UO: de kip of het ei?

Het ruimtevaartuig suisde geluidloos door de galactische ruimte.
York-Ahl, zijn amandelvormige ogen op de snel groter wordende blauwe planeet gericht, maakte wat minutieuze bewegingen op het doorzichtige schakelbord. Daarna keek hij naar Thrai-Na die geconcentreerd was op een scherm met DNA-structuren.
‘Klaar?’ seinde hij.’
‘Thrai-Na’s streepachtige mond bleef strak gesloten.
‘Alle structuren van de Gallus Gallus zijn volgens opdracht gewijzigd,’ seinde hij terug.
‘En de andere?’
‘Vanmorgen corrigeerde ik het Amphibia-DNA. De andere waren al aangepast.’
York-Ahl concentreerde zich weer op de buitenwereld. ‘Alles volgens planning dus. Thorzero kan tevreden zijn. Hij maakte zich zorgen over de klachten. Natuurlijk wil hij deze beperkte wezens graag tevreden houden.’
‘Ik begrijp het, harmonie past volledig in zijn plan de homo antecessor te introduceren en deze op termijn doorslaggevend te updaten. De geschiedenis leert dat deze stap niet ongevaarlijk is.’
‘Inderdaad, 500 gram hersens extra en ze verwoesten hele planeten.’

York-Ahl zette het ruimtevaartuig in de onzichtbare modus en landde zacht op aardse bodem. Hij nam de DW-04 en voorzag deze van de juiste module. Daarna begaf hij zich naar buiten.
Thrai-Na zag hoe hij het apparaat zorgvuldig instelde. Op deze manier werden de gewijzigde DNA structuren op eenvoudige, natuurlijke manier geïmplementeerd zonder sporen achter te laten.
Even later was York-Ahl terug. ‘Missie volbracht.’
Thrai-Na knikte en sloot zijn scherm af.
‘Van wie kwamen die klachten?’ vroeg hij.
‘Met name van de vrouwelijke Gallus Gallus,’ antwoordde York-Ahl.
‘Wat was de voornaamste klacht?’
‘Dat de mannelijke Gallus Gallus TE frequent en TE actief was bij het maken van nageslacht. Je weet dat dit gebeurt door interactie. De jongen komen levend ter wereld. De mannelijke Gallus Gallus bekommert zich vervolgens niet om deze jongen maar richt zich meteen weer op de dames.’
‘Zodat deze nooit rust hebben.’
‘Inderdaad. De klacht werd breed ondersteund.’
‘En toen ontwierp Thorzero het ovum.’
‘Juist. Eenvoudig maar doeltreffend. Bouw een schaal om het jong en zorg dat het snel de buitenwereld in komt zodat beide Galli Galli het kunnen uitbroeden. De taken zijn eerlijk verdeeld en de vrouw heeft rust. Wie broedt heeft geen tijd zich aan nieuw nageslacht te  wijden.’
‘Geniaal.’
‘ALS de heren tenminste mee gaan broeden. Maar nu, terug naar de Pleiaden.’

‘Tok,’zei Trien. ‘Ik heb de laatste tijd zo’n raar buikgevoel.’
‘Meid, jij ook al? Nou, ik hoop niet dat Herman vanavond de vleugels krijgt.’
‘Oh, daar ben ik makkelijk in. Vanavond heb IK hoofdpijn.’

Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

28 reacties op UO: de kip of het ei?

  1. Pingback: De U.O. en….. de WE-300 voor december | Platoonline

  2. ria zegt:

    Zie je me grijnzen ? Prachtig
    groetjes, Ria

  3. Marja zegt:

    Briljant. Ik heb genoten.

  4. Jaaaa zie ook hier weer de Kip die zit te broedden….er werd per slot alleen een schaal omheen gebouwd😉

    Geweldig hoe je er toch opkomt helemaal buitenaards😀

  5. Mrs. T. zegt:

    Heerlijk, met heel veel plezier gelezen. Gossie, nooit bij stilgestaan dat het zo gaat.

  6. Anna zegt:

    Oh schitterend. Hoe krijg je het bij elkaar verzind!

  7. beauninoblog zegt:

    Het is toch altijd simpeler dan dat je in eerste instantie denkt;-)
    Knap hoor!

