Cornelis ergert zich krom

cc2U zegt dat bovenstaande zin fout is?  Dat het moet zijn: “Cornelis ergert zich dood en lacht zich krom?”  Kan… maar toch klopt hij want mijn ergernis leidt niet tot de dood maar wel vaak tot jicht (niet om te lachen) en daarvan ga ik krom lopen.
Zwijg dus en laat mij vertellen, dan leert u nog wat!


cc2Woonakkoord
Gisteravond zag ik, op de TV, PVDA-senator Duivesteijn (aanvankelijk dominant tegen dit akkoord), genoopt door partijdiscipline, tenenkrommend bakzeil halen. Terwijl hij recht krom praatte, zag je hem lijden. Resultaat: de wet werd met 38 tegen 37 stemmen aangenomen. Daardoor moeten de gezamenlijke woningbezitters de staat jaarlijks 1,7 miljard betalen. Dat geld kan slechts worden terugverdiend door forse huurverhogingen. De lager betaalden krijgen een hogere huurtoeslag, de iets ‘rijkeren’ betalen de verhoging zelf. Duivesteijn wilde voor dat geld betaalbare woningen laten bouwen. Maar het geld wordt gewoon gebruikt om het financieringstekort terug te dringen. Duivesteijn kan na zijn ommezwaai nauwelijks  nog serieus worden genomen.
Hoe een bezuinigende regering het kwetsbare deel van de samenleving nogmaals te pakken neemt. De huurder als melkkoetje.
Is het gek dat mensen zich van de politiek afwenden?

cc2Jongeren
Ze zouden verboden moeten worden. Ze verloederen zienderogen, die verschrikkelijke jongeren. Dat voetbalt op stoepen, schopt ballen in tuintjes, loopt rokend, zuipend dan wel stoned over straat, is brutaal tegen ouderen, reist illegaal met de trein etc. en wat doet de regering? Helemaal niets. Even dacht ik: ha ja, verhoging van de leeftijd waarop jongeren drank kunnen kopen naar 18 jaar. Prima. Maar wat staan daar voor vette koppen in de krant? De pakkans is klein!
Dat SCHRIJF je toch niet? Dat geeft ze toch het idee dat ze lekker hun gang kunnen gaan? KRACHT moet de regering uitstralen. Zet verdorie bij elke supermarkt een peloton ME neer, Laat  knuppels neerdalen bij elke overtreding. Laat dat geteisem pleinen schoonmaken met een tandenborstel. Daarna opsluiten op water en brood tot ze om genade smeken.  Want u weet: zachte heelmeesters…
Maar nee: ‘de pakkans is klein’.
Zeggen ze dat ook als wij weigeren die huurverhogingen te betalen?

Enfin, er is nog veel meer wat me niet zint, maar uw boog is zo wel genoeg gespannen.

Gegroet
Cornelis Critieck

Dit bericht werd geplaatst in Cornelis. Bookmark de permalink .

32 reacties op Cornelis ergert zich krom

  1. Marja zegt:

    Ik ben het met je eens, Cornelis. Toch zou het beter zijn voor je gezondheid als je je niet zo vreselijk zou ergeren. Wat je niet kunt veranderen, moet je loslaten. Daar word je blijer van.

  2. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Beschamender had eigenlijk niet gekund. De man heeft zichzelf zo onwaarschijnlijk belachelijk gemaakt dat het zielig is. Dit kabinet laat constant zien dat we álles van ze kunnen verwachten. Echt alles. Op de een of andere manier was ik niet eens verrast – ik kon me nauwelijks indenken dat er eindelijk iets goeds voort kon komen uit deze … enfin, ik hou op want Cornelis was niet de enige die zich hierover op heeft gewonden!

  3. ria zegt:

    Kijk dat is nou politiek Cornelis. MAAK KROM WAT RECHT WAS.
    Wat de jeugd betreft. Och wij zijn ook jong geweest en de drugs en alcohol daarvoor is niet de jeugd verantwoordelijk. Alles wat geld in de staatskas brengt mag.
    Groetjes, Ria

  4. smijling zegt:

    nou ik snap er ook niks van maar ben soms blij dat ik wat ouder ben wat een ellende roepen deze mensen over ons land heen alles mag

