WE-300 het woord voor juli

Soms gebeuren er dingen in je leven die je niet in de hand hebt maar die je nooit meer vergeet.
Dit jaar is het 35 jaar geleden. Er was pijn. Geleidelijk aan verdween deze in het doosje waarin alle herinneringen rusten. Op den duur dacht ik dat alles verwerkt was. Maar bij het horen van bepaalde muziek of het zien van een foto, kwam alles gewoon terug.  Ik heb er nu maar zo’n beetje vrede mee dat het zo werkt.

Vandaag geef ik, over de grens van leven en sterven, een liedje (háár liedje) aan C. om haar te laten weten dat ik haar niet vergeten ben.

Het nieuwe WE-300 woord is

Gedenken

Omdat het zomer, en dus vakantie, is mogen degene die zin hebben om een leuk verhaal te schrijven, er de rest van de maand juli over doen. Veel schrijfplezier.

Plato

Melody    Frederique    Ria    Narda    Marja    Elisabeth    Smijling    Dwarsbongel    Greet    Ferrara    Reismeermin   Mrs T    Plato    Corline    Rianne    MdMama    Corline II

 

Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

34 reacties op WE-300 het woord voor juli

  1. Mooi woord Plato, ik ga er over na denken tijdens het inpakken van de tassen.

    • Muziek brengt heel veel herinneringen en soms kan dat heel mooi zijn en soms, zoals je zelf zegt dan brengt muziek de herinneringen genadeloos terug. Sommige liedjes koester ik, sommige wil ik nooit meer horen. Sterkte met je herinneringen.

  2. Melody zegt:

    Die laatste zin Plaat, die doet het ‘m!
    Ze zal het ongetwijfeld waarderen!

    http://melodymusic.nl/mix/

  3. corry zegt:

    Een lied voor C. Ik voelde me gewoon aangesproken, temeer omdat Johan dit vaak voor mij op orgel speelde, en er (soms) bij zong. Dear memory. Dankjewel .

  4. Rianne zegt:

    Staat genoteerd. 26 Juli zal mijn verhaal verschijnen. De belangrijkste gedenkdatum voor mij (tot nu toe)..

  5. Marja zegt:

    Wat heb je dit mooi verwoord.

  6. staartje zegt:

    Zo lang en zo diep. dat is echte liefde. sterkte Plaat

  7. Dat je na zoveel jaren nog met zoveel liefde aan iemand terugdenkt, wil toch wel iets zeggen. Niet alleen over jou maar vooral over de persoon die hebt moeten laten gaan. En zij weet dat jij haar niet vergeten bent! Jij weet dat trouwens ook😉
    Ik ga mijn best doen op het nieuwe woord.

  8. Willie zegt:

    Ze was je heel dierbaar, en het is zo triest dat het gebeurd is.
    Je hebt een mooi gedenklogje voor haar gemaakt, en als ze ergens is, dan weet ze het.

    Het is een heel mooi liedje, en zo samen met June is het vrolijker dan wanneer Johnny het alleen zingt.

  9. klaproos zegt:

    ja plaat zo werkt dat,
    een liedje of een geur, en je hangt er weer middenin,
    maar je weet dat het goed is, en dat je hebt geleerd en weer door gaat,
    doosje dicht, en verder,
    tot de volgende trigger

    xxx

  10. Trees zegt:

    Mooi Plato! Zolang er nog aan onze geliefden gedacht wordt zijn ze niet echt dood denk ik altijd. Beetje naïef wel want weg is weg. Maar heel speciale mensen gedenken is mooi, ik heb er buiten mijn ouders en schoonouders ook wel een paar… Ik ga eens nadenken over het woord!

  11. Mooi thema. Het moet nog rijpen, maar ik heb in de vakantie zoveel denkmalen gezien, ik denk dat ik daar iets mee ga doen. Ik hoop dat het lukt.

  12. minoesjka2 zegt:

    Muziek is emotie, en missen en verdriet ook. Soms, zomaar onverwacht raakt het je pijn punten aan, ook na 35 jaar.

