WE 300: Gezondheid

Hé Plaat, hoe is het ?
Hallo, sorry dat ik zo lang niets liet horen. Ik hoop het hier een beetje goed te maken.

De afgelopen maanden prettig bezig geweest?
Nou,  ik deed thuis ongeveer alles wat ik daarvoor ook deed, maar helaas in een veel lager tempo en aanvankelijk met de nodige stress in het lijf.

En ben je nog steeds klachtenvrij?
Wel wat betreft die extreme hartritmestoornissen. Na de operaties in februari verliet ik het ziekenhuis met die ICD en in mijn lijf en een waslijstje medicatie.

Da’s fijn. Maar die stress?
Tja, de eerste maanden voelde ik elk pijntje, tintelingetje en dacht dan: oei, daar komt het weer. Dat schijnt normaal te zijn.  Maar gelukkig is de stress in de loop der maanden wat weggeëbd.

En hoe is de hartrevalidatie je bevallen?
Die heb ik nog niet gedaan.

Want?
De nieuwe medicatie bleek een slechte invloed te hebben op de ‘overslagen’ die mijn hart altijd al maakten maar waarmee ik tot dan toe (zonder medicijnen) goed kon leven. Nu werden ze, bij inspanning of nervositeit, frequenter en dat voelde ik.  Het probleem werd bevestigd tijdens een inspanningstest. Het revalidatieprogramma werd gecanceld. Eerst moest de medicatie worden aangepast.

Om die overslagen op te lossen? 
Juist. Besloten werd in september een nieuwe test te doen en daarna verder te kijken. Gisteren was die test.

Aha. En het resultaat?
Ik fietste 40 watt meer dan in mei. Vond ik wel positief. Maar ja, daarna die uitslag. ‘Toch nog te veel overslagen,’ zei de dienstdoende cardioloog. ‘Voor u nog geen revalidatie. Aanstaande vrijdag hoort u verder van uw eigen cardioloog. Maar die zal ongetwijfeld de medicatie weer ophogen.’

En nu?
Beetje teleurgesteld natuurlijk.  Enfin, vrijdag op herhaling en daarna een aantal weken in de wachtkamer.

Sterkte Plaat. ’t Komt goed joh.

Dank je 🙂


Dit was mijn WE- 300 over gezondheid

Wie wil meedoen aan deze WE?

Schrijf een WE-300 over dit onderwerp

(gezondheid).

U heeft hiervoor de tijd tot 15 oktober 2017

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

39 reacties op WE 300: Gezondheid

  1. Marja zegt:

    Fijn om je hier weer terug te zien. Je hebt een zware tijd achter de rug en bent er voorlopig dus nog niet voor de volle 100%. Ik wens je heel veel sterkte met het voorzichtig opbouwen van je conditie.
    Zelf zit ik in het circuit van blaaskanker en ga binnen een paar weken uit de roulatie. De blaas moet eruit. Ik weet dus niet of ik de WE op ga pakken. Ik schrijf de laatste tijd al iets te vaak over mijn lijf en fictie is even niet in beeld.
    Lieve groet,
    Marja

  2. Ferrara zegt:

    Welkom terug op het blogtoneel, hopelijk beleef je er plezier aan.
    Wat betreft gezondheid kun je nog niet tevreden zijn, dat is spijtig.
    Ik neem je mee in het duimprogramma.
    WE over gezondheid, daar denk ik nog even over

  3. ria zegt:

    Heerlijk je hier weer terug te zien. Alle blogvrienden hebben hier hevig voor geduimd.
    WE 300 gezondheid pfff…daar ga ik voor duimen voor draaien:-)

  4. Wieb zegt:

    Welcome back! Ik zag jouw naam bovenaan mijn blogroll staan en was acuut blij.
    Net als de Boys die er van uitgaan dat zij de hoofdrol mogen gaan spelen in deze WE!

  5. Mrs. T. zegt:

    Goed iets van je te lezen. Ik weet nu hoe het met het lijf is, hoe gaat het met de geest en de liefde? Je ziet, ik ben best nieuwsgierig. 😉

  6. ellyvandoorn zegt:

    Heftig Plaat. Maar ik ben wel blij weer van je te horen. Heeeeeel veeeeeel beterschap. En uuuhhh
    Komt goed

    De medische wetenschap staat voor niets😀

  7. Heeejjjj… Daar is Plato weer!
    Jemig… dat is niet niks allemaal…
    Ik hoop dat het herstel snel voortgaat.
    En ik ga kijken of ik weer mee kan doen met deze WE.

