WE-300 voor de maand september

Eindelijk: een levensteken van Plato. Ik bedank iedereen hartelijk voor de vriendelijke- en bemoedigende reacties.
Zoon is inmiddels definitief naar zijn eigen huis. Hij moet nog erg wennen. Soms heeft hij het gevoel dat hij in een hotel slaapt. Een teken dat het nog niet helemaal ZIJN huis is. Dat heeft natuurlijk tijd nodig.
Ondertussen ben ik, samen met een kennis, bezig mijn huis grondig te renoveren. Zo gaan die dingen, je begint ergens aan (de kamer van zoon) en je ziet steeds meer. De eerstkomende maand ben ik dus nog wel even bezig. Daarbij zegt het lijf af en toe: stop, want ik kraak!! Maar de geest wil door, want het moet toch ooit af. Gelukkig heeft mijn kennis heel veel goede apparatuur en neemt zoon het elektradeel voor zijn rekening.

Enfin, om het verhaal ver onder de 300 woorden af te ronden: Plato leeft en hij is druk. Toch zal ik proberen vanaf volgende week weer een rondje langs de velden te maken. Ik zal niet alles kunnen lezen maar echt, ik doe mijn best om er weer in te komen.

Gezien het bovenstaande zal het WE-300 woord jullie niet verbazen.

RENOVEREN

Klik op de naam voor de betekenissen.
Jullie hebben tot eind september de tijd om hier iets leuks over te schrijven. Ik ben benieuwd hoeveel klusverhalen daartussen zitten 🙂

Veel schrijfplezier

Plato

Narda    Melody    Corline    Artmus    Anneke    Ria   Letterzetter
Frederique     Rebelse    Anja    Rianne    Smijling    Jokezelf    Marja    Corline_II    Mrs. T    Minoesjka    Ferrara     Corline III    Dwarsbongel    MdMama    Robbie    Dieneke    Hanneke    Laura    Kakel    Ria II    Trees    Greet    Plato    Hanneke (maar => 300 woorden)    Reismeermin

Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

65 reacties op WE-300 voor de maand september

  1. beauninoblog zegt:

    Hoi Plato,
    Goed van je te horen. En leuk dat er weer een ‘WE300’ uitdaging is.

    Hier kun je mijn verhaal lezen:
    http://nardablog.wordpress.com/2014/09/06we-300-renoveren

    En nou hoop ik toch echt dat ik die link in 1 keer goed heb.
    Groetjes, Narda

  2. Trees zegt:

    Goedemorgen! Je bent druk geweest en nog steeds, dat is wel duidelijk!
    Zoon zal wel wennen, hoewel ik bijna bij alle huizen waar wij gewoond hebben meteen het gewoon had thuis te zijn :-). Dat geldt dus echt niet voor iedereen!
    Sterkte met het opknappen van je huis! Ik zal eens nadenken over het woord…

  3. Je zoon gaat vast wel wennen aan zijn huisje. Komt wel goed. Jij heel veel sterkte met al die interne verbouwingen. Houd rekening met jezelf!

  4. Alles op zijn tijd hoor……Fijn dat je er weer bent natuurlijk!
    Veel geluk straks in je ‘nieuwe’ huis.

    http://melodymusic.nl/we-300-renoveren/

  5. ria zegt:

    Fijn weer iets van jou te horen. Prima WE-woord, alleen moet ik het nog even laten bezinken.Vandaag eerst zwijmelen.

    Fijne zaterdag, Ria

  6. Petr@ zegt:

    Hoi Plaat goed om weer iets van je te horen.
    Bij ons ook allerlei veranderingen. Morgen brengen we jongste zoon naar Schiphol, die gaat samen met zijn neef een reis door Azie maken. (dit is eigenlijk een vlucht, want hij is zijn baan en zijn vriendin kwijt). Oudste zoon woont al in het huisje van jongste, dus zijn Man en ik weer samen, Sinds bijna 24 jaar.
    Ik wens je veel succes met de renovatie en laat af en toe even de boel de boel. Even lekker met de beentjes omhoog, anders hou je het niet vol.
    Liefs Petr@

  7. Corja zegt:

    Leuk dat je er weer bent Plato. Nog even doorbijten en dan is je huis “winterklaar” en kun je herfst en winter trotseren. Je ‘opdracht’ verbaast me niet. Zal me er eens over gaan buigen. Succes met de laatste loodjes! (Enne, krakende wagens lopen het langst 😉 )

  8. Fijn dat je er weer even bent. Zo te horen heb je je handen vol.
    Gaat het met Maria ook goed?
    Op dit thema moet ik makkelijk kunnen inhaken Plaat.
    Een momentje graag….ail be bek.

