Teken van leven of toch maar gewoon een WE-300

Hallo allemaal,
Ik heb behoorlijk verstek laten gaan he? Dat heeft een aantal oorzaken. Een daarvan is de drukte rond mijn cursus. Die slokte tamelijk wat tijd op. Daar kwam bij dat ik me de laatste tijd verre van goed voelde. Onderzoek wees uit dat de oorzaak vermoedelijk suikerziekte is. Maar dat staat nog niet helemaal vast. Enfin, of het nu wel of niet zo is, het betekent behoorlijk wat voor mijn eetpatroon. Ik doe mijn best maar het valt niet elke dag mee.

Vanaf begin januari gaat u weer last van me krijgen. Dan begint het bloggen weeer, vorst of geen vorst, regen of geen regen.

De nieuwe WE betreft een onderwerp waarvan ik hoop dat het jullie er in 2016 (en verder) allemaal heel goed mee gaat:

GEZONDHEID

De einddatum is  18-01-’16

Er staan al 18 mooie verhalen
Veel schrijf- en leesplezier

Melody    Ria    St@@rtje    Liesbeth    AnneMarie    Anja   Corja
Rianne    Reismeermin    Marja    Ferrara    Jackles    HHHULK    Mrs-T.
Smijling    Dwarsbongel    Alie    Laura   

Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

76 reacties op Teken van leven of toch maar gewoon een WE-300

  1. Corja zegt:

    Jee, Plato, wat vervelend voor je. Een goede gezondheid is het belangrijkste voor een mens. Hopelijk knap je snel weer op!
    Ik wens je in elk geval gezellige feestdagen en een goed en vooral gezond 2016!

    • Plato zegt:

      ’t Is wel wennen Corja. Ik had er een terugslag van. Maar dat is alweer een beetje over. Ik moet links- dan wel rechtsom mijn eetpatroon aanpassen en dat ga ik meteen goed doen.
      Dus verwacht binnenkort op virtuele (en misschien ook wel eens in het echt) koffievisite te komen bij een slanke Plato (Whahahahaha…. ik geloof het echt zelf).

  2. Rob Alberts zegt:

    Sterkte!
    Fijne feestdagen en goede jaarwisseling.
    Bemoedigende groet,

  3. staartje zegt:

    Sterkte Plato! lastig. Zelf vaar ik wel bij een koolhydraatarm dieet. Is na even wennen goed te doen. Ik voel me er veel vitaler bij ( heeft ook met suiker te maken). De onderzoeken wijzen op positieve resultaten. Nu moet je met onderzoeken voorzichtig zijn, maar dit geloof ik wel. Dus als je er. Belang bij hebt, gil je maar. Ik wens je in ieder geval een mooi, goed en gezond 2016!

  4. ria zegt:

    Ha Plaatje dan proost ik alvast met een mok cappaccino met toch een klein blokje chocola er in op jou GEZONDHEID

    groetjes, Ria

  5. Jolie zegt:

    Oei, dat klinkt zorgwekkend.. ik hoop dat het voedselpatroon helpt! Allegoeds gewenst voor 2016!

    • Plato zegt:

      Ik ga er alles aan doen. Had ik natuurlijk al eerder moeten doen, maar beter ten hele gekeerd dan ten halve gedraaid (of iets van dien aard 🙂 ). Ik wens jou ook fijne kerstdagen en een heel mooi 2016.

  6. Maria zegt:

    Lieve schat, we gaan er SAMEN tegenaan in 2016… 🙂
    We zullen eind 2016 springend, huppelend, slanker en gezonder 2017 ingaan!!

    Je énige en échte MariaXXX

    • Plato zegt:

      Waar zijn die andere Maria’s in ‘hemelsnaam’?
      Maar dat van dat huppelen en springen… daar houd ik je aan, whahahahaha.
      Ik heb plotseling heel merkwaardige beeldjes voor ogen 🙂

  7. perikelen zegt:

    Take you time Willem! Gezondheid gaat voorop! Liefs ook voor Maria en dikke kus! Wilma.

  8. Marja zegt:

    Ik hoop voor jou dat er snel duidelijkheid komt. Sterkte en een mooi, liefdevol, gezond 2016 gewenst.

  9. beaunino zegt:

    Hopelijk snel duidelijkheid voor je. Ik hoop dat je evengoed hele fijne dagen hebt.

