One O One: 2.000.000

Twee miljoen vluchtelingen.
De westerse media wauwelt over het imagoverlies van Obama.
Tegelijkertijd is iedereen bang voor lont en kruitvat.
De VN neemt alle tijd voor nijver onderzoek,
alsof de NIET chemische wapens al niet erg genoeg waren.

(…pauze voor wie even flink wil vloeken…)

Niet de VS en Frankrijk maar de voltallige VN
had allang moet ingrijpen om alle machtswellustige partijen, die de
gewone bevolking dodelijk terroriseren, definitief te verdrijven.
Wat men verder doet: de schande vanwege de inactiviteit van de VN
is definitief op onze beboterde koppen neergedaald.

Ondertussen levert Oost en West
gaarne wapens aan foute regiems.

Dit bericht werd geplaatst in 101 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

33 reacties op One O One: 2.000.000

  1. Marja zegt:

    Tja, het is te triest voor woorden.

  2. ria zegt:

    Konden wij er maar iets tegen doen.
    groetjes, Ria

  3. Mrs. T. zegt:

    Ik vind het moeilijk hoor. Ingrijpen of niet ingrijpen. Men doet het toch nooit goed. De een is voor ingrijpen, de ander tegen. En wat zijn de effecten? Bij wel ingrijpen? Bij niet ingrijpen? En wie bepaalt de norm van wel of niet ingrijpen? Inderdaad: alsof de niet-chemische wapens al niet erg genoeg waren!

  4. elke zegt:

    Inderdaad: alsof de gewone wapens al niet erg genoeg waren…

  5. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Het is een afschuwelijke kwestie maar de oplossing zou ik ook niet weten. Er is volgens mij ook geen oplossing, dat is de ellende.

  6. Willie zegt:

    Het is verschrikkelijk, en bijna niet voor te stellen.

    Met de gedachte aan Irak in het achterhoofd dacht ik eerst : niet te snel aanvallen.
    Maar de tiran trekt zich van bedreigingen niets aan, dus weg met die vent, maar hoe?

    Wat valt er nog te onderzoeken, het is toch allang duidelijk wat er zich heeft afgespeeld.
    Ja, vreemd dat we altijd horen dat Amerika het moet opknappen, hoezo moeten de VN alleen toestemming geven? Ze kunnen zelf ook tot actie overgaan.

  7. jokezelf zegt:

    Ik begrijp niet waarom het zo lang moet duren. Die Assad zit nu toch op zijn gouden troon de hele wereld uit te lachen? En wat ik ook niet begrijp is wat het oplost als ‘wij’ gaan terugbombarderen. Wie hebben daar dan de meeste last van? Assad zeker niet, die heeft wel ergens een plek waar hij kan schuilen, maar al die miljoenen burgers die daar nog wonen. Ik vind het verschrikkelijk allemaal; één regime beheerst in feite de hele wereld, maar ik denk ook dat we niet zo heel veel kunnen doen. Mijn advies zou zijn; infiltreren en Assad en de zijnen liquideren.

  8. perikelen zegt:

    Uiteindelijk draait het allemaal om: Geld…Bah..Bah…Bah!!
    En als ik dan die beelden zie..kan ik wel janken…

    X

  9. smijling zegt:

    erg wat er gebeurt daar en wie is het volgende slachtoffer vrouwen en kinderen en al die onschuldig zijn .kan het niet gewoon met praten opgelost .altijd mar schieten en bommen werpen.in wie zijn naam dan ook

  10. Dwarsbongel zegt:

    De krachtvelden tussen de diverse machten zijn onpeilbaar voor een normaal mens. Je neigt er naar om de idioten die hun eigen bevolking met de meest vreselijke wapens bestoken meteen een kopje kleiner te maken, maar welk volgend monsterlijk proces breng je daarmee op gang?
    Haal je het ene krachtveld weg, dan schuift het andere op en je hebt de volgende botsing.
    Vandaag las ik dat Poetin begint bij te draaien omtrent ingrijpen, maar ook dat is natuurlijk weer een tactische manoeuvre met een strategische bedoeling…

  11. Rianne zegt:

    Was Syrie een grote olieleverancier geweest hadden de buitenlandse troepen er al gestaan. Triest maar waar.

    Ikzelf vind het was lastig om te bepalen wanneer je tot ingrijpen over moet gaan. Maar nu er Sarin gebruikt is tegen de burgerbevolking denk ik: je bent als westen moreel verplicht om in te grijpen. De gewone burgers hebben geen schijn van kans tegen Sarin.

    Wel aardig dat Nederland niet moeilijk zal doen w.b.t. vluchtelingen uit Syrie. Wat de Nederlandse regering er vergeet bij te zeggen is dat de procedures hier zo lang duren, dat je daarna gewoon teruggestuurd kan worden omdat de oorlog over is. Dat je je leven dan nog niet zeker bent gelooft de Nederlandse regering niet, want over is over.

