Mini-interview 1: Cornelis Critieck

Bij dit mini-interview mogen de antwoorden alleen uit ja of nee bestaan.

1: Bent u de beste Criticus van Nederland?
Ja

2: Bent u bereid vier keer de prijs voor een trui te betalen als u weet dat u daardoor meewerkt aan een eerlijke beloning voor mensen in arme landen die deze truien maken?
Nee

3: Vindt u het juist dat sporters een bestuur van hun club of bond kunnen wegsturen?
Ja

4: Moet Nederland naar de Olympische Spelen in Moskou, ondanks de restricties die Poetin heeft uitgevaardigd?
Ja

5: Vindt u facebook en twitter, net als velen,  prettige  communicatiemiddelen?
Nee

6: Heeft u óóit wel eens aan zichzelf getwijfeld?
Ehhhh…. Nee

7: Leest u graag blogs waarin mensen persoonlijke ontboezemingen doen?
Nee

8: U heeft wel eens gezegd dat de meeste mensen wel een grote mond hebben maar dat ze, als het er op aan komt, zich als schaapjes gedragen om hun zwaarbevochten luxe maar niet te verliezen. Meende u dat nou?
Ja

9: Bent u bereid om de helft van de week geen vlees te eten zodat er minder dieren geslacht hoeven worden?
Nee

10: tenslotte, als u uw antwoord bij de vragen 2, 8 en 9 bekijkt, vindt u zichzelf dan niet een béétje hypocriet?
Nee

Dit was het. Dank voor uw medewerking. Mogen lezers u inhoudelijke vragen stellen over uw antwoorden?
Het zullen er wel niet veel zijn. Maar goed, laat ze maar vragen. Ik zit er klaar voor.

Dit bericht werd geplaatst in Cornelis. Bookmark de permalink .

37 reacties op Mini-interview 1: Cornelis Critieck

  1. Marja zegt:

    Vragen? Geen vragen! ;o)

  2. perikelen zegt:

    Hahaha Ik vind je leuk Cornelis😛

  3. ria zegt:

    Plato, petje af en behalve, dat ik niet de beste criticus van Nederland ben , zou ik dezelfde vragen hetzelfde hebben beantwoord.
    groetjes, Ria

  4. Rianne zegt:

    Dankzij antwoord 7 hoef ik mij over antwoord 1 niet zo druk te maken.

  5. C. Critieck zegt:

    Mevrouw Rianne, is het niet zo dat hier sprake is van een kwestie van smaak?
    Ik begrijp werkelijk niet hoe u, gezien van uit dat punt, antwoord 1 en 7 met elkaar kunt verbinden.
    Gegroet
    Cornelis Critieck

  6. minoesjka2 zegt:

    Ach, meneer Critieck , na deze antwoorden heb ik inderdaad geen vragen meer. Fijn en vooral gezellig weekend🙂

  7. Mrs. T. zegt:

    Moet vraag 6 ‘Heeft u óóit wel eens aan zichzelf getwijfeld?’ niet ‘Heeft u óóit wel eens aan uzelf getwijfeld?’
    Dat Cornelis dát niet zag. (Tenminste, ik hoop dat het uzelf moet zijn😉 )

    • C Critieck zegt:

      Mrs T (kennelijk een afkorting van Mrs Twijfelachtig): u kunt mij deze fout niet in de schoenen schuiven. ik heb slechts de vragen beantwoord. Maar het is kenmerkend voor u dat u over een taalkundig foutje valt. U bent kennelijk niet het type die zich eens buigt over de inhoud.

      Grimmige groeten
      C. Critieck

  8. Cornelis dat kan anders…kom op zeg……..
    Open een Facebook account en we hebben nooit meer last van zure regen.

  9. Cornelis je laat me mijn tekortkomingen in alles liefdevol omarmen wel weer pijnlijk duidelijk worden. Voordeel is dat ik me dat weer ff bewust ben. Hahahaha

  10. Willie zegt:

    Beste Cornelis, u zegt ja op vraag 1, hoe weet u dat?
    U begint met ehhhh bij vraag 6, dat is een teken van twijfel, dus u weerspreekt uzelf.

    U wilt niet meer betalen (vraag 2) en niet minder vlees eten, waarom niet?
    Dat u op 2 en 9 nee zegt, en ja op 8, houdt volgens mij in dat u ook bij de meeste mensen hoort.
    Dus bent u niet hypocriet.
    Vraag 4, vindt u het ook zo sneu voor de sporters die jarenlang getraind hebben, als Nederland niet zou gaan?
    Vraag 5, ik heb ook geen facebook en twitter, denkt u ook dat het teveel tijd in beslag zou nemen?
    Mailen kost minder tijd.

    Wel Cornelis, u zit er klaar voor, dus laat maar horen.🙂

  11. C. Critieck zegt:

    Vraag 2: daar zijn onze inkomens niet op afgestemd. Het zou betekenen dat velen hun trui dus nooit zouden kunnen betalen. Ik ben sterk voor een inkomensvermindering van C en A en soortgelijke bedrijven. Daarmee ben je er niet maar het is een begin.

