WE-300 voor april-mei 2014

Trouwe bezoekers weten waar Plato de afgelopen periode mee bezig was.
Wel, de introductiecursus kunstgeschiedenis is afgelopen.  De tien lessen waren om voor ik het wist. Eigenlijk waren ze te kort maar het was zeker voldoende om een globaal inzicht te krijgen en om te weten: dit smaakt naar meer!
Gelukkig heeft de Vrije Academie heel wat aanbod waaruit ik nog niet definitief heb kunnen kiezen. Wordt het iets met symbolisme in de kunst, wordt het een vervolgcursus of toch een colloquium? Dat zal nog wel wat hoofdbrekens kosten (want ook sommige aanvangstijden liggen wat ongelukkig) maar dat komt wel goed. Ik houd jullie op de hoogte en… misschien inspireert het jullie wel 🙂

hoofdbrekens zei ik toch?

En dan is er ook nog….. De WE-300

De afgelopen periode liep het niet storm hier.
Dat kan aan de warme dagen hebben gelegen.
Maar misschien zijn jullie de WE ook wel een beetje moe
en moet hier iets anders worden bedacht.
Hoe denken jullie hierover?

In afwachting van jullie reactie
toch maar weer een nieuwe uitdaging.

Het nieuwe woord is

Twisten

Klik op het woord voor de betekenissen

Periode: 24-4 t/m 15-5-2014

Veel schrijfplezier

Plato

Melody     Geesje    Plato I   Ferrara    Letterzetter    Petr@    Ria
Smijling    Marja    Dwarsbongel    Rianne    RoadLaura    Corline    Hanscke    Kakel    Plato II    Rebelse    Anneke    Mrs T.    Corline II    Narda    Letterzetter II    Melody II    Reismeermin    MeMyselfandWe    

Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

49 reacties op WE-300 voor april-mei 2014

  1. ria zegt:

    Niks WE moe . Laten we daar maar nie over twisten. Daar zie ik juist elke maand naar uit. Ik ga mijn best doen.
    Groetjes, Ria

  2. WE-moe….wat een kolder!

    Bei de weg…. ik weiger terug te stappen naar het verleden….. ik ga dus niet met je maar terug ….maar wel vooruit naar 15 mei 😉

  3. kakel zegt:

    WE-moe? Ik kan gewoon niet altijd het juiste verhaal bedenken. En niet schrijven dat je dat onzin vindt! Desnoods neem ik voor deze WE een duik in de geschiedenis…
    Fijn weer wat van je te horen, Plato!

  4. Leuk Plaat, een cursus kunstgeschiedenis. Het waren lessen die ik op de middelbare school met plezier volgde.
    Soms ga je daardoor met andere ogen naar kunst kijken.

    Voor We- 300 heb ik even geen puf, maar Freule Anna duikt vandaag of morgen wel weer op.

  5. Marja zegt:

    Gaaf! Ik volgde zo’n cursus in de jaren 90 via de middelbare school van onze kinderen. Ik heb er nog steeds plezier van bij sommige quizvragen.
    Ik ben de WE helemaal niet moe. Hoe kom je daar bij?
    Het enige wat me makkelijker lijkt voor de deelnemers is als je het aantal woorden verruimt. Bijvoorbeeld tussen de 250 en 350 woorden. Maar ja, dan klopt de naam natuurlijk niet meer…..

  6. Mrs. T. zegt:

    Helemaal niet WE-moe. Zeker niet. Ik vind het nog steeds erg leuk. Vooral doorgaan dus! Met gewoon 300 woorden hoor Marja. 😉

  7. Tjee Plato, net nu ik weer een beetje terug kom vraag je of we WE300 moe zijn? NATUURLIJK NIET!
    Mijn bijdrage staat er 🙂
    http://geesjesgedachten.wordpress.com/2014/04/24/we-300-twisten/

  8. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Leuk, zo’n opleiding, heel interessant. Ik vroeg me al af wanneer de nieuwe WE er kwam. Hoezo WE-moe? Nooit!!! Het is veel te leuk!

  9. Pingback: WE 300 “TWISTEN” | geesjesgedachten

  10. Petr@ zegt:

    Ik vind het de laatste tijd moeilijk om nog met een pakkende en originele WE te komen.
    Soms heb ik er een geschreven en dan denk ik: Nee, toch maar niet.

    • Plato zegt:

      Petr@: ligt dat aan de opdracht, het aantal opgegeven woorden? Heb je op dat punt een voorstel. Of zeg je: het is gewoon een gebrek aan inspiratie op dit moment?