    Pfff…

  12. Ons menselijk denkwerk is een eindeloos gebed van afwegingen die ertoe lijden dat er overal geleden wordt. Wanneer houden we op met verdedigen en prestigekwesties. Zowel in het groot als in het klein. Misschien begint het wel in ons gevoel voor het kleine. Van binnen naar buiten i.pv. andersom.
    Het is afschuwelijk wat er allemaal mis gaat. In jouw bijdrage laat je het ons duidelijk zien Plato.

    • Jouw gedicht als opening van je blog is een prachtig antwoord dat we niet aan het einde van ons leven maar al veel eerder zouden kunnen leven.
      Ja ik weet de bevolking in Sirië is daar NU niet mee geholpen.😦
      Maar als we niet met aandacht (zie jouw reactie bij mij) beginnen (i.p.v. TEVEEL denken) zal er nooit iets veranderen.

      • platoonline zegt:

        Het zou al veel helpen als wij als mensen onze hypocrisie achter ons kunnen laten. Dan komt er namelijk geen wapen meer het land in. Maar dit is allemaal niet de praktijk. Alles wijst op nog meer doden en gewonden. En wij staan er bij te kijken en kunnen ons zelf verzonnen monster niet keren.

        • Ja eerlijk naar mezelf kijken hè.
          en verder:
          Is dat zo? Kunnen we niet een andere weg inslaan? Niet voor een ander, maar misschien wel voor ons(me)zelf ook al voelen we ons nog zo hulpeloos.
          Ik vraag het me voortdurend allemaal af Plato. We kunnen niet meer dan roepen en dat is ook heel veel.

  13. platoonline zegt:

    Helemaal eens. Maar nu in praktische zin. Wat gaat onze actie (als dat lukt) voor de bevolking opleveren. Wij kunnen ons veroorloven vredelievend te zijn. En dat zijn de meeste Syriërs vast ook. Maar desalniettemin vallen er doden. Dus spiritueel heb je gelijk. Maar de fysieke toestand zal er de komende tijd niet beter op worden. Kunnen wij dat tij keren? Ik vrees van niet.

  14. Margreet zegt:

    Ik ben het met Elly eens, onze gemoedsgesteldheid is soms de oorlog in het klein. Wij kunnen alleen in het klein zelf het goede doen en dat lukt niet eens, Dus rust en niet de hele avond naar nieuwsprogramma’s kijken zoals zoveel mensen doen, want dat levert alleen maar stress op. heeft niemand wat aan.

  15. minoesjka2 zegt:

    Ik ben blij dat ik die beslissing van wel of niet ingrijpen hoeft te nemen. Want ik had op dezelfde manier getwijfeld.
    Het is nog al niet wat ……….. en natuurlijk, het is afschuwelijk al die onschuldige vluchtelingen, maar toch ……..

  16. tagrijn zegt:

    Een oplossing zonder burgerslachtoffers zal nooit mogelijk zijn. Triest maar waar. De VS is bereid deze last op de schouders te nemen. Maar daaraan voorafgaand zal Obama de wereld ervan moeten kunnen overtuigen dat Assad deze wapens heeft gebruikt, want anders zal een knots van een oorlog waarbij vele landen zijn betrokken, het onvermijdelijke gevolg zijn. En daar zit niemand op te wachten.

  17. Trees zegt:

    Ja Plato, wat zou er nu nog gedaan kunnen worden… Wie grijpt er in of juist niet?
    En Rusland maakt het nu allemaal nog spannender… Ik heb nu al te doen met al die gewonden en nabestaanden van doden…

  18. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Het staat al zo lang in de bijbel geschreven.
    “De duivel waart rond als een briesende leeuw, zoekend wie hij kan verslinden”
    Denk erom dat de hufter macht heeft hoor!

    • platoonline zegt:

      Als we ophouden hem eten te geven, kan de leeuw niet bijten, Hulk.
      Laten we hem liever uitsluitend het Nederlands elftal laten begeleiden zodat hij, als Sneijder een bal avan de tegenstander afpakt, kan JUICHEN.

      • Hartelijke Hot Hulk zegt:

        Mooie reactie!
        Laten wij de haatkraan naar ons hart allemaal sluiten?
        En vergeef elkaars fouten?
        Dat zal naar een mooiere wereld leiden

  19. …pauze voor wie even wil vloeken…
    Dat vind ik bijna de mooiste zin, ware het niet dat ik niet vloek. De situatie is alleen zo uitzichtloos. Je zult er toch maar je kinderen groot moeten brengen…

  20. gewoonanneke zegt:

    Wie zei dat het nummer van Boudewijn de Groot ” Mijnheer de president” verleden tijd is, volgens mij is er niets nieuws onder de zon. Macht en geld heersen nog steeds ten koste van de ondchuldige burgers.

  21. gewoonanneke zegt:

    onschuldige natuurlijk😉

  22. corryjohan zegt:

    Na alles hierboven te hebben gelezen, kan ik alleen maar blij zijn, niet te hoeven mee-regeren, mee- te denken, -of wat dan ook. Maar ik vind het allemaal zo verdrietig. Ik zou er zomaar Bert met zijn Familie-diner op af willen sturen. Enne, o ja, ik heb nog wel wat ruimte hier, maar niet voor honderdduizenden, maar een stuk of 5 moet wel kunnen.

Ja, schrijft u maar.....