    Vraag 4: de desbetreffende sporters zijn zelf tegen een boycot. Zij zien meer iets in een demonstratie ter plaatse. Wie ben ik dan om voor een boycot te zijn.

    Vraag 5: teveel tijd voor iets van bedenkelijk niveau.

    Vraag 6: Nee hoor, ik had een kikker in mijn keel. Kan gebeuren.

    Vraag 8: Dat ziet u toch zelf ook wel.

    Vraag 9: hier voel ik enigszins voor ja. Laten we zeggen 50-50. Maar dat mocht ik niet opschrijven dus werd het nee.

    En vraag 1: ach, mevrouw Willie, u ziet toch ook wel wat kwaliteit is en wat niet. Dit is echt overduidelijk.

    • Margreet zegt:

      Vraag 2 Cornelis, hoeveel truien denk je nodig te hebben?
      Vraag 5 Heb je ooit een account gehad van een van beide? Zo niet dan kun je geen oordeel geven. Alles draait om: hoe gebruik je het, ik vind FB niet minder dan een blog.
      Die vraag 9 vind ik een vreemde(ook de antwoorden), ik zou liever vragen of je schuldig wilt zijn aan dierenleed(zoals in die dierenindustrie)
      Moeten wij Cornelis serieus nemen vraag ik mij dan ook af, antwoord: Nee🙂

      • Margreet zegt:

        tja..duidelijk, geen antwoord pp

        • Waarom zou ik antwoorden Mevrouw Greet. U neemt mij immers niet serieus. Niet dat MIJ dat iets kan schelen maar goed… enfin, hier zijn uw antwoorden.

          Vraag 2: toch minstens drie truien. Want ik ben een truiendrager, vooral in de koude jaargetijden als de mistige kilte op de botten slaat. En ik heb nauwelijks AOW omdat ik veelal voor de NY times in de VS werkzaam was en daar dus jaren woonde, dit in tegenstelling tot Plato die altijd veiligjes thuis bleef.

          Ik heb nooit een account gehad. Maar Plato was nieuwsgierig en ik keek mee. Wel wat een rotzooi er in korte tijd niet bij hem binnenkwam, verschrikkelijk. Nu is hij goed vertrouwd met platvloersheid maar dat kunt u van mij niet verlangen. Twitterdetwitter, babbeldebabbel, ik ga vandaag chinees eten, goh ik heb ZO’n mooie vlinder gezien vandaag, Plato krijgt een porretje van X. Allemaal domheid. Daar ga ik niet aan beginnen.

          Tenslotte, ik heb de vraag over dierenwelzijn niet bedacht. Eigenlijk wilde ik daar op antwoorden dat ik mijn consumptie met de helft zou willen terugbrengen. Maar dat mocht niet. En botweg ja zeggen stuitte me tegen de vrijzinnige borst. Ik troost me met de gedachte dat ik altijd scharrelkip eet. Maar ik geef toe dat dit onderwerp mij niet geheel lekker zit.

          Moeten wij Cornelis serieus nemen? Als u mij niet serieus wilt nemen, prima, dan neem ik u ook niet serieus. Want als u goed doordenkt zijn mijn antwoorden zo gek nog niet en als u iedereen die tegen uw gedachtegoed ingaat, niet serieus neemt, dan zou u vrijwel alleen door het leven gaan.

          Gegroet

          Cornelis

          • Margreet zegt:

            Misschien had Plato niet de juiste Face-twittervrienden :p men zegt toch ook ‘soort zoekt soort’. (gheghe)
            Ik zie op mijn FB zelden platvloersheid, niet meer dan op blogs.
            Maar wat vindt u dan van de gemiddelde tekst die hier voorbijkomt, beter dan op FB?
            Maar goed, ik vind; het maakt uit hoe je ermee omgaat..en dat geldt toch voor alles.
            U kunt wb de truien nog overwegen in een kringloopzaak te kopen(tip)
            Uw laatste zin: u beweert hier dat mijn gedachtegoed zeldzaam is?
            btw wat is bvmnhf?
            En tenslotte, misschien is het wel veel beter om niet alles zo serieus te nemen Cornelis, denk aan je hart.

          • Margreet zegt:

            Trouwens wat is er mis met een mooie vlinder en gebabbel Cornelis? Ik vind een vlinder een tamelijk verheffend schepsel eigenlijk en babbelen doen mensen overal, ook op dit blog, u kunt beter in een hutje op de hei gaan wonen misschien? Komen trouwens leuke vlinders langs hoor ;ppp

    • Willie zegt:

      Dank u voor uw uitgebreide antwoord, Cornelis.
      Vraag 2: U zit toch vaak bij Plato in de kelder, dus u hoeft niet modebewust te zijn en heeft niet veel nieuwe truien nodig.🙂
      Ik ben het eens dat de tussenhandel vaak teveel verdient.
      Vraag 4: een demonstratie is een goed idee.
      Vraag 5: eens met Margreet, het gaat erom hoe je het gebruikt.
      Ik weet er niets van, maar ik weet wel dat je zelf kunt kiezen wie je volgt.
      Dat roept de vraag op: zijn er mensen beledigd als ik ze niet wil volgen?
      Vraag 9: U bent dus wel begaan met het lot van de dieren.😉
      Zelf koop ik ook beter-leven kip, bio+gehakt en vleesvervangers.

