Z.O.Z. George en Jim

Waarom?
In dit stukje weersta ik de neiging om allerlei feitelijkheden op te sommen. De clip die ik heb uitgekozen is op zichzelf al zo aardig.
Humor en vakmanschap van twee artiesten komen hier (wat mij betreft) tot een onverwacht hoogtepunt, want tot voor kort kende ik het project niet.

De hoofdpersonen in het kort:
George Martin, de producer van de Beatles, maar meer dan dat want in feite de man die de muziek van de Beatles (door zijn vakmanschap en bezieling) op een hoger plan bracht.
Jim Carrey, de overactor, de komiek in vele speelfilms die in deze clip een (naar mijn smaak) geweldige interpretatie (misschien is het wel een imitatie) van een bekende Beatlesong.

Wat?
I am the walrus van John Lennon.

De clip:
Advies: gewoon lekker luisteren en kijken.

Méér zien?
Klik op deze link en zie ‘de volledige ‘making of’ van in my life waarin o.a. Robin Williams, Celine Dion, Goldie Hawn.

Veel plezier op deze zaterdag waar zelfs het weer meezwijmelt.
Plato gaat vandaag naar Tuschinsky (Amsterdam) (Laurel en Hardy). Iets anders maar ook leuk.

Dit alles voor u geserveerd in 200 woorden.

Plato

Dit bericht werd geplaatst in Kunst en cultuur. Bookmark de permalink .

20 reacties op Z.O.Z. George en Jim

  1. Marja zegt:

    Leuk dat je weer meedoet. Heerlijke humor in de eerste clip. Ook “the making of” is leuk om te zien en horen. Ik kom hier nog voor terug. Dankjewel.

  2. staartje zegt:

    Mooi gevonden. Heerlijk genoten. Heerlijk om de lol en de positiviteit van deze mensen te zoen. Veel plezier in T. Met L &H

  3. Rianne zegt:

    Zelfs als hij niet ‘acteert’ zit Jim Carrey in mijn allergie veld. Heb dus alleen geluisterd maar zelfs dat hield ik niet vol. Waarschijnlijk mijn gemis… Ik weet het..

    Ik hoop dat je een zeer plezierige dag hebt gehad..

  4. Melody zegt:

    Wat een heerlijke bijdrage, en ja Jim Carrey heeft veel talenten, vind niet alles leuk van hem maar het meeste wel. Dit is weer iets nieuws (voor mij dan) en ik vond het geweldig..

    Veel plezier en laat het zwart-witte je niet al te veel beïvloenden.

    Fijn weekend.

  5. ria zegt:

    Geef mij maar Laurel en Hardy
    Wens jullie een leuke dag
    Groetjes, Ria

  6. Novelle zegt:

    Zijn mimiek is geweldig goed zijn zingen vind (sorry) iets minder

  7. jeetjemina zegt:

    Veel plezier bij L en H!!
    Gr eva

  8. Wat kan die man een hoop met zijn mimiek! Knap hoor!
    Leuke zwijmel, Plato!

  9. Ik wist niet dat Jim Carrey kon zingen. Leuk!
    Ik hoop dat je hebt genoten van L&H.
    Liefs Frederique

  10. Willie zegt:

    Heb genoten van de clip. Ik wist ook niet dat Jim Carrey kon zingen. Hij is wel een ras-performer, en dat verbaast mij helemaal niet.😉
    Het plezier dat ze hebben bij het maken van de clip spat ervan af, leuk.
    De ‘making of’ ga ik nog bekijken, hoe was het om Laurel en Hardy te zien in Tuschinsky ?

  11. Marika zegt:

    Ik wist ook niet dat hij kon zingen, want een leuke verrassing. Ik heb het origineel ook nog even geluisterd, ken niet alle Beatles songs.😉

  12. Dwarsbongel zegt:

    Jim Carrey was voor mij tot nu toe een onbekende. Dat hij gek doen kan, daarvan heeft hij mij overtuigd, en zijn zang valt me niet eens tegen. Maar met George Martin als producer kan er veel! Leuke ZOZ-bijdrage!
    Het tweede filmpje laat ik even zitten, want ik ben met een project bezig dat enige inspanning en tijd kost.

  13. Jim Carey heeft mij pas overtuigd van zijn acteertalenten in “The Truman Show” https://www.youtube.com/watch?v=loTIzXAS7v4
    Daarvoor was ik niet zo’n fan.
    Dit filmpje is leuk, made my day!
    gr Bibje

  14. Op de een of andere manier vind ik het origineel leuker🙂 maar toch: dit is ook niet gek. Grappig is het wel!

  15. jeer zegt:

    Plato,

    Ik neem maar aan dat je volop genoten hebt van Laurel en Hardy.
    Helaas zijn de clipjes niet echt aan mij besteed.

    Groetjes,

    jeer

  16. Christiene. zegt:

    Plato,
    Alweer voor bij ,ik hoop dat je genoten hebt van Laurel en Hardy.
    ieder zijn of haar smaak……
    groetjes Christiene…………..

  17. Kakel zegt:

    Jim playbackt volgens mij. Of het licht is gewoon sneller dan het geluid… Ik ga voor Laurel en Hardy. Benieuwd hoe je dag geweest is. Volgt er nog een verslag??
    Lieve groet

  18. inge zegt:

    oh, dat vond ik altijd al zo’n dubieus nummer.. en dan natuurlijk nog de verhalen omtrent de al dan niet dood van paul, the walrus is paul.. vreemd. en kan eerlijk gezegd ook niet zoveel met deze versie van jim.. dat 2e filmpje duur 51 minuten, zag ik.. eh.. eh.. hoe was tuschinsky?🙂

  19. smijling zegt:

    Don Williams: till the rivers all run dry
    copiere en geplakt

Ja, schrijft u maar.....

