Alweer een nieuwe WE-300

Eigenlijk was ik de afgelopen dagen niet zo bezig met computer en weblog. Gisteren was namelijk de dag dat Maria’s galblaas moest worden verwijderd.
Stipt om zeven uur meldden wij ons in het Salvator ziekenhuis in Hasselt.
Een uur later werd ze geopereerd en twee uur later lag ze alweer op de kamer aan de zuurstof en de medicatie.  Na een paar uur was ze aardig opgeknapt en die avond
om acht uur waren we alweer thuis. Wonderlijk snel he?
Nu ligt ze te slapen want een beetje koorts en hoofd- en wondpijn. Gelukkig kregen we
medicatie van het ziekenhuis mee.  Dus het komt allemaal goed.

Gelukkig kreeg ik van de week een mail van Nathalie. Ze opperde een woord voor de nieuwe WE. Ik was daar wel blij mee want ik had nog niets. Dus Nathalie, bedankt.

Het nieuwe woord luidt: 

Jagen

Klik hier voor de betekenissen

Tijd: 16-2 t/m 8-3-2013

Voorwaarden: zie welkomsttekst

Allemaal veel inspiratie en schrijfplezier gewenst

Melody     Roadlaura1969     Smijling     Jokezelf     Truus     Anja     Nathalie
ZwansdeHans     Rianne     Reismeermin     Artmus     Petr@     HHHulk     Novelle    Anneke    Marja    Trees     Hanneke     Plato     Mrs T.    LetterzetterI     Door     Letterzetter II     Hanscke     Plien     Kakel I    Jackles     Anna     Dwarsbongel     MimMie     Natasja     Voetje     Kakel II     Ria

 

Dit bericht werd geplaatst in verhalen fictie, WE-300. Bookmark de permalink .

90 reacties op Alweer een nieuwe WE-300

  1. Heel veel beterschap voor je vrouw Maria, Plato dat ze gauw weer opknapt en de wondheling voorspoedig verloopt, Groetjes Laura

  2. Rianne zegt:

    Beterschap voor Maria.

  3. Anna zegt:

    Van harte beterschap @->–

  4. Babette zegt:

    Ik hoop dat je vrouw heel gauw weer helemaal opgeknapt is!

  5. ram1955 zegt:

    Van harte beterschap. Ik hoop dat ze snel opknapt en pijnvrij is.

  6. ellyvandoorn zegt:

    Hoe is het mogelijk. Dat was jaren geleden anders. In de jaren zestig kraag mijn moeder zo’n operatie, vandaar dat ik het weet. Geef Maria maar een extra knuffel van mij en wens haar beterschap. En denk erom Plato: zorg goed voor haar
    maar ik weet zeker dat het overbodig is dat te zeggen 🙂

  7. Een jaartje eerder dan Maria ging ik voor hetzelfde… ik hoop dat zij net zo snel ervan opknapt als ik deed en dat zij zich daarna stukken beter mag voelen!

    Ik ga nadenken over het woord.

  8. Pingback: WE 300: Jagen « dewerelddoordeogenvanjuistja

  9. perikelen zegt:

    Beterschap en heel veel lieve groetjes voor Maria!!
    Dikke knuffel en liefs: Wilma & Piet.

    X

  10. lenjef zegt:

    Een bruine zee

    Ooit werden in Amerika bizons afgeknald als kalkoenen.
    Prachtige oude en jonge dieren, het waren er miljoenen.

    Men had er voor de ‘pret’
    zelfs een bizontrein voor ingezet.

    Een bruine zee van bizon lijken.
    Amusement van de toenmalige rijken.

    Men kon er in die dagen hard mee lachen, gieren.
    Het waren toch maar stomme ‘Indianen’ dieren.

    Walgelijke mensen hebben helaas altijd bestaan.
    Ja, onze oude beschaving blijft dikwijls stilstaan.

    Moge de ingreep héél snel een vage herinnering zijn!
    Lenjef

  11. platoonline zegt:

    Allemaal bedankt voor de goede wensen. Ik ga ze meteen aan Maria doorgeven. Ze zal er zeker blij mee zijn.

    Maar wat kunnen sommige mensen toch snel schrijven. Ik heb het woord nog niet genoemd of er ligt al een verhaal. Of lag dat verhaal er al en hebben jullie het dan snel omgevormd tot het over jagen ging? Kon ik het maar zo snel. Maakt ook allemaal niet uit… een goed verhaal is altijd welkom. Ik ga straks de linken plaatsen en lezen.