      Haha, het ontbreekt u niet aan eigendunk, maar daarvoor bent u Cornelis Critieck.

      • Margreet zegt:

        De tussenhandel verdient misschien teveel, ik heb er geen zicht op, maar ik vind toch dat als je wat kunt doen aan de erbarmelijke omstandigheden van de betreffende mensen in de kledingindustrie(en in de dierenindustrie) je dat als weldenkend mens moet doen. Alles draait altijd maar om geld, dat is nu iets wat mij zeer irriteert.

        • Willie zegt:

          Helaas heb je er geen zicht op als je meer betaalt voor kleding, waar dat geld dan terechtkomt. Er is zoveel corruptie, de bazen van de kledingsfabrieken moeten de arbeidsomstandigheden en de lonen van hun werknemers verbeteren.

          • Margreet zegt:

            De klant is koning Willie, dat geldt voor alles wat je koopt. Als er vraag is naar goedkope kleding dan komt dat er. Is er vraag naar plofkippen, dan zijn ze er. Gelukkig zijn er nog mensen die zich inzetten tegen misstanden, dat hoef je niet van die bazen te verwachten.
            Ga jij het ze zeggen?

    • Willie zegt:

      Margreet, de antwoordmogelijkheden waren op, dus dan maar even zo.

      Je hebt gelijk, de klant wil goedkoop, en werkt daarmee misstanden in de hand.

  12. Staart zegt:

    Die hierboven was om te oefenen. Hij wilde me niet inloggen. Ik heb een paar vragen aan meneer C. Als u een ander was en u kwam meneer C. Tegen zou u dan met de heer C. Kunnen opschieten? Wat vindt u nu een leuke actie? Mijn lijstje zou op alle punten verschillen met uitzondering van 3 en 7, maar dat is leuk toch? Mensen mogen verschillen

    • C. Critieck zegt:

      Mevrouw Staart, als ik een ander was (ik probeer het me voor te stellen) en ik kwam de heer C tegen, dan zou ik onmiddellijk gegrepen zijn door zijn fijnzinnig intellect. Ik zou alles in het werk stellen vrienden met hem te worden.

      Wat vind ik nu een leuke actie? Wel, bijvoorbeeld als Messi vanuit de eigen achterhoede zeven tegenstanders in de luren legt en dan beheerst scoort. Dat heeft wel wat vind ik, al moet je buiten het veld niet met zo’n jongen willen praten want dan komt er weinig uit natuurlijk.
      Maar andere acties willen me zo niet te binnen schieten.

  13. smijling zegt:

    mooi meneer blijf u zelf .groetjes

  14. smijling zegt:

    nou ik twijffel wel eens hoor kom uw vriend tuinier wel een tegen die is zich zelf en aardig

  15. corryjohan zegt:

    Na alles hierboven gelezen te hebben, kan ik alleen maar concluderen, dat de heer Critiek ook maar een mens is. Waarvan acte…..

  16. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Haha – meneer Critiek is volgens mij een heel pragmatisch man, dat is wel zo handig! Geen valse sentimenten en geen gezeik. Vooralsnog heb ik geen vragen maar dat kan nog komen!

  17. klaproos zegt:

    Meneer Cornelis gaat wel erg kort door de bocht,
    is hij misschien met het verkeerde been opgestaan:-)

    * onder de stoel duik voor het antwoord*

    dag plaatje,
    xxx

  18. Dwarsbongel zegt:

    Geachte heer Critieck, ik vind het niet eerlijk dat je alleen met een kort JA of NEE mag antwoorden op zulke langdradige vragen, en zelfs zonder tussenweg! Het lijkt wel een Dupliple Choice examen.
    Dat is nou precies wat ik tegen enquetes en andere Maurice de Hondsheden heb: men doet net of er naar je mening gevraagd wordt, maar je krijgt geen kans om een fijnbesnaarde genuanceerde mening te geven…

    • platoonline zegt:

      Heer Dwarsbongel, dank u wel. Eindelijk eens een mens met wie een zinnig gesprek mogelijk is. Want van Plato en zijn aanhang moet ik het niet hebben, dat is me wel duidelijk. Ach, er is zoveel onrecht in de wereld.

  19. Haha, meneer Critieck doet zijn naam geen eer aan: opbouwende kritiek is niet aan hem besteed, of ben ik in de war met stijfkoppigheid😀

Ja, schrijft u maar.....

