Zwijmelen op Zaterdag: een bijzondere clip

Weet u nog van de successtory van de brothers Gibb, die drie begaafde goodlooking guys die al jong van Engeland naar Australië verhuisden en vanaf de 70-er jaren als de Beegees prachtige songs zoals Words, the first of May en to love somebody maakten en vertolkten?
Herinnert u zich ook nog u hun carrièreswitch waarin ze plotseling met hoge stemmetjes saturday night fever en stayin’ alive zongen?
Een donkere wolk viel over de familie Gibb in 1988 toen hun jongere broer Andy (die als solozanger zeer succesvol was) op 30 jarige leeftijd overleed. In het nieuwe milennium stierf eerst Maurice (2003) aan een hartstilstand tijdens een spoedoperatie en daarna (2012) zijn tweelingbroer Robin aan kanker.
Barry Gibb (68) treedt tegenwoordig alleen, of met zijn kinderen op.  Overal waar hij komt trekt hij nog steeds volle zalen.

Ik ga hier niet een van hun succesnummers neerzetten. Die kent iedereen allang. Maar bij het doorspitten van hun muzikale verleden stuitte ik op een clipje waarin ze zo perfect drie Beatlenummers zingen dat ik u die graag wil laten horen. Mijn persoonlijke favoriet is het derde nummer (Nowhere man) waarin Barry op zijn geheel eigen wijze de solopartij voor zijn rekening neemt.
Mocht u het leuk genoeg vinden: op youtube staan nog meer clips waarin ze Beatleliedjes (o.a. if I fell) zingen.
Veel luisterplezier.

Dit bericht werd geplaatst in Kunst en cultuur. Bookmark de permalink .

28 reacties op Zwijmelen op Zaterdag: een bijzondere clip

  1. Marja zegt:

    Wat leuk dat je weer eens meedoet. Je hebt een prachtig clipje geplaatst. Die beelden zijn alleen al zo enig. Tot zwijmels, Plato.

  2. staartje zegt:

    Dat wist ik allemaal niet, maar The Beegees en hun muziek herinner ik me. Heerlijke muziek via You T. dank

  3. staartje zegt:

    Ik ga the Beegees eens zoeken op Spotify. Sinds ik het opeens ‘ gratis’ heb, ben ik fan

  4. jeer zegt:

    Hallo Willem R. zonder later,

    Een leuk stukje nostalgie. Ik heb nooit geweten dat ze dit ook zongen, maar ik was dan ook geen grote fan van hen.

    Groetjes,

    jeer

    • Plato zegt:

      Ik moest even nadenken voor het euromuntje viel. Later, later??? Oh hij bedoelt Lator…
      Nee, die heb ik inderdaad nog niet nodig. 🙂 Whahahaha, dank voor je reactie.

      • jeer zegt:

        Plato,

        Dat bedoelde ik ja, maar ik schreef het dom genoeg wel verkeerd.
        Ik las ergens dat je zonder dat ding weer huppelt.
        Bedoelde je daar dan dat je er (gelukkig) nog niet aan toe bent of dat je nu weer zonder kunt?

        jeer

        • Plato zegt:

          Dat ik gelukkig nooit zo’n ding heb nodig gehad en dat ik daar blij om ben omdat ik twee jaar terug een geweldige jichtaanval had zodat ik nog een tijdje in een rolstoel moest worden vervoerd. Maar dankzij de goede medicijnen en een aangepast eetpatroon ging het snel beter. Ik ben nog steeds opgelucht want ik zag het toen somber in.

      • staartje zegt:

        Ah dank voor de uitleg! Ik was daar ook nog niet. leuke woordspeling , Jeer

  5. gewoonzoalsikben zegt:

    Deze uitvoeringen van de BeeGees vind ik helemaal geweldig !!
    Groetjes Elisabeth

  6. schitterend! En wat fijn dat je verder hebt gezocht naar iets ‘minder’ bekend!
    Fijn weekend.