  13. Er is pijn die nooit overgaat. Jij hebt je pijn hier prachtig verwoord. Een mooi monumentje voor C.

  14. gewoonzoalsikben zegt:

    Mooi geschreven Plato.herinneringen blijven en soms komt het verdriet zo maar opeens weer tevoorschijn .Laten komen zo het is ,dat is het beste zeg ik altijd .
    Elisabeth

  15. gewoonanneke zegt:

    Afscheid nemen blijft altijd moeilijk maar uit je blog klinkt toch nog steeds de liefde door. En je hebt gelijk, soms kan een woord, een geur, muziek iemand weer terugbrengen. Voor mij waren Cash en Carter altijd het jaloersmakende voorbeeld van twee geliefden tot het einde aan toe.
    Deed me ook denken aan het prachtige nummer van Bram Vermeulen. http://www.youtube.com/watch?v=NJ5cim9A8W4

  16. Mooi , erg mooi Plato, je bent en blijft voor mij een lief mens, je durft je emoties te tonen!
    Je schrijft zo eerlijk, en soms op zo’n heerlijke eerlijke bekritiserende toon (Waar is Cornelis gebleven?) Je reacties….ik heb ze altijd gewaardeerd! Liefs van mij en Hemmo.

  17. Frederique zegt:

    Wat een mooi logje. Mijn vader is 33 jaar geleden overleden. Een liedje, een geur, het kan er zomaar ineens weer zijn. De herinnering. Voor altijd een plekje in mijn hart.

    Mijn bedrage vind je hier: http://fredriguswereld.blogspot.nl/2014/07/kleine-sem.html

    Liefs Frederique

  18. beauninoblog zegt:

    Hoi Plato,
    Mooi zoals je dat zegt over dat doosje open doen.
    Ik moet direct denken aan een muziekdoosje met zo’n ballerina’tje er op.
    Vond Melody haar verhaal trouwens ook prachtig. Wijs. Troostend.
    Hier mijn bijdrage, deze keer in dichtvorm. Oud, maar wel toepasselijk vind ik.
    -Misschien kom ik ook nog wel met een echt verhaaltje, maar ik doe er de laatste tijd al zoveel aan op mijn blog-
    Hopelijk deze maand in 1 keer de link goed. Valt niet mee soms, dat gepriegel op mijn mobiele telefoon.

    http://nardablog.wordpress.com/2014/07/07/we300-maandagmorgen/

  19. Marja zegt:

    Goedemorgen Plato.
    Mijn invulling is ook geplaatst.
    http://rammelaars2.blogspot.be/2014/07/memorabel.html
    Ik wens je een fijne week.
    Groetjes,
    Marja.

  20. gewoonzoalsikben zegt:

    Goeie morgen Plato
    Ook ik heb mijn verhaal geschreven ,de link staat hieronder
    Groetjes Elisabeth
    http://elisabethjustwhoiam.blogspot.nl/

  21. Dwarsbongel zegt:

    “You are my sunshine” zou een van de eerste Engelstalige songs kunnen zijn die ik gehoord heb; het is een song met een eigen geschiedenis en heel veel cover-versies. Mooi lied om iemand te gedenken!
    Ik heb mijn WE300 voor deze keer ook vrij snel klaar. Er was ook een link tussen heden en verleden, maar die is er eigenlijk altijd wel.
    Mijn invulling bevat deze keer een link naar een ander verhaal, en daarin was er geen enkele reden om me aan een limiet van 300 woorden te houden, dus eigenlijk een bijdrage met bijlage, dus een beetje oneigenlijke WE300…
    http://dwarsbongel.blogspot.nl/2014/07/140706-we300-gedenken.html

  22. ferraravictoriene zegt:

    Plato, mijn WE staat. Ging niet van een leien dakje, maar dat kan ook bijna niet bij dit thema.
    http://ferrara-victoriene.blogspot.nl/

  23. Mooi gedaan Plato. C. zit voor altijd in jouw hart!

  24. reismeermin zegt:

    http://reismeermin.wordpress.com/2014/07/14/gedenken/ Ik vond het woord wat lastig, maar ik werd gelukkig geholpen met een memorabele aankoop😉

  25. Pingback: WE-300: Gedenken | Wiebeltjes

  26. Meer dan mamma zegt:

    Op de valreep:
    http://meerdanmamma.blogspot.nl/2014/07/gedenken.html

    Binnenkort ga ik bij alle andere schrijvers lezen en reageren!

  27. jokezelf zegt:

    Juli is weliswaar al lang voorbij, maar ik heb toch nog een kleine bijdrage als het mag; http://jokezelf.nl/2014/08/12/na-nu-na-nu-r-i-p-robin-williams/

Ja, schrijft u maar.....