  8. Willie zegt:

    Zo fijn om weer van je te horen. 🙂
    Je hebt het zwaar gehad en het gaat nog steeds niet zoals het zou moeten gaan, maar ook Elly zegt het al : Het komt goed. 😉

    Hopelijk is de medicatie deze keer goed ingesteld, en kan je snel aan de revalidatie beginnen.
    Sterkte.

    Je schrijftalent heeft niet geleden, mooie WE-300 in vraag-en antwoordvorm.

  9. Joanne zegt:

    Heerlijk om weer wat van je te lezen. De WE_300, mijn favoriet en van mijn moeder. Ik las altijd de verhalen voor. “Is er alweer een nieuw verhaal?”, vroeg zij vaak. Bijna blind en slecht ter been genoot zij enorm van de verhalen van de WE- 300.
    De laatste tijd veel meemaakt wat betreft gezondheid. Ik ga er over nadenken.
    Fijn dat je terug bent en sterkte de komende tijd.

    Liefs Joanne (Frederique)

  10. perikelen zegt:

    Blij van je te horen Willem!! En natuurlijk komt het goed. Liefs! X

  11. Melody62 zegt:

    Wat fijn dat je er weer bent !
    Welkom terug.

    Je onderwerp is natuurlijk zeer voor de hand liggend, ik wens je van ♥-e alle goeds toe en het volledige herstel per ‘ gisteren’ .

    Mijn bijdrage vind je op : http://melodymusic.nl/we-300-72-gezondheid/

    Liefs.

  12. Jaaaa… je bent er weer! Knap goed op Plato, het is heerlijk weer van je te horen en echt.. je hebt gewoon tijd nodig. Het jaar is nog niet om hoor! Rustig aan maar en ik zal eens denken over dit woord! Dikke knuffel XXX

  13. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Kijk onze blogking schrijft weer. Goed man!
    Die fietsinspanningstest ken ik. De eerste keer was ik jong, onbedorven en in super vorm. Trapte 300 watt. Zustertje die de wattage regelde, riep verbaasd dat iedereen van die fiets afviel na de test, terwijl ik even lekker de verzuring uit mijn benen trapte.
    Mogelijk heb ik tijd voor een WE-300 nu mijn kinderboek net bij de drukkerij ligt. Vanaf 25 september in de winkel.

  14. Ferrara zegt:

    Gezondheid … mijn WE is af, maar nu ik hem nog eens doorlees kom ik tot de ontdekking dat het eigenlijk over ziek en zeer gaat, dat is meestal zo als het over gezondheid gaat. Ik broei er nog even op, misschien bedenk ik nog iets anders.

  15. Margreet zegt:

    Goed om wat van je te horen ! Helaas nog niet met heel goed nieuws.. geduld hebben dus.
    Sterkte en houdt goede moed!

  16. ria zegt:

    Hier is mijn bijdrage: http:// rias-weblog.nl/ we300 gezondheid

  17. koppieop zegt:

    Nog niet zo lang geleden had ik me al voorgenomen, eens te vragen wanneer er een eind ging komen aan de stilte rondom Plato, Cornelis en andere leden van die ploeg. Vanwege diverse bezigheden en ongemakken stelde ik dat uit, met het gevolg dat het op de lange baan terechtkwam. Maar vandaag zag ik het embleem WE-300. met het Woord dat niet genoemd mag worden – maar dat wél zo toepasselijk is. 300 woorden vergaar ik makkelijk; wat me soms meer moeite kost, is om ze in een leesbare volgorde op te schrijven – beter gezegd, in te toetsen.

    Blij te horen dat je vooruit gaat; ik wens je dan ook graag verdere beterschap toe, en dat ons contact bewaard blijve..Tot snel!

  18. jeer zegt:

    Plato,

    Goed weer iets van jou te horen. Jammer dat het nog niet allemaal in orde is, maar ik hoop voor jou dat het snel weer beter zal gaan.

    Groetjes daar,

    jeer

  19. minoesjka2 zegt:

    Goed weer wat van je te horen Plato. Zo te horen gaat het allemaal nog niet zo als jezelf zou willen, gun het de tijd, want het komt echt wel

  20. De We laat ik schieten Plaat, jammer dat het nog niet helemaal goed met je gaat. Van harte beterschap.

  21. Corry zegt:

    Ha, die Plaat. Daar ben je weer. Weet je, jouw verhaal zou zo maar dat van mij kunnen zijn. Alleen dat ingebouwde kastje mis ik. Volgens cardioloog (nog) niet nodig. Ik wens jou goede “opknapping” . Hou je taai!