  9. Willie zegt:

    Het komt wel goed met zoon, straks weet hij niet beter.
    Ja, als je ergens aan begint, dan zie je steeds meer dingen die ook gedaan moeten worden, het nieuwe steekt zo af bij het oude, he.
    Hier moet ook veel gebeuren, maar ik begin er maar niet aan.

    Straks zit je er weer netjes bij, en doe vooral rustig aan. 😉
    Fijn dat iemand je helpt, zo iemand is goud waard.
    Een toepasselijk woord, renoveren.

  10. gewoonanneke zegt:

    Leuk thema, ja ik weet hoeveel werk verbouwen en klussen is. Moet nog steeds mijn keuken en bijkeuken doen. Door alle verbouwverhalen krijg ik er weer zin in. Mijn verhaal dus; http://gewoonanneke.wordpress.com/2014/09/07/we300-renoveren/

  11. klaproos zegt:

    ha plaatje, fijn om van je te horen dat klinkt goed, laat die stramme botten maar kraken en piepen dat is een teken dat je leeft:-)
    wat heerlijk dat je hulp hebt, wat zal het mooi worden 🙂 foto’s plaat, zegt jou dat wat:-))

    toi toi toi hé, en wel een zakdoekje voor het stof voorbinden hé jongen:-)
    xxx

  12. Hanscke zegt:

    Fijn om weer iets van je te horen. Ik ga er mee aan de slag. Ik heb er zin in

  13. minoesjka2 zegt:

    Plato, wat goed om weer van je te horen zeg! Het zal zowel voor jou als voor zoonlief wennen zijn, maar volgens mij ben jij goed bezig in je huis zeg! En ach, op deze manier kun je met je kennis ook weer eens bijpraten 🙂

  14. corry zegt:

    Mooi Plato, dat je er weer bent. En fijn dat je in training bent door je huis te restylen enz. En dan hoop ik, dat tegen de tijd, dat jij daar klaar bent, mijn huis verkocht wordt, zodat je in training kunt blijven en bij mij een handje uitsteekt (smile)

  15. kakel zegt:

    Zonder dollen: ik heb je gemist! Fijn weer iets van je te horen: kort maar ook krachtig 😉 Ik zal mijn hersenen eens kraken voor de nieuwe WE-300. Suc6 met je verbouwing!
    Liefs Kakel

  16. Fijn dat je er weer bent Plato, en ook dat er – eindelijk – weer een nieuwe WE is! Veel succes met de verbouwing!

  17. Pingback: Verhernieuwen | Letterbak

  18. Letterzetter zegt:

    Welkom terug Plato!
    Mooi woord, deze keer. Ach, wat zeg ik: elke keer heb je een mooi woord gekozen!
    Hier mijn bijdrage:
    http://letterbak.wordpress.com/2014/09/08/verhernieuwen/

  19. Dwarsbongel zegt:

    Welkom terug – “en kijk niet naar de rommel”? Ingrijpende veranderingen, ik heb het nooit zo gehad op verhuizen en veranderen. Ik zal me er eens in verdiepen wat ik er van kan maken…

  20. Frederique zegt:

    Fijn weer wat van je te horen. Een verbouwing brengt drukte met zich mee. En veel veranderingen. maar dat heeft tijd nodig. Sterkte met alles!
    Mijn bijdrage staat hier: http://fredriguswereld.blogspot.nl/2014/09/hun-paleisje.html

    Liefs Frederique

  21. Pingback: WE300 - Renoveren | De Rebelse HuisvrouwDe Rebelse Huisvrouw

  22. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Mijn WE heb ik af Plato! Bijgaand de link: http://www.rebelsehuisvrouw.nl/we300-renoveren
    Nog een fijne dag!

  23. Ferrara zegt:

    Plato, welkom terug. Wat een warm onthaal hierboven, dat moet je goed doen. Hou je lijf en leden wel een beetje in de gaten, anders zijn die straks ook nog aan renovatie toe.
    Ik ben nog even doende met de zusters, maar een WE komt er zeker.

  24. Anja zegt:

    Fijn je weer “te lezen” Plato! We hebben allemaal zo onze eigen renovaties. Veel succes met alles en denk aan jezelf.
    En het is me eindelijk weer eens gelukt, een inzending voor de WE. Hierbij de link: http://anja2809.blogspot.com/2014/09/burned-but-not-broken.html
    Groetjes, Anja

  25. Pingback: WE-300: Renoveren | Wiebeltjes

  26. ingeding zegt:

    jaaaa, je bent er nog! sorry dat je zo veel had gelezen en nog steeds niets over die teen hahaha hij zit er nog aan, maar de nagel.. niet lang meer, ben ik bang. kwam klem te zitten tussen trapper van fiets en bankje. pijnlijk verhaal. wou dat ze ‘m konden renoveren! 😉
    druk geweest dus, is goed, mis je Zoon ook wat minder 😉

  27. smijling zegt:

    hoi heb wat geplaatst op mijn blog groetjes Yvonne

  28. Pingback: Voor elkaar! | Jokezelf

  29. jokezelf zegt:

    Hier is de mijne; http://jokezelf.nl/2014/09/11/voor-elkaar/. Leuk thema hoor. Daar kan iedereen wel wat op bedenken! Succes met de verbouwing verder.