  8. In gedachten zag ik heel wat Galli Galli aan boord van een Star Trek-achtig schip rondfladderen, heerlijk!
    Tjeetje Plato, ik denk dat we er nu wel uit zijn hè? Een betere verklaring dan deze is er volgens mij niet (ik kan hem althans niet bedenken!).

  9. Rianne zegt:

    Ik heb geen kleine lach rondom mijn lippen, maar een huge one..
    Bedankt voor dit heerlijke SF verhaal.

  10. Dwarsbongel zegt:

    Wanneer komt je eerste volledige SF-roman uit?

  11. Verzin het maar. En dan moet je het ook nog vertellen. Applaus!

  12. Corline zegt:

    Geniaal! Ontzettend goed bedacht en waanzinnig leuk geschreven. Maar de oplossing is zowel duidelijk als simpel! Hier hoeft nu niemand meer zijn 500 gram hersentjes mee te vermoeien. Kom maar op met een nieuwe UO!😉

  13. Willie zegt:

    Hier had ik nu nooit aan gedacht, een minutieuze ingreep door buitenaardsen.
    Niks evolutie of God.🙂
    En dat dus zo’n miljoen jaar geleden.
    De introductie van de homo antecessor is niet zo’n goed idee geweest voor de planeet, de harmonie is hier en daar ver te zoeken.😉

    De kip kreeg meer te doen dan ze dacht, ik heb nog nooit een haan zien broeden, ook niet helemaal gelukt dus.
    Hoofdpijn? Ik denk eerder buikpijn, tok tok tok.🙂
    Een hele originele oplossing, Plato.
    En ik zou ook meer SF van je willen lezen, erg leuk!

  14. Prachtverhaal.
    Op dit moment vlieg ik graag op eigen kracht naar warmere oorden.
    Er is jammer genoeg iets mis gegaan.
    Vrolijke weekendgroet,

  15. Petr@ zegt:

    Jeetje is het zo gegaan? En ik maar wachten op mijn ei!
    Briljant gevonden! Ja hier kunnen we niet tegenop!😉

  16. Marika zegt:

    Ik hoopte al een beetje op zo’n soort verhaal, geweldig hahaha. Nu nog de vraag waarom ze het DNA van de oerkip hebben aangepast en niet van de voorouder de vliegende dinosaurus. Want wie was er nu eerder, de dino of het ei?😉

  17. Plien zegt:

    Hoe verzin je het?! Schitterend!

  18. Geniaal geschreven. Hoe kom je toch op die namen??

  19. ja als een trekkie is dit verhaal er eentje naar mijn bekkie😉

  20. ferraravictoriene zegt:

    Zie je wel UO zit niet ver van UFO. Altijd al gedacht dat er meer is tussen hemel en aarde. ;0))
    Leuk verhaal, zie het zo voor me.

  21. Truus zegt:

    Wat een heerlijk SF-verhaal Plato. Geweldig verzonnen en een simpele verklaring.
    Nou ja, alsof een ruimteschip met buitenaardsen zo simpel is.😉
    Gisteravond in bed waren mijn … gram op volle toeren aan het draaien. Eens kijken of ik dat in woorden omgezet kan krijgen.🙂

  22. Nathalie zegt:

    Mmmm, je leest duidelijk te veel bij ikrobbie.blogspot.com. Heerlijk dit soort fantasie.

  23. tagrijn zegt:

    Dus toch… Ik had altijd al een vermoeden dat het zo gebeurd is. Dank je, je hebt aan mijn onzekerheid een einde gemaakt. Fraai stuk SF!

  24. gewoonanneke zegt:

    Ja dat het een buitenaards ingrijpen was kan ik wel inkomen haha maar het is zo een mooi verhaal wat zo zou kunnen toch of niet ???

  25. inge zegt:

    hahaha geweldig aan het begin vond ik ’t bijna een nieuwe spannende star trek serie worden! ^^

  26. ellyvandoorn zegt:

    Volgens mij heb je hier het bewijs geleverd.
    Niet de kip of het ei, maar de buitenaardse mens was er het eerste.:-)

Ja, schrijft u maar.....

