Her-schepping

Geacht opperwezen,
Graag wijs ik op een omissie in uw schepping.
Het is me opgevallen dat het menselijk lichaam geen  aan- en uitknoppen heeft. Natuurlijk, we kunnen hier en daar vingergewijs  een lichaamsopening dichtproppen,  maar dat is nauwelijks afdoende.
Weet u hoe vervelend dat is?

Één voorbeeld:
Vandaag  zat ik in de intercity van Maastricht naar Amsterdam.  U wilt niet weten hoeveel tomeloos en vooral luid geouwehoer ik weer heb moeten aanhoren, zowel rechtstreeks als via mobiele telefoons.

Vindt u het gek dat mensen niet  zo liefdevol zijn als U zou willen?  Het is werkelijk om dol van te worden.

Daarom pleit ik hierbij (zie het als een beginnetje, later kom ik met meer voorstellen) voor een update (het liefst een tussentijdse) van het menselijk lichaam. Wilt u de beide oren voorzien van een deugdelijke  aan- en uitknop? Dat moet kunnen want elke  stereo-installatie heeft er een.

Hartelijk dank
Plato

Dit bericht werd geplaatst in Esoterische verhalen. Bookmark de permalink .

37 reacties op Her-schepping

  1. Ohhh als dat zou kunnen . Echter dan denk ik weer aan mensen die blij zijn nog iets te kunnen horen en blij zijn met hun “versterking” en de mogelijkheid het apparaat even uit te laten.

    Maar ik kan me inleven dat zo’n rit Maastricht / Amsterdam heel lang is maar nog langer met al die rumoerige onzin !

  2. Marja zegt:

    Waar kan ik deze petitie ondertekenen?

  3. ria zegt:

    Er zijn overal openingsvullers te koop ,dus mag je de vingers aan de handen houden.
    zonnig groetje, Ria

  4. Rob Alberts zegt:

    Tja, een aan- en uitknop is het begin. Maar bij veel mensen moet de volgende innovatie een volumeregelaar worden. Het nietszeggende geschreeuw dat ik soms in mijn gezicht krijg is ook hemeltergend.

    Instemmende groet,

  5. Oeffff…… hoezeer ik het ook met je eens ben……. ik bevrees ten zeerste dat zodra Hij aan jouw verzoek gehoor geeft het hek van de dam is….

    Overigens hoop ik voor jou dat Hij goede ogen heeft én een bloglezer is….
    en zelf hooguit die knopjes heeft waar jij om vraagt zodat Hij, ingeval Hij jouw gebed niet (ver)hoort toch lezen kan😉

    • Corline zegt:

      Melody, mij is vroeger geleerd dat God alles hoort, ziet en weet….😉

      • Melody zegt:

        eh mij ook hoor maar of dat Plato ook geleerd is?

        • Plato zegt:

          Mel, ik ben er in mijn jeugd mee doordrenkt. Pas later drong het tot mij door dat het geen waarheid maar een geloof was. De meeste mensen nemen als geloof aan, datgene wat er in het gezin voor waar wordt gehouden. Er zit veel mystiek omheen. Ik vond het een prettig idee dat ik mij simpelweg tot het opperwezen kan richten waarbij ik aanneem dat God ook beschikt over moderne media. Tenslotte heeft HIJ ze zelf uitgevonden. Deze rechtstreekse en open vorm van communiceren bevalt MIJ. En als HIJ het er niet mee eens is, dan hoor ik het wel.

  6. oh bei de (spoor-)weg…
    Hij is jou al enigszins tegemoet gekomen, als ware het dat Hij jouw gebed al in een stadium verhoorde nog voor jij het uitsprak/uitschreef….
    Stiltecoupé ?

    • Plato zegt:

      Stiltecoupe??? Ha, vergeet het maar. Bijna iedereen tettert gewoon door.