  7. O dit is zo leuk. een tijdje terug heb ik ook allerlei hele oude clips zitten kijken van hun, van dat ze nog kinderen waren.
    Ook zo leuk om te weten dat ze verhuisden naar Australie omdat de dokter had gezegd dat ze de ruimte nodig hadden om gezond groot te worden. Het waren nogal drukke kinders(type adhd zou men tegenwoordig zeggen haha)
    gr Bibje

  8. Meerdanmamma zegt:

    Voor mij was dit ook onbekend. De Bee Gees ken ik wel, heb vaak genoeg met de LP (van mijn ouders) meegezongen. Leuk om ze ook zo eens te horen.

  9. Walter zegt:

    Erg leuk hoor enne een fijn weekend gewenst!

  10. Het discowerk kon ik niet zo pruimen, maar dit jonge stelletje met een goed (Beatles)liedje zijn heerlijk! Lekker weekend!

  11. Anoniem zegt:

    Aha de Beegees ik hield echt van hun muziek en op hun muziek leerde ik dansen als vijftien jarige tiener. Leuk ze weer eens te horen! de laatste vind ik ook het leukst

  12. inge zegt:

    toevallig zag ik laatst een docu over de beegees, geweldig vind ik ze, al jaren, en op latere leeftijd ook nog steeds zo mooi zingen die gozer!! ik had dus ook al die oude zwart-wit filmpjes gezien, wat een schatjes ^^ en wat hebben ze veel geprobeerd en zich keer op keer aangepast en opnieuw uitgevonden en overeind blijven staan!

  13. kakel zegt:

    Ik had een vriendin en die was helemaal mesjogge van de Beegees. Dan heb ik het voornamelijk over de tijd dat ze met die hoge stemmetjes zongen en heel erg hip probeerden te zijn. Nooit geweten dat de broertjes ook nummers van de Beatles zongen. Het gaat ze uitstekend af. Door het lengteverschil, valt ook het leeftijdsverschil goed op.
    Leuk dat je niet alleen de video plaatst, maar er ook nog wat bij schrijft.
    Fijne zondag en liefs,
    Kakel

  14. Goh… wat een berg leed in 1 familie. Leuk om ze de Beatles te horen zingen!

  15. Prima keus The Bee Gees met deze nummers. Ik heb je nog een mail gestuurd.
    Grtz Mara

  16. gewoonanneke zegt:

    Leuk dat nummer. Vond het vroeger niet alleen goeie muziek maar ook nog leuke zangers die ik in mijn agenda plakte. Voor Barry Gibb

  17. Willie zegt:

    De Bee Gees ken ik natuurlijk, zoals mijn hele generatie.
    Massachusetts vond/vind ik prachtig.
    Dat ze ook Beatlesmuziek zongen wist ik niet.
    Je hebt wat op je geweten, ik heb ‘uren’ YouTube zitten luisteren. 🙂
    Ze doen niet onder voor de Beatles, al luister ik liever het origineel. 😉

  18. Dwarsbongel zegt:

    Inderdaad, nooit geweten dat ze Beatles-materiaal zongen, maar ik heb dan ook nooit mijn best gedaan om me in de BeeGees te verdiepen. Ik vond die hoge stemmetjes verschrikkelijk, goed om vogelverschrikkers op de vlucht te jagen… Beatles dat ging nog, maar ik was meer van de Rolling Stones enzo.
    OT: Ik heb geen suggestie voor je over esoterische muziekgroepen…

  19. beauninoblog zegt:

    Ik vond het drie keer niets!

  20. smijling zegt:

    ja ik ok stiekem fan van deze drie knappe heren . maar ik had toch de knapste hoor .

  21. Saar zegt:

    Mijn ouders namen mijn muziekopvoeding ter harte, dus ik kan me zo The Beegees in mijn hoofd halen. Mooie groep was dat! Ik wist niet dat ze ook wel een Beatle nummers zongen 🙂

  22. Corja zegt:

    Ik was geen fan van de Bee Gees. Toch vind ik dit clipje wel leuk. Ik kende iemand die het had over paperback rider. Ik vraag me nu nog steeds af hoe dat zou moeten…. 🙂

    • Plato zegt:

      Voor wie graag leest krijgt het boek vleugeltjes….misschien? Ik kan me die fout wel voorstellen… ik luisterde nooit goed naar teksten en als ik meezong kwamen er ook de raarste klanken uit mijn keel. Gelukkig heeft niemand dat ooit gehoord.

Ja, schrijft u maar.....