  5. Het lijkt me, dat ze er bij jullie ook een zootje van maken, Cornelis😉

  6. Dwarsbongel zegt:

    Tja Cornelis, de boog gaat zolang te water tot zij kruikt…
    Maar dat woonakkoord, dat is het politieke spel he, zoals boeren en veehandelaren op de markt, maar dan een beetje anders – andere stront aan de handen, zullen we maar zeggen.
    Ik had eerst ook de neiging om te roepen dat Duyvesteijn blijkbaar maar een zacht duiveneitje was, maar na enigszins kennis genomen te hebben van zijn overwegingen, ben ik iets milder gestemd. Ik las hier: http://nos.nl/artikel/587924-duivesteijnniet-in-kamp-oppositie.html
    Als alles zo simpel was als de ongeachte afgevaardigde Wilders steeds probeert te doen voorkomen, dan hadden we helemaal geen landsbestuur nodig, laat staan een landsbestuur dat gecontroleerd dient te worden!

  7. Petr@ zegt:

    Ja over krom gesproken.
    Ik snap die Duivesteijn wel, maar het komt zo een beetje ongeloofwaardig over.
    Man moet hem helemaal niet, die kan er een boek over schrijven toen Duivestein nog in de gemeentepolitiek van Den Haag zat (Man is een Hagenaar).
    Cornelis maak je niet zo druk, dat helpt niet en je wordt er een beetje zuur van😉

  8. ssssstttttt Cornelis, een lieve groet vanuit mijn gedachten!

  9. Willie zegt:

    Tja, daar draait het inderdaad op uit, na o.a. de auto wordt nu de huurder een melkkoe.
    Mijn huur is afgelopen zomer al verhoogd, en voor subsidie kom ik niet in aanmerking.
    Ik sluit me wel bij Dwarsbongel aan, na lezing van de link. Duivesteijn probeerde een verschuiving tot stand te brengen.

    Dat helpt niet echt nee, om te schrijven dat de pakkans klein is. Een domme kop.🙂
    Haha, Cornelis, je weet wel hoe je dat ‘geteisem’ aan moet pakken!
    Maar het is niet het probleem van de jongeren, maar van de opvoeders die het toelaten, uitzonderingen daargelaten.

    Erger je niet teveel, als je daarvoor de tol moet betalen met jicht.
    Fijn om weer eens van je te horen, Cornelis.

  10. Plato zegt:

    Ik ben het ten dele met Cornelis eens als het gaat om het woonakkoord. Duivesteijn moet zich inderdaad realiseren dat politiek maken compromissen sluiten betekent. Tegelijkertijd heb ik bewondering voor zijn bevlogenheid. Wat me tegen staat is dat hij in de 1e kamer de aandacht naar zich toetrok als dwarsligger, daarmee de indruk wekkend dat hij zijn eigen gedachtegoed trouw zou blijven, maar naderhand als het schoothondje van zijn eigen partij met de staart tussen de benen van koers veranderde zoals wij van zakdoek bij een heftige verkoudheid. Zijn lichaamstaal onthulde duidelijk de ontluistering waar hij aan ten prooi was.

    Over die jongeren. Het zijn inderdaad de ouderen die hier een koekje van hun opvoedingsdeeg krijgen. Dat houdt niet tegen dat als de overheid een beslissing neemt, ze niet al bij voorbaat de handdoek in de ring moet gooien. Want daar lijkt het een beetje op. Verder begrijp ik Cornelis wel. De red-bull kolonne komt dagelijks voorbij de tuinen die dan volgegooid worden met blikjes en andere restanten van versnaperingen. Ergerlijk. Maar dat zegt niet dat alle jongeren slecht zijn. Die tandenborstel van Cornelis gaat te ver. Een bezem zou beter zijn🙂

    • Willie zegt:

      Ja, de manier waarop was niet handig van Duivesteijn.

      Haha, aan een bezem heb je inderdaad meer, en laten ze dan ook meteen de tuintjes opruimen.🙂

  11. De pak kans is geloof ik altijd klein vanwege de bezuinigingen her en der Cornelis.
    Zo las ik daarnet dat in ons dorp ( waar het rond de jaarwisseling altijd onrustig is ) het politiebureau tijdens de feestdagen gesloten is.
    Van pelotons ME zal dus zeker geen sprake zijn . Arme etalageramen , kunstwerken en openbaar groen.
    Toch zie ik dat van die tandenborstel niet zitten Cornelis.
    Een dergelijke actie zou ons als gemeenschap heel veel tandenborstels kosten.
    Kunt U , in al Uw zuurheid , iets anders bedenken wellicht ?

