WE-300: 1 april

Heeft u ook iemand met een 1 aprilgrap voor de gek gehouden? Of bent u er zelf ingetuind?
Hier is het hele 1 aprilgebeuren gelukkig in de vrieskou verzopen. Plato was namelijk met zijn hele management een paar daagjes neergestreken in Raversijde aan de Belgische kust.
Slapen deden we bij Duinekeuntje, HET bed- en breakfastadres voor een paar dagen onbezorgde ontspanning. U ken het wel, beetje uitwaaien, beetje teambuilden, alles op het gemakje en zo.  Alleen Cornelis was weer een beetje tegendraads. Hij ergerde zich aan die torenhoge flats die de Vlaamse kust zo kenmerken. Dus ik zeg: ‘Cornelis, daarom zijn we dus hier in Raversijde, Daar zie je nog gewoon duinen. Geniet nou eens, man.’ Maar nee, dat was allemaal niks en waarom waren we niet gewoon in Castricum en zo. Enfin, we
hebben het maar zo gelaten, want anders dendert ie helemaal door.

Maar goed, het was dan wel koud en er stond veel wind maar er was ook zon en gezelligheid zodat er toch veel viel te vieren. Vandaar dus het nieuwe WE-300 woord:

Vieren 

(klik op het woord voor de betekenis)

We vieren dit woord uit van 2 t/m 21 april

Veel schrijfplezier allemaal

En mochten jullie nog aan het vorige woord
willen schrijven… kan ook hoor.

Groetjes van een verwaaide Plato 🙂

Smijling     Hans de Zwans     Anja     Melody     Roadlaura     Ria I     Hanneke    Plien     Anneke    Reismeermin I     Maria     Petr@     HHHulk     Trees
Rianne I     Marja     Rianne II     Novelle     Door     Plato    Triltaal     Letterzetter    Reismeermin II    Hanscke    Voetje     Ria II    Kakel     Anna    Dwarsbongel     Truus


Wie volgt? Nog één dag je maar…



Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

41 reacties op WE-300: 1 april

  1. Truus zegt:

    Goedemorgen Plato. 🙂
    Wat vreemd, ik sta wel bij ‘recente reacties’ maar alle reacties zijn foetsie…
    In ieder geval schreef ik (ongeveer): Het belangrijkste is dat jullie je vermaakt hebben.
    Een leuk woord, ben benieuwd wat mijn hoofd voor verhaal gaat verzinnen.

  2. Pingback: Levensfeest | Hannekelive

  3. Plien zegt:

    oke, hier is mijn bijdrage en ik heb geprobeerd vieren in verschillende betekenissen terug laten komen. http://metmijnneusineenboek.wordpress.com/2013/04/04/we-300-vieren/
    Cornelis vermaakt zich nergens! Maar jullie hebben heerlijk vermaakt 🙂

  4. hanscke zegt:

    Er was nog een blogger aan de Belgische kust, Sjoerd dus Belgie was wel in trek.
    Vieren, lijkt me een fijn woord, maar eerst moet ik nog met het vorige woord aan de slag.
    Na de entree van puppy schijnt het hier weer wat tot rust te komen.

  5. Pingback: WE 300: Vieren | Plien

  6. Ja heb iemand ooit heel erg voor de gek gehouden op 1 april misschien wel eens leuk om daar een blogje over te schrijven. Ga me verdiepen in Vieren. De vorige gemist. Ik weet niet waarom,,,,ehhhh, tja geen inspiratie zeker.

  7. tagrijn zegt:

    Op 2 april kwqam ik er opeens achter dat het de dag ervoor 1 april was. Nee, dus nergens ingestonken. Vier Batavieren lieten na vieren de touwtjes vieren omdat er wat te vieren viel. Dat zijn 14 woorden en daar zul je het toch mee moeten doen!

  8. Hahaha het lijkt de ING bank wel bij en afschrijven , ik mis mijn voorgaande reactie ook 😀

  9. Petr@ zegt:

    Mijn schoondochter was bij de neus genomen door Google “nose”. Ze beloofden een app waar je aan kon ruiken. Ze zat dus de hele tijd aan haar telefoon te ruiken voordat ze door had dat het een 1 april grap was.

