WE-300 september 2013

De gootsteen was, op één kopje na, leeg. Hij vond het nu eenmaal prettig na het avondeten meteen af te wassen. Dan was hij er maar vanaf.
Terwijl hij nog slaperig stond na te denken wat hij die dag allemaal zou gaan doen, draaide hij de kraan open en pakte het kopje beet om het schoon te spoelen.
Terwijl hij het deed zag hij in een flits iets zwarts dat pijlsnel tegen zijn hand opklom. Een rilling voer door zijn lichaam en meteen begon hij bliksemsnel met zijn handen en armen heen en weer te wapperen, alsof hij in plaats van door één, door een ontelbare massa monsters werd bedreigd.
De grote zwarte spin viel terug in de gootsteen en begon daar vruchteloos heen en weer te kriebelen. Snel zette hij het kopje over het dier heen en schoof er een servetje onder. Even later zeilde de spin met een sierlijke boog de hibiscus in.
‘Gelukkig heeft niemand gezien dat ik schrok,’ mompelde hij terwijl hij het kopje fanatiek begon schoon te boenen. Je wist maar nooit, met spinnen.

download

Plaatje: internet

Wat geeft zo’n verhaal een kriebels hè, dames!
Weet je wat, we maken er een WE-300 woord van.

Spinnen

Klik op het woord voor de betekenissen

Geïnspireerd?
Schrijf er dan eens een mooi verhaal over.
Je kunt alle kanten op want het is zowel een
zelfstandig naamwoord als een werkwoord.
En….
Jullie hebben er de hele maand september de tijd voor.

Veel schrijfplezier

Plato

Melody    Corline    Jet    Smijling    Letterzetter    ME    Dwarsbongel
Mrs T.    Marja    Ria    Laura    Anneke    Kakel    Plato
Nannie    Petr@    Rianne    Rebelse    Jokezelf     H.H.Hulk      Dieneke    Reismeermin      Jackles      Staartje      Plien      Natasja

Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

64 reacties op WE-300 september 2013

  1. Marja zegt:

    Aha, daar hebben we Sebastiaan II. Ik denk dat ik voor het werkwoord ga ………😀

  2. Ben je gek, één zo’n spinnetje! Vroeger vertelde mijn opa dat je in de gevangenis brood met spinnenkoppen te eten kreeg, dát leek me pas erg. Zit misschien een leuke WE in, hè, nu moet ik iets anders verzinnen😀
    Jouw verhaal is maar 180 woorden, dus komt mooi niet door de ballotagecommissie. Maar dan schrijf jij snel dat het alleen ter inspiratie dient, ik ken je langer dan vandaag!
    En de toevoeging “dames” in de laatste zin, vind ik wat denigrerend, maar vooruit, van jou kan ik het hebben. Het doet me plezier dat je uitstekend beschrijft hoe het heerschap zich de blaren schrikt. Het was me weer een genoegen, Plato.
    Fijn weekend!

  3. Rianne zegt:

    Leuke WE, kijken of ik wat met het woord kan.

  4. ria zegt:

    Hahaha, toch keek ik tijdens het lezen even vlug om me heen. Het gefladder van de langpootmuggen vind ik enger.
    Groetjes, Ria

  5. Corline zegt:

    Ha Plato,dit is een leuk woord. Alle radertjes begonnen als gekken te spinnen. Hier is mijn bijdrage:
    http://ajroc.wordpress.com/2013/09/06/de-brief/

  6. Jet zegt:

    Oh ik zag dat de WE 300 nog steeds bestaat ! Met dank aan Melody :))

    Bij deze mijn bijdrage ….

    http://www.danseninderegen.nl/we-300/vlag/

  7. Trees zegt:

    Pfff spinnen, mijn kinderen zijn er allebei bang van, ja zelfs mijn 1.90 lange zoon van 40 jaar😉.
    Van ons hebben ze het niet, wij zijn niet bang. Geen idee of ik er iets uit krijg. ik bedoel een WE300, ik was voor ‘schakelen’ ook te laat. Maar wie weet… Leuk verhaaltje trouwens🙂