    • Het sluit bij het thema jagen aan Plato en zo af en toe lukt het met het schrijven dan iets sneller dan de andere keer ” dus ik pluk die goede momenten” 😉

      Echter gezondheid van je vrouw Maria voorop en hoop dat ze zich gauw beter voelt, is niet niks zo’n ingreep en ergens treurig dat je al gelijk het ziekenhuis uit moet, over jagen gesproken, gelukkig heeft ze goede zorg.

      Wens jullie een goede nacht, groetjes Laura

  12. Margreet zegt:

    Nou dat ging allemaal snel ja.. gelukkig kun jij mooi voor haar zorgen nu. Dan zla ze snel opknappen denk ik zo.

  13. Voetje zegt:

    Heel veel beterschap voor Maria!
    Ik ga aan het denken en laat iets weten als ik daarmee klaar ben 😉

  14. Fijn dat het tegenwoordig via een kijkoperatie kan hè 🙂
    Ik wens Maria (nogmaals) beterschap en een voorspoedig herstel.

  15. Mrs. T. zegt:

    Beterschap voor Maria en ik ga erover nadenken.

  16. Billy zegt:

    dat was een snelle ingreep zeg!
    Wens Maria een spoedig en volledig herstel toe!

  17. Willie zegt:

    Ik wens Maria van harte beterschap, en hoop dat ze van de pijn en problemen die ze gehad zal hebben, af is. Houd haar maar goed in de gaten, Plato. 😉
    Fijn dat het zo snel kan, tegenwoordig.

  18. Heel veel sterkte en beterschap voor Maria. Rustig aan dan breekt het lijntje niet!
    Liefs Kakel

  19. gewoonanneke zegt:

    Het beste en beterschap voor Maria, toevallig heeft mijn zus twee weken geleden ook zo’n operatie gehad, laat ze wel de tijd nemen om bij te komen. En over het woord ga ik weer nadenken.

  20. smijling zegt:

    voor Maria veel liefs en sterkte en beterschap xxxxxxxxxxxxxxxxx
    voor plato ik heb over ……………………geschreven op http://smijling.wordpress.com
    doe rustig aan

  21. NOVELLE zegt:

    Hai Plato
    Watt fijn dat je tegenwoordig weer snel naar huis kan gaan na een operatie.Tenminste als alles goed gaat.Gaat het met jou voet ook weer goed? Doe samen rustig aan en neem de tijd om te helen zou ik tegen Maria willen zeggen. Het WE-300 woord Jagen vind ik een leuke vondst van Nathalie.Ik zal er eens even over broeden (glimlach)
    FIJNE zondag samen en ook natuurlijk van harte beterschap toe gewenst. schouderklopjes voor allebeide!

  22. klaproos zegt:

    ohh plaatje, wat kunnen dedokters toch veel hé.
    knap maar lekker op maria,
    zorg goed voor jezelf, en als het niet gaat, plaatje roepen:-)

    xxx

  23. Trees zegt:

    Hopelijk gaat het goed met Maria, logisch dat je even niet bezig bent met andere dingen, zij gaat voor! Wens haar maar heel veel beterschap van mij en jij bent vast heel erg lief en zorgzaam voor haar!
    Ongelofelijk hoe snel het tegenwoordig kan gaan!
    En dan,,, jagen… zal eens gaan denken hoor, leuk!

  24. Pingback: Daten op leeftijd | Jokezelf

  25. jokezelf zegt:

    Ik ben er ook weer bij. Die korte vakantie naar Málaga heeft me erg goed gedaan.
    http://jokezelf.wordpress.com/2013/02/17/daten-op-leeftijd/

  26. minoesjka2 zegt:

    Nou, Plato, zorg maar goed voor Maria (maar dat is jou volgens mij wel toevertrouwd 🙂 ) en wens haar maar beterschap.
    Ik heb al weer een tijd niet meegedaan aan WE300 besef ik me opeens. Op een of andere manier komt het er maar niet van …….. jammer, maar met een nieuw woord is er weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen 🙂

  27. Anja zegt:

    Heel veel beterschap voor Maria, wens haar een voorspoedig herstel. Met jouw goede zorgen gaat dat best lukken!
    En over het jagen ga ik even broeden 🙂

  28. Plien zegt:

    Fijn dat het goed is gegaan en wens haar beterschap!
    Jagen…. daar ga ik even voor zitten!