  11. Anja zegt:

    Gaaf Plato zo’n opleiding kunstgeschiedenis! Lijkt me leuk en interessant.
    WE-moe? Nee!!!!!! Niet mee stoppen hoor! De reden dat ik hier de laatste tijd zo weinig ben is een basisopleiding Fotografie. Is nu bijna afgerond en vond dit zo leuk dat de vervolgopleiding al geregeld is. Maar die start pas in november, dus volop tijd voor de WE-300. Ik ga mijn best doen eindelijk weer eens…

  12. ferraravictoriene zegt:

    Heb ik net de WE ontdekt, dreig je ermee te stoppen. Ik beloof niet dat ik ze allemaal meedoe i.v.m grote trek in mei/juni. Maar ach, tegenwoordig is er op de campings bijna overal WIFI en aangezien de laptop meereist is dat dus geen goed excuus.
    Tijdens het lezen van jouw WE kreeg in enorm met de echtgenote te doen, ze had beter thuis kunnen blijven. Goede weergave van een TV-programma, zag het zo voor me.
    Marja kan waarschijnlijk zeggen om wie het gaat.

    Kunstgeschiedenis, breed onderwerp, oh zo boeiend.
    Was deze week in de Hermitage voor de expositie over de zijderoute. Indrukwekkend geheel. Verbazingwekkend veel overeenkomsten met andere culturen, waarbij je je dan afvraagt wat/wie was er nou het eerst. Voorbeeld: De kameel met vleugels die ergens in een lucht wordt afgebeeld doet onmiddellijk denken aan Pegasus.
    Zo en nu gooi ik mij in de twiststrijd.

  13. ria zegt:

    Ook vrouwen van politici maken hun eigen keuzes.Ik zou zeker niet popelen om met zo’n opgeblazen kikker te praten. Prachtig stuk, hierin herken ik Cornelis C.Heerlijk.
    Mijn bijdrage is er ; http://www.rias-weblog.nl/uncategorized/we-300-twisten/

    groetjes, Ria

  14. Pingback: Het touw | Letterbak

  15. Letterzetter zegt:

    Moe?
    van de WE300?
    HOE VERZIN JE HET KEREL!
    Leve de WE300 met driehonderd woorden!
    Ik zie wel dat er veel minder geblogd wordt de laatste tijd. Voorjaar, tuintje, nieuwe verloofde, nieuwe fiets? Wie het weet mag het zeggen!

    Mijn gedraaide bijdrage staat er:
    http://letterbak.wordpress.com/2014/04/25/het-touw/

  16. Willie zegt:

    Misschien geeft het ene WE-woord meer inspiratie dan het andere ?

    Ben benieuwd wat je gaat kiezen, de vervolgcursus kunstgeschiedenis wellicht?
    Wat een overweldigend aanbod is er, ik kijk er echt van op.

  17. staartje zegt:

    Leuk die cursussen van de vrije academie. dit jaar hadden ze er een over negentiende eeuwse boeken. helaas te ver voor mij en ook te weinig tijd. Ook nu staat er weer genoeg tussen wat ik zou willen volgen. ik doe af en toe wel een module via de OU. ook dat staat op een laag pitje. wat de WE-300 betreft is dat hetzelfde. je moet mij niet als maatstaf nemen. maar We-300 is gewoon een blijvertje.

  18. beauninoblog zegt:

    Ik doe nog niet zo lang mee, maar vind het nog steeds leuk hoor.
    Wel een moeilijk woord…

  19. Letterzetter zegt:

    Over het hoofd gezien? Nog maar een keer.
    Mijn bijdrage staat er ook:
    http://letterbak.wordpress.com/2014/04/25/het-touw/

  20. Petr@ zegt:

    Hoi Plaat,
    Hier mijn bijdrage:
    http://petrapotpourri.blogspot.nl/

    Groetjes Petr@

  21. hanscke zegt:

    Met veel belangstelling de cursussen van de Vrije Academie bekeken. Trekt mij wel en wie weet.
    En WE Moe? nee hoor helemaal niet, maar soms heb ik rond het opgegeven woord geen inspiratie of geen feeling en dan is het bar moeilijk. en soms gebeurt er iets te veel om mij hen en dan is een maand zomaar om. Ik ga met dit onderwerp aan de slag. Je hoort nog van me

  22. Marja zegt:

    http://rammelaars2.blogspot.com/2014/04/twisten.html
    Goedemorgen Plato, mijn bijdrage staat er ook. Fijne dag.

