Prietleuter

Ben jij wel eens in Amsterdam geweest?
Ja, in 1994. En jij?
Eigenlijk pas in de herfst van 2013 voor het eerst.
En?
Wat en?
Ja, wat je er van vond natuurlijk.
Erg druk. Rommelig. Eigenlijk wel goor ook.
Goh, was het nou smeriger dan toen ik er voor het eerst was?
Hè, hoe kan IK dat nou weten?
Nou je was er toch?
Waar?
In Amsterdam.
Ja, dat zei ik. Maar niet in 1994 toch?
Dat beweer ik toch ook niet. IK was er toen.
Maar je vraagt mij of…
Omdat je er geweest was. Toch een logische vraag?
Maar ik weet toch niet hoe het er in 1994 was?
Nou dan vraag je dat toch aan mij?
OK, OK. Hoe was het in 1994 in Amsterdam?
Nou, erg druk, gezellig. Maar ook wel goor.
Goorder dan in 2013?
Oh nee, beslist niet.
Hoe weet jij dat?
Nou dat zei jij toch?
Ja dat klopt. Maar ik…
Nou dan… maak het toch niet altijd zo moeilijk.

Dit bericht werd geplaatst in verhalen fictie. Bookmark de permalink .

39 reacties op Prietleuter

  1. Corline zegt:

    Leuk, leuk, leuk! Op deze manier gaat het zo vaak! Goed getypeerd, Plato!

  2. Marja zegt:

    Hier worden politici op getest. Ik weet het zeker.

  3. ria zegt:

    Hier moet je effe heel goed je koppie bij gebruiken.
    Leuk
    Groetjes, Ria

  4. tagrijn zegt:

    Zo klets je natuurlijk gauw een avond vol zonder iets te zeggen,. Maar och, met een goed glas erbij…

  5. Zeg…..valt het jou ook op dat Amsterdam steeds goorder wordt?
    Ehh hoe bedoel je?
    Nouhou, die ene, je weet wel, was er in 1994….
    Ja en?
    Nouhou die ander, was er in 2013 en die zei dat het veel goorder was dan in 1994, wat die ene weer bevestigde…..

    oh dat…ach ja, zucht, het zal wel….de wereld wordt immers steeds goorder in zijn geheel dus waarom zou Amsterdam daar dan een uitzondering op zijn?

  6. Petra zegt:

    Haha dat lijkt wel een soort Babylonische spraakverwarring.
    Maar vaak gaat het wel zo.
    Ja maar jij zei toen …. En toen zei ik ….
    Blabla heel leuk geleuter Plato!
    (Btw ik sta nog steeds achter mijn standpunt dat de kip er eerder was dan het ei, elke dag vind ik het bewijs in het leghok, soms zelfs 2 bewijzen ;-))

  7. minoesjka2 zegt:

    Hahahaha …………… gaat nergens over, maar zo leuk om te lezen.

  8. Marika zegt:

    Hahahaha, lekker vermoeiend!🙂

  9. 😀😀 Als iets geleuter is, is het dit, maar wel heerlijk geleuter!

  10. klaproos zegt:

    whaahahahah
    heerlijk plaat dit soort gedoe doet me denken aan andre van duin die had ook een programma van zulke praat:-)
    ik lag helemaal dubbel, en nu weer🙂
    gracias amigo🙂
    xxx

  11. ferraravictoriene zegt:

    Fijn dit. Mij doet het denken aan Bert en Ernie.

  12. Willie zegt:

    Rommeliger is het zeker, sinds de aanleg van de Noord-Zuidlijn.
    En druk ook.
    Goorder niet, dacht ik, de binnenstad wordt regelmatig schoongespoten.

    Hahaha, je kan aardig vastlopen in zulke gesprekken, dan weet je niet meer wat er gezegd werd.🙂

  13. Dit doet me denken aan bepaalde sketches van André van Duin. Twee lieden die vreselijk langs elkaar heen staat te praten. 👍

  14. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Haha, niets is soms zo leuk als gewoon dom ‘geleuter’. Het gaat helemaal nergens over en het is ook nog eens grappig om te lezen!

  15. Maria zegt:

    Jeetje, wat een kluwen… 🙂

  16. Voetje zegt:

    Leuk🙂 Goed geschreven!

  17. staartje zegt:

    Zo prietleuteren we heel wat af. leuke woordspeling.

  18. klasa49 zegt:

    We are verses out of rhytm, couplets out of rhyme……..
    ……lost in the dangling conversation…
    .
    (Paul Simon – 1966)

    En de schilder waar we naar zochten heet Zurbarán

  19. Geweldig verhaal!
    Sinds kort heet Amsterdam-ZuidOost nu ook gewoon Amsterdam, ik ben dus benieuwd naar her vervolg verhaal voor 2014.
    Vrolijke weekendgroet

  20. Geweldig….in zekere zin heb je wel eens zo’n gespreksvorm waarvan je denkt tjee weet je nu nog niet wat ik bedoel hahaha, tenminste herkenbaar😉

  21. Dwarsbongel zegt:

    Typisch geval van krommunicatie…

  22. staartje zegt:

    Ik moest ook aan Bert en Ernie denken

  23. hanscke zegt:

    Als je er voor in de temming bent is dit heel leuk en dan mag ik ook wel eens graag meedoen aan dit soort onzingesprekken. Het wordt wat anders als mensen denken dat ze echt met een gesprek bezig zijn

  24. Nathalie zegt:

    Dank je, had ik even nodig🙂

  25. Ghegheghe, de humor ligt op straat meneer Z.
    En een zekere Plato weet ‘m steeds te vinden/verzinnen.🙂

  26. Zeg Plaat, was is je stil… Ik lees nergens reacties van je. Je bent toch niet ziek of van slag? Ik hoop dat je gewoon lekker op voorjaarsvakantie bent!
    liefs Kakel

  27. Vinnerd zegt:

    Zalig! Dank voor het delen.

  28. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Gloeiende, gloeiende!

  29. staartje zegt:

    Uwes riep iets over meer bloggen. Inmiddels zijn mijn vingers blauw en gebeurt hier noppes. of geniet u van een heerlijke vakantie?

  30. jokezelf zegt:

    Hahaha, lekker belangrijke cirkeldiscussie.

  31. ellyvandoorn zegt:

    Ik ben blij dat jij meer diepgang hebt Plaat hahahaha.

  32. reismeermin zegt:

    Deze had ik dus beter eerder kunnen lezen, had me dan eerder zaken duidelijk gemaakt..
    Want zo’n discussie is voor mij alles behalve fictie

Ja, schrijft u maar.....