  10. grunningswichtje zegt:

    Tjee Plato, ik hoop dat de definitieve uitslag mee zal vallen, fijn om hier ook even iets van je te lezen.

    • Plato zegt:

      Tja, om met Ede Staal te spreken: alles sal reg kom. ’t Kan ook van een andere bekende Nederlander zijn trouwens. Maar ik vind het leuk om de naam van Ede hier neer te schrijven.

  11. varendvolk zegt:

    Hallo Plato en Maria,

    Dat is niet leuk diabetes type 2 ,maar je kunt er nog heel wat aan doen met dieet gedoe.(en veel bewegen)Maar het lukt niet altijd dat is het rotte er van.Maar misschien valt het mee en is dit enkel een wake-upje. Na 40 jaar diabetes 1 ben ik ervaringsdeskundige helaas,maar bij de pakken neer gaan zitten staat nooit op het dieet.Sterkte!!

    Ik wens jullie fijne feestdagen en toch een gezond(er) 2016.

    groetjes van matroos Dieneke en de schipper.

  12. Mrs. T. zegt:

    Hopelijk gaat het snel weer beter met je. Heel fijne dagen en tot in 2016!

  13. Ferrara zegt:

    Plato, ik wil wel last van je hebben. Heb je gemist, maar heb aangenomen dat daar goede redenen voor zouden zijn en dat blijkt dus het geval. Voor jou en Maria de Allerbeste Wensen.
    Ik neem straks een glaasje op je gezondheid!

    • Plato zegt:

      Dank je wel Ferrara. Het klinkt misschien een beetje stom, maar ik was aardig van slag door de uitslag. Ik moet er nog steeds een beetje aan wennen. Maar ik probeer me realistisch op te stellen en neem me voor drastisch te veranderen wat betreft eetpatroon.
      Leuke reacties zoals de jouwe en die van de anderen, helpen daar bij 🙂

  14. Marika zegt:

    Ik heb nog wel een paar ampullen insuline en spuiten voor je van Tootsie… 😛
    Nou laten we hopen dat het niet zover komt hè, met je eetpatroon veranderen kom je vast ook al een heel eind.
    Fijne feestdagen en een heel mooi en vooral gezonder 2016!

    En bedankt voor je kaart, je had hem zo mooi volgeschreven en die van mij was net weg dus kon niet terugschrijven. Voelde me gelijk schuldig over mijn korte kerstwens haha. 😉

    • Plato zegt:

      Schuldig voelen hoeft niet Marika, je schreef een kaart en dat alleen al was fijn. Bovendien kun je altijd nog mailen he 🙂
      Ik was trouwens ook blij met de kaart van de Senior Spijkers.

  15. Willie zegt:

    Dat wordt dus de koekjestrommel dicht laten…..
    Sterkte met afvallen Plato, het schijnt dat je suikerziekte kan verminderen door overgewicht kwijt te raken, dat is toch een goede motivatie !
    En je hoeft gelukkig niet alles te laten staan, alleen te matigen. Het is niet eens goed om b.v. geen vetten te eten. 😉

    Gezellige dagen gewenst en ik lees je graag weer in het nieuwe jaar !

    • Plato zegt:

      Hoi Wil, dit is weer een goed moment om je ook van hieruit te bedanken voor weer een jaar reacties en support. Ik ben er blij mee.
      Tja, suikerziekte of niet, het is duidelijk dat ik moet afvallen en dat ik sterk moet minderen met suiker. Ook met zout trouwens. Ik ben er nu een paar dagen mee bezig maar volgens de dokter ga ik me binnenkort stukken beter voelen. Ik geloof dat. Suiker is een geniepig goedje, zover ben ik wel ingelezen. Dus ik moet maar mijn best doen om mijn eetmentaliteit te veranderen.

      • Willie zegt:

        Dank je wel, je schrijfsels zijn het waard, en jij ook. 🙂

        Ja, je gaat je vast beter voelen, houd vol !
        En bedankt voor je kaart. 😉

  16. smijling zegt:

    zo dit is ff schrikken maar goed je gaat er op uit om te werken aan je gezondheid.wens je veel goed s fijne dagen en sterkte

  17. Plato zegt:

    Jij ook fijne dagen Yvonne. Ga je nog iets leuks doen met de Kerst? Ik krijg eerste Kerstdag allerlei buurtgenoten op visite. Krijgen ze allemaal een glaasje Spa rood van me. Whahahahahaha.