  22. Ferrara zegt:

    Plato, mijn WE-300 staat, inclusief je hint. Weer met plezier geschreven.
    http://ferrara-victoriene.blogspot.nl/

  23. Nannie H zegt:

    Nou jij hebt dus wel een onrustige tijd gehad hopelijk word het wat rustiger zodat je weer goed kan herstellen van de operaties en al die andere dingen meer. sterkte en goede moed hoor.

  24. Villasappho zegt:

    Alles op half zacht Platootje, je hebt geen keus!

  25. Kakel zegt:

    Welkom terug op je blog! Tijdens je afwezigheid hebben wij er goed op gepast.
    Fijn dat je weer zin hebt om te bloggen. Ik denk dat je weer een beetje beter in je vel zit na alle perikelen. Je hebt heel wat op je bord gekregen dus logisch dat je tijd nodig hebt om te herstellen. Maak er geen wedstrijd van met jezelf.
    Liefs en beterschap.

  26. Dwarsbongel zegt:

    Het eerste woord dat me te binnen schiet met dit teken van leven van jou is: Opluchting!
    Welkom terug en sterkte met het komende traject!
    Ik ga eens kijken of ik er iets van kan maken; lang niet geoefend… 😉

  27. Jackles zegt:

    Jeetje, Plato. Wat een verhaal. Maar ook: wat heerlijk om van je te horen! Liefs & veel beterschap gewenst. Enneh, ik kom nog terug met een bijdrage voor WE-330. 🙂

    • Jackles zegt:

      OK, hoe obligaat: te laat & met lichamelijke gezondheid heeft mijn stukje uiteraard ook weer nix te maken, het gaat weer over een verstoorde relatie tussen 2 mensen… Hoop dat je tijd & ruimte vindt om te lezen Plato. & hoop dat het je goed gaat. Veel liefs.

      WE-300: Gezondheid

  28. Dwarsbongel zegt:

    Nou, ik ben even bezig geweest met het thema, dit is mijn bijdrage: http://dwarsbongel.blogspot.nl/2017/10/171002-we300-gezondheid.html

  29. Jokezelf zegt:

    O, wat ben ik blij dat je er weer bent Plato! Ik had je nieuwe blog gemist omdat ik de meldingen even had uitgezet. Ik had het nogal druk, want ik ben èn verhuisd, én heb mijn badkamer verbouwd (nou ja, laten doen hoor) èn heb mijn vloer van mijn nieuwe appartement opnieuw laten schuren en lakken en dan moeten alle spullen er weer uit, (dus eigenlijk ben ik twee keer verhuisd), heb mijn oude huis verkocht en ben op vakantie geweest, wat ook een hele toer was. En daarna ben ik vergeten om de meldingen weer aan te zetten. Maar wat vind ik het fijn dat je weer een beetje in de blogosfeer zit. Wat een toestand, die hartritmestoornissen, maar ik hoop voor je dat je ze op termijn onder controle krijgt. Hang in there!

  30. reismeermin zegt:

    Hallo Plato, tja ook mijn gezondheid speelde mij parten. En of ik ooit echt kan zeggen dat ik beter ben. Ik hoop dat alles goed met je is en dat je net als ik weer langzaam alles wat je nog wel wilt doen kan doen, zonder beperkingen

  31. suzanne zegt:

    waar ben je plaat? en hoe is het nu met je?????

  32. Gerda ( Thamara) zegt:

    IK kom hier terecht omdat ik ineens aan je moest denken.” hoe zou het met PLato zijn. ? “Sinds dat ik op FB zit en niet meer blog raakte ik je uit het oog… maar wat ik nu lees. zet me aan het denken. Plato?

  33. Mrs. T. zegt:

    Het zint me maar niets. Af en toe na lang wachten en teken(tje) van leven en dan weer lange tijd niets. We maken ons zorgen. Hogelijk gaat het goed met je. Ik wens je een mooi 2018 en hoop op zijn minst iedere maand iets te lezen hier. Deal? 😉

  34. Dwarsbongel zegt:

    Ja, ik kijk hier ook af en toe, en dan denk ik…

Ja, schrijft u maar.....