One O One: TROTS

Voor al die fanatieke groentetelers
betekent dit stukje niets.
Toch ben ik trots dat ik voor het eerst in mijn leven,
vier rijpe tomaten heb geoogst.
En… er is meer op komst.

Volgende maand de druiven.
Buuvje zei al, ‘Tuinier jongen,
als jij straks gaat plukken,
wil je dan aan je oude buuvje denken?’

Dus ik zei: ‘maar natuurlijk buuv, als ik straks
ga plukken zal ik héél intensief aan u denken :-)`

Ze keek me nadenkend aan en zweeg
met zo’n twijfelend grijnsje.
Ik grijnsde zeer neutraal terug.

Ze herkent de humor wel.
Zelf is ze ook zo.

Tuinier

Dit bericht werd geplaatst in Tuinierverhalen. Bookmark de permalink .

27 reacties op One O One: TROTS

  1. Marja zegt:

    Heerlijk. Mijn man roept bij de eerste druif: “Dat wordt weer plukkers inhuren”. Intussen hebben de merels alles al opgegeten.
    Fijn weekend, Tuinier.

  2. ria zegt:

    Buuf staat nu de hele dag kuus kuus te roepen tegen de vogels.
    groetjes, Ria

  3. Tuinier ik an mij dat gevoel van trots zo goed indenken.
    Daarom zal ik ook maar niet vertellen dat wij al 2 weken elke dag tomaat op brood eten.
    Des ochtends begeef ik mij richting de composthoop. Daar staan de planten tegenaan. Voltrots pluk ik dan de ruime tomaten.
    Dankzei d prachtige zomer zijn dat er veel.
    Op een plank in de kast staan vijf potten tomaten chutney keurig in het gelid.
    Doe de groeten aan de buurvrouw van mij.

  4. Vier zongerijpte tomaten….daar moet een mens niet te licht over denken.
    Veel plezier met de druiven en het denken die buuv met haar twijfelend grijnsje.
    Als Cornelis Critieck je naaste buur is, heb je meer aan een verre vriend😀

  5. Margreet zegt:

    Tomaten zijn niet altijd zo makkelijk te telen hoor.

  6. Willie zegt:

    Dat kan ik me heel goed voorstellen, zelfgekweekt!
    Vooral de eerste keer.

    Whahaha, ik zal heel intensief aan u denken.🙂
    Leuke One-o-One, Tuinier.

  7. Mrs. T. zegt:

    Zeg, als jij straks de druiven gaat plukken, ga je dan ook aan mij denken?😉

  8. Rianne zegt:

    Grinnik. Ik was altijd blij wanneer mijn oude buufje aan Yep dacht wanneer zij de druiven van onze struik die aan haar kant van de schutting groeide plukte en tot gelei/jam verwerkte. Daar was het jong dol op. En de buuf maakte dat zo veel lekkerderderder klaar dan dat ik dat deed…

    Leuk dat het goed gaat in de tuin Tuinier.

  9. minoesjka2 zegt:

    Kijk Tuinier, terecht dat je trots bent!! Die tomaten zijn maar mooi zo geworden door je liefdevolle verzorging. Hoop dat je ze ook met trots mag opeten en dat ze heerlijk smaken.
    En tussen jou en de buuf komt het wel goed, dat hoor ik al🙂

  10. Marika zegt:

    Daar mag je zeker trots op zijn.🙂
    Een paar jaar geleden had ik ze ook, een aantal zelfgekweekte tomaten. Ze waren niet te vreten maar ik deed net of ze lekker waren, want ik was er natuurlijk ook trots op. Volgende keer toch maar een wat betere soort zaaien (ik had bleek later, een van de slechtste soorten). Als ik had geweten dat we zo’n warme zomer zouden krijgen, had ik toch weer een poging gedaan. Helaas was het een paar jaar terug een regenachtige zomer met als gevolg schimmel in de planten, de tomaten begonnen al te rotten voor ze goed en wel rood kleurden.

    Druiven heb ik ook, ik kan alleen het verschil niet meer zien tussen de druiven van de sierdruif en de echte druif, die groeien door elkaar. Ik zie trouwens weinig druiven meer, aan de kleur vogelpoep op de ramen te zien, weet ik inmiddels waar die druiven zijn gebleven.😉

  11. Ooo en smaken dat ze doen je eigen tomaten heerlijk , geniet van elk hapje Tuinier😀

  12. jeer zegt:

    Je mag er trots op zijn en laat ze je maar goed smaken!
    Bij mijn kleinkinderen zijn ze te laat gezaaid en zitten er nu pas piepkleine tomaatjes aan, die zullen helaas niet meer (g)roo(t)d worden, maar ze weten nu in ieder geval wel hoe een tomaat groeit.

    jeer

    p.s. ik ben weer terug van vakantie!

  13. tagrijn zegt:

    Tomaten uit eigen tuin, daar zou ieder tuiniertje trots op zijn. Ik ben nooit verder gekomen dan sterrenkers in een doosje op school.

  14. gewoonanneke zegt:

    Nou de tomaten heb ik zat, druiven doen het wat minder dit jaar en die moet ik altijd delen met de merels. Ook goed. Maar herken dat gevoel van trots op de eerste vruchten, heerlijk zo uit eigen tuin eten .

  15. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Er gaat niets boven tomaten uit eigen tuin. Natuurlijk is Tuinier trots, daar heeft hij alle reden toe. Wat zal hij genieten. Ik hoop voor hem dat ze goed smaken!

  16. smijling zegt:

    heerlijk onze eigen tomaten en er hangen er nog genoeg aan de struik te rijpen dus smullen dit jaar

  17. elke zegt:

    Tomaten, my dear, daar kan ik niet van meespreken. Hier zijn het peren (van een miniboompje). Hier aten de merels vorige jaar mijn amper 15 stuks op. Dit jaar zijn er zeker 100 en er hangt een net over. Eat that, merels. Of neen. Net niet😉
    (voor de rest heb ik totaal geen groene vingers, laat dat duidelijk zijn)

  18. klaproos zegt:

    whaaa ik ken dat plaat, hiero ook zo, alleen ehhh heb ik er een met een hartje erop, die kan ik toch onmogelijk opeten zeg, die geef ik aan een lief dingske:-)

    xxx

  19. Corline zegt:

    Je vergeet toch niet je tomaten te dieven, Plato, voor nog betere opbrengst?! Verreweg het leukste tuinklusje (vind ik).

  20. Een heerlijke wisselwerking.

  21. ingeding zegt:

    hihi cool ^^ je eerste oogst is altijd zo lekker!

Ja, schrijft u maar.....