  29. Plato, ken jij mij ken ik jou?
    Ik kom bij JokeZelf vandaan
    en de opdracht
    spreekt me aan
    Ik ga me er aan ‘zette’
    Met groetjes van Annette:)

  30. Laat ik er voor de verandering eens vroeg bij zijn. 😉

    Jagen.

  31. dieneke55 zegt:

    Van harte beterschap Maria,dus dat was het zeker die pijn die verontruste.Willem zal wel lekker voor je zorgen. Goh jagen het nieuwe woord………ik denk erover na………..

  32. Anja zegt:

    Hoi Plato, ik ben uitgejaagd. Hierbij mijn bijdrage: http://anja2809.blogspot.nl/2013/02/het-haasje.html.

  33. reismeermin zegt:

    Beterschap voor Maria! En ik zal nadenken over het woord..

  34. Pingback: Jagen | HansDeZwans

  35. jeer zegt:

    Plato,

    Wens Maria van mij een voorspoedig herstel toe en voor de “ziekenbroeder (mantelzorger)” natuurlijk ook alle goeds.

    Groetjes,

    jeer

  36. ingeding zegt:

    beterschap voor maria!

  37. tagrijn zegt:

    Dat zijn vervelende zaken, man. Gelukkig was het allemaal binnen een dag gepiept en met jouw goede verzorging is Maria weer heel snel de oude. Het beste ermee.

  38. Een knuffel voor jou en voor Maria, Hopelijk voelt Maria zich snel weer wat beter.
    Ik heb nog steeds een pauze Plato,maar ik kom zeker terug.

  39. Pingback: Jagen | reismeermin

  40. Petr@ zegt:

    Dat wordt even broeden op de nieuwe WE!
    Veel beterschap en sterkte voor Maria. Een vriendin van mij heeft ook in december de galblaas moeten laten verwijderen en het is haar behoorlijk tegengevallen. Een oudere verpleegster zei haar dat men vroeger een week opgenomen werd voor zo’n operatie, tegenwoordig mag je dezelfde dag of i.i.g. de volgende dag al naar huis. Zij was het daar eigenlijk niet mee eens.
    Maar het zal bij iedereen anders zijn waarschijnlijk. Zorg maar goed voor haar!

    Groetjes Petr@

    • platoonline zegt:

      Petra, Maria is dezelfde dag naar huis gegaan maar ze heeft al drie dagen lichte koorts gehad. Ook de operatiewonden doen nog steeds pijn en ze heeft tegenzin in eten. Het valt haar dus niet mee. Aan de andere kant, ze is thuis en dat vindt ze beter dan in het ziekenhuis met die luchtjes en al die zieken. Over een paar dagen zal het wel beter gaan.
      En ja… ik doe mijn best goed voor haar te zorgen.

  41. artmus zegt:

    Van harte beterschap Maria.
    Ja….dat snelle naar huis gaan wekt de indruk dat het een fluitje van een cent is maar vergeet het maar.
    Laat je maar lekker verwennen door Plato.
    Plaat…..beste kerel….loop je het vuur uit de sloffen voor je meisje.
    Een knuffel van mij.

  42. artmus zegt:

    Mijn blog van vandaag , ALS DE KAT THUIS IS LIGT DE MUIS OP TAFEL ,sluit naadloos aan bij het onderwerp ” jagen ”

    als de kat thuis is ligt de muis op tafel.

  43. elke zegt:

    Heel veel beterschap voor jouw Maria! Wat ik mij nu afvroeg: kan dat kwaad, zo zonder galblaas. Moet je dan voor de rest van je dagen medicatie nemen of zo?

  44. Petr@ zegt:

    Goede middag Plato
    Hier mijn bijdrage voor de WE jagen .
    http://petrapotpourri.blogspot.nl/

    Mijn vriendin is 4 december geopereerd aan de galblaas en is inmiddels onder behandeling van een osteopaat, daar heeft ze erg veel baat bij!
    Beterschap voor Maria, het heeft ook tijd nodig.

    Groet Petr@

  45. hartelijkehothulk zegt:

    Ook bij de HHH wordt gejaagd

    WE jagen

  46. Door zegt:

    Van harte beterschap voor je vrouw! Ik ga weer mijn best doen op een verhaaltje.

