie figuurtjes die daar op die berg zitten te mediteren zijn in feite knuffels van Rianne van de blog van Digitalix. Zij schrijft over die drie leuke fictieve verhalen, onder andere dat zij door de tijd kunnen reizen. De drie knuffels staan ook elke maand garant voor een leuk WE-300 verhaal.
      Ik heb deze drie in dit verhaal even van Rianne geleend door ze in de tijd te laten reizen zodat ze terecht komen in mijn wereld toen ik nog werkte en nog geen weblog had. De drie knuffels kennen Platoonline al jaren en roepen mij als zodanig aan. Ik ben verward en zij realiseren zich dat ik natuurlijk mijn eigen eigen toekomst nog niet ken.
      Zo ongeveer moet het gegaan zijn. Ik heb geknoeid met de tijd. Eigenlijk is dat verboden. Maar ja…

      • omabaard zegt:

        Nu begrijp ik. Ik ken die blog van Digitalix niet en kon dus moeilijk een verband leggen met wat je hier schreef. Tijdreizen, ik wou dat het kon….. Een teletijdmachine hebben ze nog niet bedacht.

  16. Corja zegt:

    Beetje knoeien met de tijd, ach, moet kunnen. Ik ben trouwens blij dat je een blog bent begonnen!

  17. gewoonanneke zegt:

    Fietsen is goed voor lichaam en geest….. ja mooi verwerkt in het thema Wijzen.

  18. Rijkelijk zuurstof naar je hersenen gegaan tijdens het fietsen, dat de toekomst met de Boyz jouw kwamen adviseren 😀

  19. minoesjka2 zegt:

    Fietsen is over het algemeen ontspannend, maar ik geloof dat het in dit verhaal alleen maar richting verwarring ging. Dat zou het bij mij opleveren tenminste hahaha

Ja, schrijft u maar.....