  30. Marja zegt:

    Hoi Plato,
    Mijn bijdrage staat er ook.
    http://rammelaars2.blogspot.be/2014/09/samen-sterk.html
    Sterkte met je eigen renovatie.

  31. Corja zegt:

    Plato, nog eentje (om het af te leren 😉 ):

    Geheel volgens blauwdruk

  32. Mrs. T. zegt:

    Klaar, Er staat ons een mooie, indrukwekkende en ook spannende week te wachten. http://www.triltaal.nl/2014/09/12/omg/

  33. minoesjka2 zegt:

    Plato, nu moet je niet gaan schrikken hoor Hahahahaha, maar ik lever ook weer eens een bijdrage voor deze WE, en wel hier : https://platoonline.wordpress.com/

  34. Corja zegt:

    Ha, Plato. Eigenlijk was ik wel klaar met dat renoveren, maar dit was een inkoppertje. Kon ik niet laten liggen.

    Allebei bestaan ze niet

  35. Dwarsbongel zegt:

    Hehe, eindelijk heb ik ook een bijdrage voor de WE300 van deze maand:
    http://dwarsbongel.blogspot.nl/2014/09/140913-we300-renoveren.html
    Ik ben druk geweest met de ZOZ’s en andere bezigheden, maar had het basisidee voor de WE300 al een tijdje onderhanden, en hier is dus het resultaat, nadat we vanmiddag de opening van het Culturele Seizoen in Emmen (beperkt) hebben meegemaakt: er was ontiegelijk veel te zien en horen!

  36. Dieneke zegt:

    Zo ik ben er weer,ook druk aan de klus dus we zouden elkaar een hand kunnen geven……..maar goed tussen de klussen door toch een WE-300 in ‘water’stijl.

    groetjes Dieneke

  37. Pingback: Eendje maar…… | Hannekelive

  38. hannekelive zegt:

    net als jij, ben ik er ook een tijdje uit geweest.ik hoop weer wat regelmatiger te bloggen.
    heb het woord renovatie maar niet te letterlijk genomen.
    succes met je verbouwing.
    ga je nu nog meer boeken in huis halen, nu je meer ruimte hebt?

  39. Pingback: Morning glory | Villa Kakelbont

  40. Pingback: Herhalen | dewerelddoordeogenvanjuistja

  41. kakel zegt:

    Hoi Plaat!
    Bij dezen mijn verhaal. Het genoegen was geheel aan mijn kant 😉
    Liefs en groetjes Kakel

    Morning glory

  42. ria zegt:

    Plaatje ik kon het niet laten na de controle vandaag,:-)
    hier is nog een klus geklaard: http://www.rias-weblog.nl/weblog/we-300-renoveren-2/

    groetjes, Ria

  43. Pingback: Renoveren… | "VAN GELDORPJES"

  44. Lenjef zegt:

    De tand des tijds

    neen, niets blijft zoals het is
    omdat door de tijd
    alles verslijt
    soms een bron van ergernis

    Lenjef 🙂

  45. staartje zegt:

    Ik hoop dat ik op tijd ben 🙂 voor alle videobanden en boeken verdwenen zijn, hier een tip voor december. Je poezebeest kan het vast waarderen! dank voor je ‘ kaste’ reactie op apenstaartjeweblog.

    • Plato zegt:

      De boeken die ik wegdoe, daar kun jij niks mee, geloof me.
      Maar videobanden… met allemaal speelfilms…..als je ze wilt mag je ze hebben. Het zijn er rond de 200 dus er valt vast iets uit te zoeken. Roep maar 🙂

  46. staartje zegt:

    Nou nee Plaat. hier komt er niets meer in. alleen in zeer grote uitzonderingen. Bijv. honderd jaar eenzaamheid, omdat het er niet op e-book is. Ik gaf je een tip voor hergebruik 😁 🙂

  47. reismeermin zegt:

    https://reismeermin.wordpress.com/2014/12/14/we-renoveren/ Hmm ik had eigenlijk het idee dat ik er nog niets voor had geschreven 😉

Ja, schrijft u maar.....