      • Plien zegt:

        Klopt! Hoewel ik laatst toch een gezin tegenkwam en wegens drukte in stiltecoupe gingen zitten. Vader zei tegen de kinderen dat ze stil moesten zijn en gaf hun kleurboekjes. Wonderbaarlijk, ze waren stil. Maar goed, dat is zelden. 9 van de 10 keer wordt er gewoon gepraat in zo coupe.

  7. Corline zegt:

    Plato, ik begrijp je! Er wordt wat afgekletst. (Kippen zonder kop zijn er niets bij.) Zelfs in de stiltecoupé, waar Melody je fijntjes op wijst. Toch wordt het gebel in de trein wel wat minder, is mijn ervaring; iedereen zit al ‘append’ op zijn schermpje te staren. Ook niet al te verheffend, eerlijk gezegd. Ben benieuwd waar je de Eeuwige nog meer op gaat wijzen.😉

    • Plato zegt:

      Corline, ik heb nog een paar voortreffelijke ideeën waar de schepper nog versteld van zal staan. Eigenlijk heb ik ze gepikt van Cornelis Critieck (de man waarvan sommigen beweren dat het een alter ego van Plato is maar die weten er natuurlijk niks van) en die zal dan ook wel chagrijnig zijn al hij terugkomt van zijn studiereis door oppertimboektoe waar hij donkere medemensen wil verleiden om Nederlands te gaan studeren. Maar goed, dan had hij zijn boel maar niet moeten laten slingeren.

  8. klaproos zegt:

    whaaa, ja plaat ik kan me dat levendig voorstellen en jeeeee, er wordt wat afgeleuterd door de foon:-)

  9. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Jaaaa, ik ben het helemaal met je eens! Of dat we gewoon verplicht een dagje stil zijn, al is het maar tussen 12.00 en 16.00 uur bijvoorbeeld. Dat getetter de hele dag door, het is vreselijk. Mensen praten steeds meer en zeggen steeds minder lijkt het wel. Maar misschien ligt het aan mij, dat kan ook… Ik hoop echt dat God jouw gebed verhoort Plato. Dat zou mooi zijn. En anders wil hij misschien mijn idee in overweging nemen. Dat van die paar uurtjes…😀

  10. Mrs. T. zegt:

    Oh, om dat toch ‘ns uit te kunnen vinden. Gat in de markt lijkt me. Of zou een koptelefoon ook helpen?

  11. Tja…in de stilte – sauna kan ook niemand zijn snavel houden. Vreselijk is dat. Er bestaan natuurlijk oordopjes maar een van nature aanwezige aan/uit knop zou logischer zijn. Toen het opperwezen ons schiep had hij natuurlijk niet kunnen vermoeden dat er treinen en sauna,s zouden ontstaan dus ja..een update zou prima zijn.
    Dag kunnen meteen de rest van de mankementen meegenomen worden.

  12. En God zag vanaf zijn cloud dat er iets helemaal niet goed was. Maar dat vond hij niet zijn schuld. Hij trok zich terug in zijn paradijs en daar zit hij nu, in zijn eentje, te genieten van de stilte. Loser…

  13. Ik ben voor, en hartstikke benieuwd wat je nog meer op je verlanglijstje hebt staan!
    Op de rustdag moet het opperwezen best het een en ander kunnen regelen.

  14. beauninoblog zegt:

    Oh, ja, mag ik dan een aan en uitknopje en een volumeknopje voor op mijn man aub!

  15. Willie zegt:

    Tja, ik heb al een aan- en uitknop, en het is inderdaad een zegen.
    Dat de treinconducteur mij soms moet aanstoten, neem ik maar op de koop toe.🙂

    Ik stel voor dat de korte lontjes die veel mensen hebben, wat langer gemaakt worden, dat zou pas echt schelen in het het liefdevoller met elkaar omgaan denk ik, en wees niet zo eigenwijs Plato, en neem oordopjes mee.😉

    De evolutie van het menselijk lichaam blijft ver achter bij de ontwikkelingen, een update zou inderdaad een uitkomst zijn, haha.