    • smijling zegt:

      Het was super gezellig bij jou met de buurgenoten de spa was volgens mij en fijn wijntje en wat was onze buur Pierre gezellig bezig junior heeft genoten en vond het eeten erg lekker vooral de groente erg lekker genoten van de zangers en hun gitaar muziek. Tommie is alleen erg geschrokken van een bezoeker tot ziens en de gezondheid gaat hier prima kijk maar wat ikan screef op haar bloq

  18. Beterschap Plato dat wens ik en dat je deze dagen van Kerst mag genieten 🎄

  19. Anja zegt:

    Dat is vervelend nieuws Plato. Gezondheid is het belangrijkste dat er is. Verandering van eetpatroon kan ontzettend veel goed doen, met name dat koolhydraatarme (ik spreek uit ervaring). Is even lastig in het begin maar dan voel je je echt fitter. Ondanks alles wens ik jou hele fijne feestdagen!!

  20. Melody zegt:

    Een zeer toepasselijk woord…. waar helaas zovelen gevechten mee leveren.

    Ik hoop van harte dat je het snel onder controle hebt zodat je lijf weer in balans kan komen op dat vlak.

    Heel fijne kerstdagen gewenst, en een vooral gezond en gezegend nieuwjaar.

  21. Tjeempie meneer Plato. Minderen met suiker? Wat een ramp. Maar het gaat u vast lukken. Het is ons mens ook gelukt…

  22. Geniet nog maar even van je rust dan Plaat. Hopelijk krijg je de goede medicatie en leefregels zodat je gezondheid weer beter wordt .
    Intussen neem ik nog een gluhwein, op jou gezondheid.

  23. ria zegt:

    Mij bijdrage voor de WE Gezondheid vind je hier:
    http://www.rias-weblog.nl/weblog/we-300-gezondheid/

    Groetjes, Ria

  24. Kakel zegt:

    Als je gezond bent, heb je wel duizend wensen.
    Als je ziek bent, heb je er maar één.
    Ik hoop dat je ondanks je getob kunt genieten van de mensen die je na aan het hart liggen en je vooral laten voelen dat ze naast je staan. Ijs en weder dienende. Jij mag me altijd “lastig” vallen.
    Sterkte en fijne dagen!
    Lieve groet en een dikke virtuele knuffel

  25. minoesjka2 zegt:

    Phoe ……….. wat hoor ik dat toch veel de laatste tijd in mijn omgeving : suikerziekte……… het zet me wel tot denken.
    Plato, ik heb bij andere gezien dat ze zich inderdaad een stuk beter gaan voelen, als ze hun eetpatroon aangepast hebben (en ingesteld zijn op medicijnen) Hoop dat jij die pillen niet nodig zult hebben, maar je wel beter gaat voelen.
    En inderdaad, wat ik al eerder las, het gaat niet alleen om suiker, maar zeker ook om koolhydraten. Sterkte en hoop dat je de kerstdagen door bent gekomen zonder suiker.
    Een heel goede jaarwisseling gewenst, en alle geluk voor 2016.
    En …….. hoop inderdaad dat jij ons weer gaat lastigvallen, met leuke onderhoudende blogs in 2016. 🙂

  26. Jackles zegt:

    Herkenbaar, dat je minder gaat schrijven wanneer je een beetje in de knoop zit… Sterkte Willem, ik begrijp goed dat zoiets je aan het wankelen brengt. Je zit een beetje in mijn hart dus ik denk aan je, ook als je lang nix van me hoort of als het lijkt dat ik er niet ben. Heel veel geluk en natuurlijk gezondheid gewenst voor 2016. Alle liefs van Jacq.

  27. Oei, dat is heel lastig, je eet/leefpatroon veranderen, maar wat moet dat moet en straks voel je je wellicht stukken beter en dan krijgen we het springen en dansen met Maria, daar maak je toch wel een filmpje van he!!

    komt weer onder mijn verkeerde blog..nou ja..3x is scheepsrecht, hopelijk staat ie er nu dan.