  23. Dwarsbongel zegt:

    Nee hoor, zeker niet WE-moe! Ik keek regelmatig (nou ja, niet zo schematisch) of de nieuwe uitdaging er al stond… Ik begrijp nu waarom het even duurde. Succes met de studie, lijkt mij ook interessant, maar ik kan het niet meer zo goed opbrengen.
    Wel een nieuwe bijdrage van mij; de eerste associatie zette een aantal kronkels in werking die tot dit resultaat hebben geleid:
    http://dwarsbongel.blogspot.nl/2014/04/we300-aprilmei-2014-twisten.html

  24. Ik hoef niks aan te vullen hier ook eentje die de WE 300 leuk, uitdagend en ook leerrijk vind dus Moe nee hoor soms Internet problemen met de verbinding maar verder ga ik gezellig met jullie mee !

    Leuk trouwens dat je interesse zo breed is Plato om de cursus kunst te hebben gevolgd en eventueel gaat aanvullen en vooral dat je er plezier aan beleeft 🙂

  25. Rianne zegt:

    En mijn bijdrage had ik dus hier moeten plakken… http://wiebeltjes.wordpress.com/2014/05/01/we-300-twisten-2/ (ik ben nog niet helemaal wakker)

  26. Pingback: WE 300 : Twisten | dewerelddoordeogenvanjuistja

  27. Corline zegt:

    Plato, hier is mijn bijdrage. In de link kom je zelf ook nog voor. Wat een eer, nietwaar?!

    Panta rhei

  28. hanscke zegt:

    Op 28 april schreef ik: je hoort nog van me en hier is-ie dan, de nieuwe WE. heb ik ook lekker nog wat dagen de tijd om de andere stukjes te lezen, want je weet het, ik moet eerst zelf geschreven hebben voor ik de rest ga lezen
    http://hanscke.nl

  29. minoesjka2 zegt:

    Ten eerste, wat leuk dat je cursus naar meer smaakte en dat je verder gaat 🙂 Wat ik leuk zou vinden als je je kennis in je verhalen blijft gebruiken.
    En wat betreft de WE ………… ik heb weinig inspiratie, en kom hier dus niet alleen voor de WE, maar ook voor jou verhalen. Ik vind het trouwens vaak wel lastig als er veel mensen mee doen, ik wil toch allen verhalen van de mede schrijvers lezen en dat kost best wat tijd, maar verder …… als jij het leuk vind zou ik er gewoon mee door gaan, en vind je het niet meer leuk ? Kijk of er iemand het van je over wil nemen.

  30. Pingback: Twisten | Villa Kakelbont

  31. Pingback: Platoonline

  32. Corline zegt:

    Plato, nog eentje. Ik kon het niet laten…. Met dank aan De Rebelse Huisvrouw!

  33. beauninoblog zegt:

    Hoi Plato,

    Ik heb er ook eentje geschreven:
    http://www.nardablog.wordpress.com/2014/04/25/we-twisten
    Fijn weekend!

  34. Pingback: De timmerman | Letterbak

  35. Letterzetter zegt:

    Wat ben je weer lekker bezig, Plaat!
    Toch nog een vervolg op de verhalen de De Rebelse Huisvrouw en Corline’s Watermeter.
    Hier te lezen:
    http://letterbak.wordpress.com/2014/05/09/de-timmerman/
    Overigens, de link bovenaan naar Corline’s Watermeter is daar niet gevuld!

  36. Melody zegt:

    hmmmm jij mag dus nooit weer vragen he of we we-moe zijn!!!

  37. reismeermin zegt:

    Nou, ik ben geen WE-moe hoor, maar ja was wat minder online..

  38. reismeermin zegt:

    http://reismeermin.wordpress.com/2014/05/11/twisten/ Voor wie niet moe is, er is nog plaats op de dansvloer…

  39. Ik ben te laat… Maar ik heb er nog eens tijd voor gemaakt… Hopelijk een beetje goed met een goede ‘twist’ in het verhaal. http://www.me-myself-and-we.blogspot.com/2014/05/we-300-twisten.html

  40. Robbie zegt:

    Ik wil ook graag meedoen

  41. Robbie zegt:

    Met de volgende WE-300. Ik weet niet welk
    woord het is, maar dat maak me niet uit.

  42. Pingback: WE-300: Twisten | Wiebeltjes

Ja, schrijft u maar.....