    Lekker dat jullie even gingen uitwaaien! Dat heeft een mens nodig zo op z’n tijd!

  10. Petr@ zegt:

    O ja hier mijn bijdrage voor deze maand.
    http://petrapotpourri.blogspot.nl/

  11. Petr@ zegt:

    2e poging om mijn bijdrage te plaatsen:
    http://petrapotpourri.blogspot.nl/

  12. Petr@ zegt:

    Ik heb ook weer een poging gewaagd maar krijg de link hier niet geplaatst??

  13. Trees zegt:

    Mijn bijdrage is ook klaar… een persoonlijke dit keer… http://geldorpjes.wordpress.com/2013/04/06/verhuizen-3/
    Morgen ga ik bij iedereen lezen!
    Groetjes ook aan Maria

  14. Rianne zegt:

    Het heeft even geduurd maar ik laat de zeilen vieren. Dat moet wel, een feestje zat er niet in ..
    http://wiebeline.blogspot.nl/2013/04/we-300-vieren_7.html

  15. reismeermin zegt:

    Vieren


    WE inderdaad, had ik nog niet gemeld. Sorry ;-))

  16. elke zegt:

    Ik hou niet van 1 april en de kinderen waren het gelukkig vergeten.
    En onze arme Belgische kust, het is om bij te huilen, echt. Hier en daar zie je hopeloos verloren tussen al dat hoog geweld (dat meestal op niks trekt) nog een pareltje staan.

  17. Marja zegt:

    Goedemorgen Plato,
    Hier mijn WE
    http://rammelaars2.blogspot.be/2013/04/allemaal-vieren.html
    Ik wens je een heerlijke voorjaarsweek met broodnodige zon en regen.

  18. Pingback: Fietstochtje | Letterbak

  19. Letterzetter zegt:

    Ondanks alle drukte toch nog gelukt:
    http://letterbak.wordpress.com/2013/04/13/fietstochtje/
    Fijn weekend!

  20. hanscke zegt:

    Ja, het is af, kan ik eindelijk bij alle anderen ook gaan lezen.
    http://hanscke.nl

  21. Voetje zegt:

    Als je zin en tijd hebt mag je mijn bijdrage ook komen lezen: http://voeteninhetwater.wordpress.com/2013/04/14/vieren/

  22. ria zegt:

    Ik kon het niet laten Plato. Heb toch nog een 2e WE geschreven.
    hier is ie dan; http://www.rias-weblog.nl/?p=3268
    Groetjes, Ria

  23. Pingback: Vieren | Villa Kakelbont

  24. Mrs. T. zegt:

    Ik vind het wel jammer dat er zo weinig bij elkaar gereageerd wordt moet ik zeggen. Is toch een kleine moeite?

  25. Dwarsbongel zegt:

    Dag Plato,
    Ik heb me ook weer even gewaagd aan de uitdaging voor april. Het resultaat achter deze link:
    http://dwarsbongel.blogspot.nl/2013/04/schrijfuitdaging-we300-april-vieren.html
    Zitten er genoeg varianten in?

  26. Dwarsbongel zegt:

    Ik dacht dat er, in een reactie op mijn WE300, verwezen werd naar een zekere gurdjieff, die een bijdrage geleverd zou hebben aan deze WE300-uitdaging, maar die vond ik niet.
    Enneagram is een term waarover ik al vele jaren gelden zowel dwepers als critici ben tegengekomen. Ik had al snel mijn bedenkingen over zo’n eenvoudig diagram, waarmee je alle kenmerken van een menselijk karakter zou kunnen definiëren.
    Zoeken op de combinatie ‘gurdjieff’ en ‘enneagram’ leverde o.a. deze link op:
    http://www.skepsis.nl/enneagram.html
    Interesant!

  27. Pingback: WE-300: Vieren | Plien

  28. Pingback: WE-300: Weer niets te vieren | Wiebeltjes

Ja, schrijft u maar.....