  28. Hehe, na 7x proberen is mijn reactie geplaatst ! Leve het FaceBook account 😛

  29. staartje zegt:

    Mijn WE is er weer. Weliswaar geen sappig verhaal, maar wel een sappig verslag. Als het niet binnen de normen past, ben je vrij om hem niet te plaatsen
    https://apenstaartjeweblog.wordpress.com/2015/12/28/gezondheid-we-300/#respond

  30. koppieop zegt:

    Dit is (nog) geen WE-300, maar om te oefenen, zal ik het verboden woord hier ook niet gebruiken, Plato. Je hebt er goed aan gedaan, aan het vervelende bericht meteen opwekkende verwachtingen.toe te voegen. Ze werden dan ook prompt gevolgd door vrolijke voornemens van Maria, ik voorzie dus een heilzaam 2016; fijn want het wordt een lang jaar!
    Om voedingspatronen maak ik me niet meer druk sinds ik het prima advies volg dat ik eens ontving: eet de helft!-
    Groeten uit een zonnig Buenos Aires. De tijd is 16 uur, de buitentemperatuur precies het dubbele. Bij jullie is,het net andersom, zo las ik af op een thermometer in Amsterdam…..

  31. gewoonanneke zegt:

    Voor jou en Maria ook fijne kerstdagen wilde ik zeggen maar daar ben ik gewoon te laat mee, hoop dat ze goed waren. Te druk met alles gehad om te lezen. Maar een geweldig 2016 in ieder geval en een goede gezondheid. (zal nog even proberen iets te verzinnen).

  32. Liesbeth zegt:

    Hey lieve Plato, wat vervelend! Ik wens je er veel sterkte mee.
    Hier mijn inzending: http://villasappho.nl/dinsdag-29-december-2015/

  33. AnneMarie zegt:

    Hallo Plato, ik hoop dat het al iets beter met je gaat. Hopelijk heb je wat vertrouwen gekregen dat het goed gaat komen. Als ik al de bemoedigende reacties lees denk ik dat het je vast gaat lukken. Mijn WE-300 gaat er zelfs over.
    Fijne jaar wisseling en tot volgend jaar.

    WE-300 Gezondheid

  34. Anja zegt:

    Niet echt heel veel inspiratie dit keer, dus heb er maar iets luchtigs van gemaakt. Voor iedereen alvast een fijne jaarwisseling en een heel gezond 2016 gewenst!
    http://asseenbyanja.com/wat-pubers-weten

  35. Corja zegt:

    Nou Plato, dat viel nog niet mee. Eerst wilde ik er een vreselijk dramatisch verhaal van maken (maar dat had ik met “soezen” en “op de sofa” al eens gedaan) dus nu maar gewoon een aardig verhaal dat enigszins raakt aan de werkelijkheid. Ik heb het strikje van een oudere vriendin gekregen, die het cadeau kreeg van een man die ik goed kende. Ooit.

    Gestrikt

  36. Min zegt:

    Lieve Plato en Maria, dank voor jullie Kerstkaart. Ik wens jullie een heel fijn 2016 met goede gezondheid enne ik voel deze WE aan me trekken.

  37. inge zegt:

    ik was ook behoorlijk offline, eindejaarsdrukte, ook al maanden niet echt fit, maar met hetzelfde goede voornemen om dat weer eh, anders te gaan doen. binnenkort. 😉 hoop voor je dat 2016 een gezond jaar wordt! alle liefs en alle goeds voor jou en de jouwen! ❤

  38. Oh Plato wat vervelend, ja dan heb je even geen tijd voor andere dingen. Gezondheid is een groot goed en diabetes II is niet fijn. Sterkte ermee! En ik zie ernaar uit je weer terug te zien in het nieuwe jaar!
    Ik zit al jaren tegen suiker aan te hikken, sinds 1,5 jaar in het controletraject, maar nog steeds geen meds. Dus ik mag nog niet klagen.
    Gezondheid ja, een mooi woord voor de WE300, maar ik weet niet of het ervan gaat komen! Hoewel ik ga wel op vakantie dus misschien ga ik er wel eens even lekker voor zitten!
    Gelukkig Nieuwjaar, natuurlijk ook voor Maria!
    Liefs, Trees

  39. Kakel zegt:

    Lieve Plato,
    Ik kom even langs om jou en al je dierbaren een voorspoedig 2016 te wensen. Hoop dat dit jaar je gezondheid erop vooruit mag gaan, je veel interessante kunstlessen mag volgen en ons zal overladen met schrijfopdrachten 😉 Alle apen op een stokje: een warm, liefdevol en gezond nieuw jaar.
    Lieve groet Kakel

  40. klaproos zegt:

    Gelukkig nieuwjaar plaatje,
    met alle wensen van jou in vervulling,
    leef een happy leven,
    hoe mooi of dat is…
    kun jij alleen maar beschrijven,
    xxx

