WE- 300 voor april/mei

De afgelopen maand kwamen er hier maar liefst 19 verhalen binnen. En wat voor verhalen… ik heb ze met plezier gelezen. U ook? En dat nadat mijn blog zo lang inactief was. Ik was blij verrast. Alle schrijvers: hartelijk bedankt voor uw bijdragen.

En nu… met wat uitstel, veroorzaakt door de verhuizing van Maria (ze moet haar flat uit omdat het hele complex wordt gerenoveerd waarna de huurprijs zodanig stijgt dat ze wel een andere oplossing moet zoeken)…. met wat uitstel dus, hierbij een nieuwe WE.

Het woord heeft een aantal uiteenlopende kanten.
Aan de ene kant een heel verschrikkelijke. De gebeurtenissen in Utrecht en die (recentelijk) in Sri Lanka zijn er twee harde voorbeelden van.
Aan de andere kant is er ook een bijzonder prettige betekenis. Want
zijn wij niet allen dolblij dat we eens per jaar onze belastingaangifte mogen ondertekenen en dat we zingend van vreugde onze portemonnee omkeren ten behoeve van de staatskas?
Enfin, er zijn nog meer betekenissen. Aan u de eer om er een uit te kiezen.
Het woord is:

Aanslag

Klik op het woord voor de betekenissen

De uitdaging loopt tot 1 juni.

De uitdaging is om uw verhaal in precies 300 woorden te schrijven en het woord van de uitdaging daarin niet te gebruiken (Synoniemen en/of omschrijvingen mogen dus wel)

Zet de link naar uw verhaal in het reactieveld zodat uw verhaal meer wordt gelezen.

Veel schrijf- en leesplezier

Plato

—————————————————————————————————————————————–

Klik hieronder op de links en je komt bij de verhalen…..

Laura I

Melody

Anja

Anneke

Vivapo

Margreet

Dwarsbongel

Ferrara

Hanneke

Rianne

Laura II

Jackles

Plato

 

 

Dit bericht werd geplaatst in verhalen fictie. Bookmark de permalink .

27 reacties op WE- 300 voor april/mei

  1. Jokezelf zegt:

    Ik heb d’r weer zin an! Niet in zo’n akelige aanslag. Ik denk dat ik er eentje uitzoek zonder doden en gewonden. Wordt vervolgd.

  2. Verhuizen is altijd een aanslag op alles, ontruimen, inruimen en allemaal ongevraagd.

    Ik ga ook mijn best doen.

  3. Geesje zegt:

    Hopelijk heeft Maria een nieuw plekje gevonden waar ze zich thuis voelt. Hopelijk komen er weer mooie verhalen, ik ga mijn best doen.

  4. Ferrara zegt:

    Plato, ik ga aan de slag …

  5. Melody zegt:

    Mijn aanslag is van een andere orde maar zeker even impactrijk

    https://melodyk.nl/we-300-aanslag/

  6. De vorige keer heb ik niet meegedaan, het kwam er niet van, maar dit keer ga ik het zeker proberen!

  7. Willie zegt:

    Hopelijk is het nieuwe huis naar de zin van Maria, het is wel een aanslag op je rust als je weg moet uit je vertrouwde woning. 😦

  8. gewoonanneke zegt:

    Verhuizen is wel een hele klus altijd zeg…. succes er mee wat vervelend dat het “moet” ik ga weer kijken of ik iets kan verzinnen.

  9. Há die Plato! Fijn dat je weer wat laat horen. Verhuizen is leuk als je het zelf wilt. Maar in dit geval geen keuze hebben zoals ik begrijp, is het minder. Aanval… ik heb net 2 berichtjes geplaatst over een Tante Wil… nummer 3 komt morgen. En hier had ik dus wel wat van kunnen gebruiken voor de WE-300. Maar alles al klaar, misschien de volgende keer!
    Groetjes uit Zeist!

  10. Anja zegt:

    Ha Plato, zo blij dat er weer WE-300’s zijn! Ze zetten mijn grijze brei tenminste weer in een creatieve stand. Mijn bijdrage staat hier: https://asseenandtoldbyanja.blogspot.com/2019/05/omas-antieke-theepot.html

  11. gewoonanneke zegt:

    Hierbij mijn bijdrage vond het wel een mooi idee om dat op deze dag te doen 4 mei…… https://gewoonanneke.wordpress.com/2019/05/04/aanslag/

  12. ellyvandoorn zegt:

    Ik hoop dat Maria iets heel moois en geschikt zal vinden. groetjes

  13. Margreet zegt:

    Oei… verhuizen is zo’n gedoe. Sterkte daarmee. Maar er zitten ook weer leuke kanten aan.
    Ik denk dat ik ook wel iets kan verzinnen met aanslag maar hmmm..ik zal es zien.

  14. Dwarsbongel zegt:

    Ha, ik heb de hint gesnapt! Ik had de nieuwe al gezien, maar die was door allerlei zaken weer naar de achtergrond gedrongen. Dank voor je reacties bij mij! Ik heb weer even mijn best gedaan: https://dwarsbongel.blogspot.com/2019/05/190524-we300-aanslag.html

  15. Ferrara zegt:

    Ha Plato, wat dacht je? Ze vergeet de WE-300, ik moet maar eens gaan buurten. Waarvoor dank!
    Hij stond klaar voor vandaag. Ik heb kattenpraat (non-fictie) en WE-300 gecombineerd.

  16. Ferrara zegt:

    Ha Plato. Wat dacht je? Ze vergeet de WE-300, ik ga maar eens buurten. Waarvoor dank!
    Mijn verhaal stond klaar voor vandaag. Ik heb kattenpraat(non-fictie) en de WE-300 gecombineerd.
    https://ferrara-victoriene.blogspot.com/2019/05/kattenpraat-11.html

  17. Marika zegt:

    Wat vervelend dat Maria op zo’n manier gedwongen werd te verhuizen. Ik mag dus van geluk spreken dat de huur hier niet (veel) gestegen is na de grote renovatie in 2006.

  18. Rianne zegt:

    De Boysz hebben de aanslag overleefd. De aanslag de Boysz niet… https://sheschanginglanes.com/2019/05/13/aanslag/

  19. Ik gooi er nog 1tje in met betrekking op ons bezoek aan de Keukenhof.

    Een tulpenparadijs in de Keukenhof

  20. Jackles zegt:

    … ik kan weer schrijven! Dus eindelijk weer een bijdrage van mij…

    WE-300: Aanslag


    Liefs!

  21. Mrs. T. zegt:

    Ik schreef een WE: https://www.triltaal.nl/2021/01/20/verhuizen-2/

    En ik zou het zo fijn vinden om hier weer eens wat nieuws te horen.

Ja, schrijft u maar.....