  47. Pingback: Jagen | gewoonanneke

  48. gewoonanneke zegt:

    Hallo Plato, hoop dat Maria al weer aan het opknappen is.
    Hier mijn bijdrage voor deze keer.

    Jagen

  49. ram1955 zegt:

    http://rammelaars2.blogspot.be/2013/02/opzij-opzij-opzij.html
    Mijn bijdrage staat er ook, Plato.
    Alles goed met Maria?
    Liefs en sterkte,
    Marja.

  50. Pingback: Stressen… | "VAN GELDORPJES"

  51. Pingback: Het vaccin | Hannekelive

  52. datzalwel zegt:

    Met al die goede wensen moet ze toch snel opknappen. Wat akelig voor haar en evengoed voor jou, je geliefde moet toch iets naars ondergaan en zelf moet je machteloos wachten. De patienten moeten wel erg vlug naar huis, één nachtje was toch niet te veel dunkt me. maar ja dat geld hé.
    Groeten en beterschap voor Maria en voor jou.

  53. Pingback: Gestrand | Letterbak

  54. Letterzetter zegt:

    Het duurde even, maar dan staat er ook wat 🙂
    http://letterbak.wordpress.com/2013/02/23/gestrand/

  55. Alsnog van harte beterschap Maria, hopelijk ben je nu al weer aardig opgeknapt, maar met zo’n zorgzame man naast je kan dat haast niet missen ;-).

    Liefsss, Hanny

  56. Pingback: De dag van Mes | Letterbak

  57. Letterzetter zegt:

    Een tweede WE300, hetzelfde verhaal vanuit een ander gezichtspunt.
    http://letterbak.wordpress.com/2013/02/24/de-dag-van-mes/

  58. hanscke zegt:

    In de eerste plaats wens ik je vrouw maria beterschap en sterkte. in de tweede plaats maak ik melding van mijn bijdrage van de WE-330 http://hanscke.nl

  59. hanscke zegt:

    330 moet natuurlijk 300 zijn

  60. Pingback: WE-300 Jagen | Plien

  61. Pingback: Prooi | Villa Kakelbont

    • Rianne zegt:

      Vergeten er bij te vermelden: Het is geen tweede WE voor deze maand en het verhaal heeft heel wat meer woorden nodig dan de 300 die ik van Plato mag gebruiken. De link staat er puur ter informatie.

  62. Pingback: WE-300: Jagen | Jackles

  63. Jackles zegt:

    Hopelijk gaat het alweer een stuk beter met Maria… Beterschap gewenst.

    Ondertussen heb ik een WE-300 geschreven, weer zo net voor het slapen gaan. Dit is hem: http://dutchjackles.wordpress.com/2013/02/26/we-300-jagen/. Denk dat ik morgen nog eens moet kijken of ik hem goed genoeg vind… 😉 Welterusten voor nu!

  64. Dwarsbongel zegt:

    Dag Plato, ik begrijp uit de reacties hier dat het niet goed gaat met Maria; ik heb blijkbaar iets gemist. Ik wens haar en jou in elk geval veel sterkte en beterschap!
    Ik heb weer eens inspiratie gevonden voor een WE-300, door het thema Jagen, zie
    http://dwarsbongel.blogspot.nl/2013/02/we-300-jagen.html
    Om op het exacte aantal woorden uit te komen kostte me meer moeite dan het eigenlijke verhaal…

  65. Ik kan helaas bij Anna niet reageren vind nergens reactie veld, sterke WE heeft wat weg vd Black Widow

  66. Hallo Plato…
    Ik hoop dat Maria intussen is opgeknapt.

    Ik heb een paar dagen op inspiratie moeten wachten, maar na enig broeden kwam er toch iets uit het toetsenbord rollen.

    http://tasja72.blogspot.nl/2013/03/jagen-we-300.html

  67. Pingback: Veilig | Villa Kakelbont

  68. Hoi Plato, ik heb er nog eentje op de valreep.

    Veilig


    Groetjes, Kakel.

  69. platoonline zegt:

    En ik zag er ook nog een bij Ria. Die heb ik ook maar meteen gelinkt.

  70. Pingback: WE-300: Jagen | Wiebeltjes

Ja, schrijft u maar.....