  16. gewoonanneke zegt:

    Helemaal mee eens. En zeker al die mensen die nog niet even hun piepjes en dingen uit kunnen zetten hoogst irritant. Oordopjes een oplossing ????

  17. Plien zegt:

    Dat zou heerlijk zijn… Maar ja, ik kan mijn hoortoestellen aan en uit zetten😉

  18. Petr@ zegt:

    Muziek op je telefoon zetten en met oordopjes luisteren!
    Heerlijk rustig! Geen gemekker en geleuter van anderen aanhoren😉

  19. Truus zegt:

    Tja, ik kan ze wel aan- en uitzetten. Maar doe het eigenlijk zelden. Zachter zetten kan namelijk ook voldoende zijn.🙂
    Soms hebben mensen gewoon niet in de gaten dat ze in een stilte coupé zitten. Dan zou je ze daar (vriendelijk) attent op kunnen maken. Wie weet helpt het.🙂

    • Plato zegt:

      Ik had het er laatst met een conducteur over. Samen waren we van mening dat mensen geen idee hebben waar we ons druk over maken. Ze vinden hun lawaai heel gewoon.

  20. Trees zegt:

    Haha, mijn voorstel was ook om dan toch in een stiltecoupé te gaan zitten, maar dat maakt dus ook niks uit. Ja, die aan- en uitknop zou soms wel handig zijn. Onze 2 kleindochters zijn sinds gisteren op vakantie bij ons en de jongste kletst aan een stuk door, mijn oren gaan er soms stuk van… Ik kan kletsen, mijn dochter kan kletsen, maar mijn schoondochter zegt dat die kleine nog meer kletst dan wij samen, kun je nagaan… Het is nu nog rustig, want ze slapen nog😉.

  21. jeer zegt:

    Plato,

    Ik heb afgelopen jaar vrij vaak met de trein gereisd, maar het was inderdaad vaak een kabaal van jewelste en zeker ook de leutergesprekken aan een mobiele telefoon.

    Groetjes,

    jeer

  22. Ik dacht vroeger altijd dat je navel je aan en uit knop was, of het puntje van je neus😉 Maar er kan beter een knop zitten op een goed bereikbare plek van je lijf. Als er dan weer eens zo’n beller bezig is zet je hem gewoon uit.

  23. jokezelf zegt:

    Mijn handtekening heb je😉

  24. minoesjka2 zegt:

    O, geweldig, ik schrijf me hierbij in voor deze update hahahaha …… zo irritant, als je bijvoorbeeld rustig wilt lezen in de trein. Want zelfs stiltecoupes zijn niet stil!

  25. haha ja erg he.. We staan er veel te weinig bij stil, hoe heerlijk het is om “stil” te zijn.
    Kortgeleden tijdens een cursus hebben we een “stiltewandeling” gemaakt. Dat was echt heel erg lekker. (nadat ik eerst een paar minuten heb moeten afkicken van alle geluiden die er niet waren en het feit dat ik niks mocht zeggen…)

  26. ellyvandoorn zegt:

    De ware stilte zit van binnen Plato.
    Maar ja om daar contact mee te leren maken daar kun je een heel leven over doen is mijn ervaring.
    Vaak lukt het dan om toch die stopknop om te draaien, maar daar is een opperwezen niet voor nodig. Die macht kun je jezelf aanleren.

  27. ingeding zegt:

    ik heb ook nog wel wat ideetjes voor wat aanpassingen..
    #helewaslijstvol!

  28. jeetjemina zegt:

    haha ja ja zo weet ik er nog wel een paar. Dingen aan je lijf die niet helemaal complete zijn. Of overcompleet. Maar veel mensenzouden al blij zijn als alles wat er wel aan zit, gewoon zou werken.
    En voor de trein: oropax voor je oren en een wasknijper op je neus want dat is ook vaak nodig.
    gr eva

Ja, schrijft u maar.....