  12. Ferrara zegt:

    Snotver, meneer Cornelis daar trekt u even flink van leer. Altijd goed om andermans mening te lezen. Ik heb ook even gebruik gemaakt van het linkje naar Duivesteijn dat nuanceert weer enigszins. Wat de jeugd betreft, blijven opvoeden en het goede voorbeeld geven…ha,ha, hoor mij
    met burgermeesters(het woord alleen al) die niet van plan zijn zich aan de nieuwe horecawet te houden of andere capriolen uithalen.

    • Plato zegt:

      Ferrara, u kent Cornelis Critieck nog onvoldoende. Maar geloof mij, het is een betweter met een klein hartje. Neem hem niet al te serieus.

  13. tagrijn zegt:

    Hou zou de Kamer eruit zien als er 150 Cornelisjes C. in zouden zitten? Dan gebeurde er helemaal niets, meneer!

    • Cornelis zegt:

      In deze kamer zitten er 75 mijnheer Tagrijn. En nee, als er zoveel Cornelissen in zouden zitten, dan was er sprake van alleenheerschappij. Dat is natuurlijk niet goed voor het land. Alhoewel onder mijn leiding het land ongetwijfeld zou opveren en tot grote bloei komen. Plato fluistert nu in mijn oor dat ik een onverbeterlijk EGO heb, maar daar trek ik mij niets van aan. Als Plato het land zou besturen konden we beter meteen met zijn allen naar Cyprus gaan. Poe!!

  14. Mrs. T. zegt:

    Adem in … adem uit … adem in … adem uit … en … zen ….

  15. tja ach…..de eerste echt oprecht en goed-bedoelende politicus moet nog geboren, en dan vervolgens het mega-geluk hebben om verkozen te, worden.

    Ik kijk er niet meer van op…… de enigen die hier echt de macht hebben zijn de criminelen…..des te crimeneler des te meer macht….. en zoals altijd trekt de oirbare burger weer aan het kortste eind, dat al haast onzichtbaar is inmiddels

  16. ellyvandoorn zegt:

    Ik heb nog geen tijd om te lezen want ik beantwoorde je op mijn blog. Kom later terug🙂

  17. ellyvandoorn zegt:

    Zo ik ben weer terug Cornelis en je toon is anders dan die van Plato, maar ook hier blijkt weer een grote betrokkenheid. De bron is hetzelfde waaruit het omhoog borrelt maar de benadering een andere. Toch kunnen beide zowel de vredelievende als de toornige innerlijke goden resultaten afwerpen voor hen die op zoek zijn naar rechtvaardigheid en waarheid.
    Maak er een goed einde jaar van🙂

  18. Ja Cornelis niet alleen jij wordt er Krom van de hele regering is Krom…..Maar ja dat is al jaren zo en wij burgers kunnen alleen naar eer en geweten op onze eventueel wel ”goede partij” stemmen.

    De jeugd …ik hoorde onlangs iets wat dus gebeurd en een bepaalde groep jongeren dus al een stempel geven …Een school waar jongeren opkomen die meer praktijklessen krijgen gericht op een handwerk beroep, nu, als zoals in onze jeugd er eens een uitspatting komt tussen de jeugd het zei dat ze het pesten beu zijn of dat ze kwajongen streek hebben uitgehaald er dus van de school letterlijk de politie bij wordt gehaald, de jongeren zich op het politiebureau moeten meldden …minderjarig en ouders worden niet eens ingelicht…deze categorie heeft het al moeilijk genoeg met hun zelfbeeld dat ze niet als andere ”hoger op” komen in de maatschappij ladder en de school geeft ze dan i.p.v een diploma liever al een ”strafblad” mee. Nu kan ik me voorstellen dat er net als op ieder andere school ”rotte appels”zitten maar dit gaat mij te ver. Iemand opbouwen werkt nog altijd beter op hun weg dan het al af te bouwen eer het begonnen is !

    • Plato zegt:

      Laura, volgens mij heb je gelijk hoor. Cornelis is nogal bot, vooral als ze blikjes en ballen in de tuin gooien. MIJN tuin ook nog. Ik maar me er niet druk om, maar Cornelis vliegt gelijk in de gordijnen. Terwijl hij hier alleen maar inwoont bij, net als Tuinier.
      Stom he?

