¡¡Diepe, diepe smart!!

Hoi, gaat het, buuv?
Nou…’t gaat…’t gaat.
Hoezo?
(fluistert)… pijn!
Pijn?
(knijpt ogen smartelijk dicht): overal!
Ben je al bij de do…
(Luid) Niks ervan, die douwen je alleen maar vol pillen.
Maar als je n…
Zo’n zeurende pijn, van mijn enkel door mijn been, zo naar mijn rug.
Ga dan toch n…
En mijn oren suizen ook zo raar.
’t Is niet waar!
Ja, zo’n hoog túútgeluid als het heel stil is.
Túútgeluid, hm.
Soms klinkt het blikkerig.
Misschien moet je een…
Een hoorapparaat? Weet je wat dat kost?
Je bent toch verz…
Ja, maar je moet veel bijbetalen. (fel) En die vluchtelingen krijgen maar alles.
Nou… wat dan allemaal?
(stemverheffing) Ha, ze krijgen eerder een huis, een baan, alles!
Dus ze hebben hier een rijk leven?
Dat hebben ze thuis toch ook niet? Afijn… wat doet de politiek? DIE  levert ons gewoon aan het buitenland uit.
Maar zo slecht hebben wij het toch niet?
Oh nee.. weet je wel wat ze allemaal in je vreten doen, die bedrijven? Dingen waar je kwalen van  krijgt?
Wat bedoel je?
Die E-nummer die kanker veroorzaken. Allemaal bewust gedaan. Om geld te sparen.
Dan koop je toch versproducten; is nog goedkoper ook.
Jij lult makkelijk. Ik heb alleen AOW en zelfs daar knabbelen ze nog aan. Vind je het gek dat ik een hartkwaal heb?
Ook al?
Ja, ook al. Hartritmestoornissen…(pauze die, als ik wat dreig te zeggen meteen wordt opgevuld)… EN hoge bloeddruk.
Vandaar dat suizen?
Nee, da’s anders. Maar kijk, mijn buren zijn zo luidruchtig. Dat stampt maar op de trappen, dat draait maar beatmuziek… en de hele dag stofzuigen en tegen die plinten stoten. ROT gehoor.
Klinkt dat ZO hard?
Wel als je bij de trap je oor tegen de muur legt.
Maar dat moet je ook n…
Ha, MAG ik soms in mijn EIGEN huis mijn oor niet tegen de muur leggen.
Tuurlijk, maar…
Nou, IK krijg daar koppijn van. En ik heb al zo’n reuma (kreunt).
Verzet je zinnen. Ga bloggen. Dat vind je toch leuk?
Tshaa, die bloggers zeiken allemaal over zichzelf en hun ongemakken. Geen lol meer aan. En aan jou heb ik ook niks. Ik ga wel breien, al zie ik met rechts geen steek. Hindert niet hoor, ik ben toch maar fictie.
Gegroet hè!
(loopt voor een patiënt mooi snel weg).
Dag buuv.

Stilte…  grote… langdurige…  genadige….  stilte.

Plato 9-10-2015

Dit bericht werd geplaatst in verhalen fictie. Bookmark de permalink .

47 reacties op ¡¡Diepe, diepe smart!!

  1. Melody zegt:

    Nou ja zeg …lekker ding ben jij…. krijg ik een berichtje dat jij een nieuwe post hebt gepost…. schrik ik me het apelazerus van de titel… ga ik gauw kijken voordat ik de telefoon wil pakken…
    is het een verhaaltje…. sjongejongejonge

    Geweldig verhaal natuurlijk, dat dan weer wel, kan ook niet anders uit het samenspel van jouw vingers en brein maar ehhh wil je er de volgende keer alsjeblieft rekening mee houden dat ook mijn hart kan overslaan?

  2. Appelvrouw zegt:

    Duizend in een dozijnklagers.

  3. ria zegt:

    Het klinkt me bekend in de oren😀
    groetjes, Ria

  4. grunningswichtje zegt:

    Ik zeg nu maar even niets, behalve dat ik er behoorlijk naar van wordt dat “men” meent te weten hoe of de vork in de steel zit met de vluchtelingen en dan onbeschaamd allerlei uitspraken durven te doen, tot aan het racistische toe. BAH!

  5. Ferrara zegt:

    Met glimlach gelezen, ’t is nooit goed of het deugt niet, knap weergegeven.

  6. Mrs. T. zegt:

    Haha, wat een bijzondere dame. Zolang er maar iets te klagen valt zal ze nog niet zomaar omvallen lijkt me.

  7. Marja zegt:

    Gezegend ben je met zo’n buurvrouw. Geweldig stukje van jou!