  8. Hoi Plato inderdaad leuk…..ik doe zeker weer
    mee moet alleen even mijn hoofd leeg krijgen paar drukke dagen met twee minder leuke gebeurtenissen eerst tante in ziekenhuis nu mijn zus …..komt goed

  9. Regelmatig hoor ik hier in huis een ijselijke kreet en dat is het mijn dochter die iets heeft gezien dat het formaat van 1x1mm heeft. Het is een schande. Ik ben niet bang voor spinnen maar daarentegen fobisch voor muizen. En ratten. Dus ja… Gezellig, weer een WE!

  10. Willie zegt:

    Haha, mooie reactie, dat wapperen met de handen, zo raak je dat onheil zo snel mogelijk kwijt.😉

    Van het verhaal krijg ik niet de kriebels, van die foto wel!
    En dan ben ik niet eens bang voor spinnen.
    Herkenbaar, dat schoonboenen.🙂
    Leuk verhaaltje, Plato.

  11. staartje zegt:

    Van de week….. Oh nee dat vertel ik niet. Dat is voor de WE. Je ziet het : je verhaal roept bij iedereen veel herkenning op.

  12. hanscke zegt:

    Ik ga lekker in mijn hoofd bezig te spinnen vanuit welke invalshoek ik dit ga benaderen.

  13. klaproos zegt:

    whaaaaaaaaaa plaatje, ohh ja vreselijk ze zijn er weer de monsters van september oktober brrrrrrrrrrrrrrrrr
    en nu druk ik me hééél zacht uit:-)

    xxx

  14. hannekelive zegt:

    oh, gatsie bah!
    vanochtend nog een mega-spin in de woonkamer.
    gelukkig wilde super-gert hem vangen…
    brrrr ik huiver nog steeds als ik er aan terug denk.

  15. Gelukkig… hij mag in de tuin verder kruipen.🙂

  16. Bijzondere beestjes. Hoewel ik ze liever buiten zie dan binnen.

  17. smijling zegt:

    nou mooi of niet ik mis jack en Banjer om ze te vangen
    mar het staat te lezen op http://smijling.wordpress.com

  18. gewoonanneke zegt:

    Oeps ik ben helemaal niet bang van spinnen hoewel als ik door de tuin lopend tegen het zoveelste spinnenweb aanloop dan heb ik het er wel weer mee gehad. Zal eens kijken of ik er iets van kan maken…….

  19. Plato… wil je alsjeblieft het plaatje erbij weghalen. Brrrr….

  20. Pingback: Windhaan | Letterbak

  21. Letterzetter zegt:

    Prachtig verhaal Plato!
    Mijn bijdrage gaat net iets anders, hierzo: http://letterbak.wordpress.com/2013/09/08/windhaan/

  22. Me zegt:

    Hier is mijn bijdrage! Was wel een hele uitdaging, maar ik denk dat het gelukt is! Liefs, Me
    http://www.me-myself-and-we.blogspot.com/2013/09/we-300-spinnen.html

  23. Dwarsbongel zegt:

    Prachtige uitdaging! Ik hoop dat mijn bijdrage een beetje in de smaak valt! 😉
    http://dwarsbongel.blogspot.nl/2013/09/we-300-spinnen.html

  24. tagrijn zegt:

    Een spin in de morgen brengt kommer en zorgen. Maar ik weet niet of dat ook geldt als je de spin netjes buiten zet.
    Natuurlijk geeft zoiets altijd even een schrikreactie.