      • Nou ik denk dat Cornelis zeker raken punten heeft ook ik erger mij gruwelijk aan dat soort misstanden. Mijn punt was meer gericht dat men op zo’n school niet al de leerlingen moeten labellen ….want baldadige heb je ook tussen degene die bijvoorbeeld wel een havo of mavo hebben…

        Het is gewoon allemaal krom😉

  19. Marika zegt:

    Normaal volg ik dit soort zaken graag in het nieuws en bij debatten, maar doordat ik het zo druk had de laatste weken met mijn participatie ‘baan’ (ja ik krijg het nog uit mijn strot), is het allemaal wat langs me heengegaan. Maar goed, uiteindelijk gaan de plannen gewoon door las ik dus misschien maar goed dat ik het gemist heb, scheelt weer ergernis.😉

  20. Trees zegt:

    Ach al die politici houden zichzelf en elkaar aan het werk met hun gedebatteer… vind je niet Cornelis? Maar dat is altijd al zo geweest. Voor wat betreft die huurverhogingen, daar krijgen wij dus ook mee te maken nu we sinds de zomer een woning huren. En dat met een lage vroegpensioenuitkering en nog 2 maanden moeten wachten voor de AOW na de 65e verjaardag van manlief wordt uitgekeerd hoop ik dat het allemaal meevalt.
    En dat ze soms uitspraken doen zoals ‘de pakkans is klein’ dat slaat op die jongeren die niet onder de 18 alcohol mogen kopen, heeft bij mensen hetzelfde effect als ‘de crisis is nog lang niet voorbij’ of ‘de economie zit nog steeds in het slop’. Dan houden mensen toch weer hun portemonnee dicht? Terwijl er juist geld moet worden uitgegeven om alles weer een beetje op te trekken. Ze moeten hun mond eens houden of zinnige dingen zeggen. Nou ja, daar kun je lang of kort over praten, ik doe er zelden aan mee. Je zou je niet zo druk moeten maken want dat is slecht voor je hart en voor de jicht van Plato.
    Toch wens ik jullie met zijn allen in W.veer en in H.asselt mooie vredige Kerstdagen toe. En zeg tegen Plato dat hij niet teveel rood vlees eet, want dan gaan zijn jichtvoeten weer vervelend doen en ik weet van manlief hoe ontzettend pijnlijk dat is.
    Lieve groetjes, Trees

  21. Beste Cornelis,

    Je kunt – pardon – u kunt zich beter krom láchen dan krom ergeren, maar eerlijk is eerlijk: het wordt je als gewone burger wel moeilijk gemaakt. Ik zeg: weg met politici die de ruggengraat van een tuinslang hebben, maar ik vrees dat dat tot een enorme onderbezetting zal leiden.

    Jongeren zijn gewoon volwassenen in de dop. Je moet ze flink onder de tafel houden, om als ouder nog enig bewind in het eigen huishouden te kunnen voeren, maar ik kan u zeggen: over mijn puberdochter heb ik geen klagen. En zijn jongeren niet net volwassenen: dat er goede en chagrijnige eh…ik bedoel slechte tussen zitten?

    Verbazingwekkend overigens dat u als mens niet milder wordt met de jaren. Hoort dat niet min of meer van de ouderen verwacht? Hoe dan ook, geef de moed niet op!
    Ik heb voor u een gouden tip: 3 x daags een portie flink lachen. Eventueel kunnen dvd’s van Jacobse en van Es u daarbij ondersteuning geven.

    En als u Plato spreekt. Zeg hem dan maar dat de druppel op de letter V de doorslag gaf. Dan weet hij voldoende.

    Met opgewekte groet,
    Mirjam Kakelbont.

  22. minoesjka2 zegt:

    Ja Cornelis, ik heb inderdaad ondertussen kromme tenen van al dat gekonkel in Den Haag, En ik heb een dikke keel van al het slikken van deze regering, want we hebben als minder draagkrachtige nog al wat moeten slikken. Maar goed het is niet anders en ik maak er maar het beste van. En Cornelis, voor je eigen gezondheid, probeer dat ook maar, want die regering interesseert het echt niet hoor als jij je ergert.

  23. jeetjemina zegt:

    Cornelis wat ben ik het weer afgrijselijk met je eens!
    Het is werkelijk godgeklaagd. Het is niet anders dan kommer en kwel. Een fyra die niet werkt, Fraude en bedrog op alle fronten. Ik zou hier een boek mee kunnen vullen.
    Waar moet dat heen!
    Ik kom er nog op terug. Daar kun je niet omheen.
    Groet
    eva

  24. hannekelive zegt:

    Cornelis maak je niet druk:
    er is niets nieuws onder de zon en het zal altijd zo zijn….

Ja, schrijft u maar.....