  41. Meneer Plato,

    Wij doen dit keer niet mee. Wij vinden het woord te lastig. Echt wel.
    Wel wensen wij u een goed 2016. Over gezondheid gaan wij het niet hebben. Dat moet zij maar doen.

    https://wiebeltjes.wordpress.com/2016/01/03/we-300-gezondheid/

  42. hanscke zegt:

    In de eerste plaats, de beste wensen voor 2016, ondanks de mogelijke suikerziekte. Helaas ben ik met deze ziekte nogal bekend, omdat mijn moeder al vrij jong, op dertigjarige leeftijd hiermee te kampen kreeg. Het blijkt nogal familiair te zijn omdat haar moeder en twee zussen van haar het ook in zeer ernstige vorm hebben gehad. Zelf ben ik altijd heel schaars met het nuttigen van suiker geweest en of dat geholpen heeft weet ik niet, maar gelukkig ben ik tot nu toe van deze ziekte verschoond gebleven. Gezondheid, ik ga er eens over nadenken in welke vorm ik dit zou kunnen gieten. Ik krijg al een ideetje.

  43. Marja zegt:

    Goedemorgen Plato,
    Hier is mijn bijdrage:
    http://rammelaars2.blogspot.be/2016/01/sprookjesland.html
    Ik wens je een fijne dag!

  44. ellyvandoorn zegt:

    Wat naar Plato. Ik had het allemaal niet meegekregen. Ik laat zelf behoorlijk verstek gaan op het blog. Ik hoop dat je dit jaar wat vertrouwder wordt met een nieuw eetpatroon en het belagrijkste… dat je gezondheid en energie weer terug zal komen. De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

  45. Ferrara zegt:

    Plato, ik begrijp dat je al wat beter in je vel zit. Dat is mooi. Ik hoop dat je nog verwijderd bent van alle hulpmiddelen die ik mijn slachtoffer heb gegeven.

  46. Dwarsbongel zegt:

    Oeps, nu heb ik een tijdje verstek laten gaan om bij jou te kijken… Ik begin dan maar met de beste wensen voor het nieuwe jaar, en dat je je lichaam weer onder controle zult krijgen!
    Smoezen heb ik genoeg, maar die laat ik maar in het smoezenboek.
    De onderwerpkeuze voor de nieuwe WE is heel begrijpelijk, en ik zal die noteren in mijn brein, om alvast de raderen voorzichtig op gang te brengen.

  47. Jackles zegt:

    Hoera! Binnen de deadline! 🙂 Mijn WE: https://dutchjackles.wordpress.com/2016/01/07/we-300-gezondheid/. Op jouw gezondheid, Plato!

  48. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Doodsangst in de duinen WE-300


    Ben godsgelukkig dat ik hier gezond en levend onder vandaan ben gekomen.

  49. Mrs. T. zegt:

    Hoop het met jouw gezondheid inmiddels wat beter gaat …

    http://www.triltaal.nl/2016/01/11/cold-turkey/

  50. tagrijn zegt:

    Wat een vervelend bericht. Al is daar tegenwoordig natuurlijk prima mee te leven met de juiste medicatie. Vond het al vreemd dat ik geen respons meer kreeg… Hoe je haaks, man.

  51. Dwarsbongel zegt:

    De actualiteit heeft me overrompeld bij de invulling van schrijfuitdaging WE300: http://dwarsbongel.blogspot.nl/2016/01/160111-we300-gezondheid.html
    En dat het je goed moge gaan.

  52. Alie zegt:

    Ach meneer Plato,
    Ook hier een teken van leven. Wat kan een mens het toch druk hebben. Ik heb er toch nog een We 300 uitgeperst…

    http://logboekvanalie.blogspot.nl/search/label/WE-300

    Liefs,
    Alie

  53. Alice zegt:

    Ha Willem, ook geveld door een volksziekte, veel bewegen en je buikvet bestrijden doet wonderen en zonder suiker kan prima.

    Groetjes van Alice.

  54. Truus zegt:

    Stomtoevallig heb ik me vandaag ook voorgenomen om eens flink te minderen met suiker.
    Wens je heel veel sterkte met je nieuwe eetpatroon. En heel veel gezondheid, ook voor Maria die dapper met je mee gaat doen. 🙂

Ja, schrijft u maar.....