  25. Pingback: De tante van Miranda | De Rebelse HuisvrouwDe Rebelse Huisvrouw

  26. Petr@ zegt:

    Ik krijg al jeuk en kriebels als ik naar het plaatje kijk😉

  27. Lenjef zegt:

    Arachnofobie

    spinnen zullen
    zelden of nooit
    de sympathie van mensen winnen

    graag gezien worden ligt niet in hun bereik
    ze hebben allemaal pech met het uiterlijk

    velen kloppen ze sneller plat
    dan een vervelende mug
    wetende dat ze rond ons geen web spinnen

    Arme diertjes… 😀
    Lenjef

  28. ria zegt:

    Hier komt mijn hersenspintsel Plato:
    http://www.rias-weblog.nl/?p=3545

    groetjes, Ria

  29. Pingback: WE 300 : Spinnen | dewerelddoordeogenvanjuistja

  30. Pingback: Spinnen | gewoonanneke

  31. gewoonanneke zegt:

    Hier mijn bijdrage met speciaal een foto voor jou er bij. Tenslotte moet ieder mens zijn angst eens onder ogen zien😉 http://gewoonanneke.wordpress.com/2013/09/10/spinnen/

  32. Pingback: Spinnen | Villa Kakelbont

  33. HansDeZwans zegt:

    Het schijnt goed te zijn als je spinnen in huis hebt, zij verorberen al de rest van het ongedierte.

  34. Zie zo……je weet de vinger wel op mijn pijnlijke plek te leggen zeg. Spinnen.
    Ik herken mezelf bijzonder in je verhaal……

  35. Zilvertje zegt:

    Zeker weten dat de spin in de gootsteen niet van het soort was, waar de bezoeker op mijn weblog over sprak. :^)

  36. Petr@ zegt:

    Na wat inspiratieloze dagen, kreeg ik vandaag opeens de geest! Hier mijn bijdrage:
    http://petrapotpourri.blogspot.nl/

    Fijn weekend Plato!

  37. Pingback: WE-300: Spinnen | Wiebeltjes

  38. Het was weer een leuk woord Plato! Hier mijn bijdrage: http://www.rebelsehuisvrouw.nl/we-300/

  39. Pingback: Spinnen – WE300 | Jokezelf

  40. dieneke zegt:

    Ach spinnen ze houden de muggen van ons af,die vind de schipper vele malen erger.Maar goed ik heb ook een hersenspinsel bedacht enne er komt geen spin aan te pas. http://blokjesom.blogspot.nl/

  41. Lenjef zegt:

    Een web van verdriet

    in een boerengezin stierven er drie kinderen snel achter elkaar
    het jongste kind was amper drie jaar
    ze lagen allicht snel na ‘t bidden van het avondgebed
    dood in hun bed
    dokter noch pastoor
    hadden er een verklaring voor
    op een donkere avond keek de boer
    naar een schilderij van zijn overleden broer
    zag in de schemer, de kamer was slecht verlicht
    iets bewegen op het geverfde gezicht
    hij stond recht, ging er naartoe en zag met één oogopslag
    dat het een spin was zoals hij er nog nooit een zag
    zijn afschuw was onbeschrijflijk groot
    snel sloeg hij het akelige beest dood
    draaide intuïtief het kader om en ontdekte een nest van ‘t gebroed
    jonge giftige spinnen volgevreten met kinderbloed

    Speciaal voor jou en jouw trouwe, fijngevoelige lezers geschreven, Plato!😀
    Lenjef

  42. Marika zegt:

    En terwijl iedereen akelig wordt van de spinnenfoto, zit ik me af te vragen hoe je in hemelsnaam een servetje onder dat kopje schuift in een natte gootsteen.😀

  43. Pingback: WE-300: Spinnen | Jackles

  44. Pingback: Spinnen We300 | apenstaartjeweblog

  45. Pingback: WE-300 Spinnen | Plien's wereldje

  46. Plien zegt:

    Zo, is gelukt en ondertussen heb ik er in mijn hoofd nog eentje bedacht. Alleen nu kijken of ik het ook op papier krijg, nou ja, virtuele papier.
    http://plienswereld.wordpress.com/2013/09/24/we-300-spinnen/

  47. en dan eindelijk ook tijd en inspiratie gehad voor mijn bijdrage: http://tasja72.blogspot.nl/2013/09/het-blijft-milimeterwerk-het-afstellen.html
    En morgen hier eens lekker bijlezen.
    Groetjes!

Ja, schrijft u maar.....