  8. Weet je wat erg zou zijn? Als ze helemaal niets zou mankeren… dan leeft ze echt in een hel. Gelukkig dat ze die kwaaltjes heeft, heeft ze tenminste wat om over te zeuren….
    Fijn weekeinde Willem!

  9. minoesjka2 zegt:

    Tja ………… sommige mensen, denken dat ze alles hebben, eigenlijk best zielig als ze het zelf geloven ……………. En weet je, veel ouderen kunnen met hun ogen dicht breien, dus dat scheelt weer🙂

  10. Rianne zegt:

    Je zal zo’n buurvrouw hebben zeg …. Pfff….

  11. Kakel zegt:

    Geef je buurvrouw een zak spekkies. Wordt ze zoet van🙂 Misschien de hoogste tijd om voortaan via de achterkant je huis te verlaten…Ze zal je maar aanklampen!
    Lieve groet

  12. Jokezelf zegt:

    Heel goed getroffen!

  13. Met een glimlach gelezen. geweldig, echt geweldig! Je weet het goed weer te geven. Of ik er naast stond. Knap stukje. Echt Plaat.

    Liefs Frederique

  14. Plato zegt:

    ’t Is fictie hoor, dames.

  15. staartje zegt:

    Hee, ik had gisteren al gereageerd, maar zie de reactie niet terug. Ik hoopte inderdaad dat het fictie was. Zouden alleen vrouwen zou kunnen emmeren? Inderdaad een gevalletje van: het is niet goed of het deugt niet. Heerlijk geschreven en met plezier gelezen

  16. Helma zegt:

    Ha! Moest er wel om lachen. Het is herkenbaar. Klagen en overal problemen zoeken. Ik maak me er zelf ook heus wel schuldig aan, maar zie het ook bij anderen. Zonde. Maar wel een leuk stukje.😉

  17. Toen ik begon te kezen moest aan mijn schoonmoeder zaliger denken maar gaandeweg veranderde dat beeld want deze fictieve maar ernstig misbruikte buurvrouw maakt het wel heel bont.
    Een geweldig stuk. Ja jou schrijfsel ook. 👍😄

  18. Willie zegt:

    Zeuren voor gevorderden, haha.
    Ja, grote, genadige stilte, als zo iemand eindelijk wegloopt, dat kan ik me goed voorstellen.🙂
    Je bent een meester in dit soort dialogen, Plato.
    Goed dat ze zelf al zegt : ik ben toch maar fictie, haha.

  19. Christiene. zegt:

    Een mooi verhaal Plato,je mag [moet ] er wat tijd voor over hebben
    als je deze dame tegen komt………..
    misschien is ze op geknapt van dit gesprek…………..

  20. Liesbeth zegt:

    Wat een zeikwijf! Maar wel heerlijk vermakelijk!

  21. tagrijn zegt:

    Pfff… zo’n vrouw maakt ten minste nog wat van haar leven. Eén groot tranendal.

  22. Hahaha en ze bestaan echt. Heel levendig neer gezet.

    Groetjes Laura

  23. smijling zegt:

    genieten maar ik kan ze ook zeur kousen maar soms best leuk en anders maar kappen

  24. Een hilarisch stuk Plato! Ik heb me kostelijk vermaakt… erg zijn die mensen hè die een ander niet uit laten praten😉

  25. hanscke zegt:

    Ik vind het een hele kunst als iemand zo kan zeuren. Ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen. Ik ben na één of twee kleine itempjes al uitgezeurd. Kan ik bij haar in de leer om het zeuren te leren?

  26. Barbara zegt:

    Wat een heerlijk verhaal hahaha, ik heb zitten gniffelen!

  27. Morgaine zegt:

    Whahahahaha ook al is het fictie, helaas bestaat dit echt, nou goed, gelukkig zijn er ook nog andere mensen, maar het zal je buuv zijn, ik zou denk ik alles doen om dat te ontduiken😉

    X

  28. klaproos zegt:

    een héél zwaar leven plato, dat heeft ze,
    weet je, ik ga de klagers uit de weg,
    mijn moeder zei altijd, niet klagen maar dragen…
    en dat werkt,
    wat kunnen sommige mensen toch zeuren om niks hé,
    xxx

  29. gewoonanneke zegt:

    Ik ken ze, ze bestaan en zijn vaak onuitstaanbaar…….. maar ook wel grappig eigenlijk.

  30. Anja zegt:

    Feit of fictie, klagen om te klagen, ik ken zo wel een paar mensen die echt geen fictie zijn🙂

  31. Truus zegt:

    Whahaha, zo’n gesprek en dan: ik ben toch maar fictie.🙂

Ja, schrijft u maar.....

