One O one: loslaten

Afgelopen dagen was weblog uit de lucht.
‘Sorry, probeer het later nog eens,’ zei het scherm.
Daar stop je op den duur mee, als blijkt dat ‘later’ eindeloos is.

Voor alle mensen met google-reader wel fijn.
Even geen Platoproductie in de mailbox.
Want ik sluisde afgelopen week ruim 400 stukjes door.

Bijna 300 stukjes sneuvelden. Nog 160 te gaan. Peulenschil.
Misschien is weblog zo geschrokken van mijn reactie op hun laatste log
dat ze angstig de stekker uit het systeem haalden.

Gelukkig heb ik Word nog (daar staan geen teken-fouten in).
Maar mijn fotoalbums hebben ze wel mooi ingepikt.
Ach, leven is loslaten.

Foto: internet
Dit bericht werd geplaatst in 101. Bookmark de permalink .

30 reacties op One O one: loslaten

  1. Melody zegt:

    Probeer maar (net als ik) te denken: Niets gebeurt zo maar, alles heeft een reden….en wij moeten de dwang en drang loslaten van alles altijd de reden NU te willen weten.

  2. Nanda zegt:

    Dat is zo, maar loslaten doet ook een beetje pijn…

  3. ellyvandoorn zegt:

    Loslaten is scheuring en gaat niet ongemerkt voorbij. Kan heel pijnlijk zijn.
    Ik kreeg een mailtje dat alle logs die langer dan een jaar niet gebruikt worden uit de lucht gaan. Maar ik had de log er allang uitgegooid en kon toch niets meer ophalen. Je hebt gelukkig nog WAT kunnen redden. Sjonge jonge mijn reader stand roodgloeiend hahaha.

    • platoonline zegt:

      Ze zijn nog niet verloren hoor. Weblog zal wel weer open gaan. En ach, ik heb alle verhalen ook op de harde schijf. Dus echt loslaten is het niet eens. Wil ik ook niet want het zijn vaak verhalen over dierbaren, maar dan in fictieve vorm. Ook de foto’s heb ik nog staan.
      Dus wat ik moest loslaten was het idee van een gezellige blog met fotoalbum. Maar dat bleek niet erg waardevast. Die verhuizing was dus een beetje pijnlijk. Maar er zijn ergere dingen.
      Dat van die reader had ik trouwens niet van te voren bedacht. Ik weet nog niet een wat een googlereader is. Maar ik begrijp dat hij je in een regeltje laat weten dat er weer wat gepost is.

  4. gewoonanneke zegt:

    Toen ik op vakantie terugkwam zag ik staan 397 mailtjes… haha begreep al gauw hoe dat kwam. Misschien ga ik ze ook wel overplaatsen, is wel een idee, wel een werk denk ik zomaar.
    Ja ik zag ook dat de reacties niet meer kloppen met het verhaal en inderdaad rare tekens dus gelukkig had ik nog een tweelingwegblog waar alles nog wel steeds op staat dus wil ik wordpress compleet maken kan ik ze ook daarvandaan halen. Het enige wat ik dan mis is de reacties maar goed de mooiste bewaar ik dan maar in mijn hart ;)…..

    • platoonline zegt:

      Misschien is dat ook maar het beste. Het zal je niet meevallen. Weblog ligt er vanaf zondag uit en als ie wel online is dan gaat alles verschrikkelijk traag. Ik snap niet dat daar nog mensen bloggen. Enfin, we hebben hier een beter plekje gevonden.

  5. Hmmz, ik dacht al slim te zijn en zocht een url waarmee je in de geschiedenis kunt (dus als een weblog ofzo niet meer bestaat is er toch nog het een en ander op het web bewaard gebleven zonder dat je het weet) zodat je toch even verder kunt maar ik heb het geprobeerd en ook daar werkt weblog niet. Jammer. Ik hoop dat je snel verder kunt, kan ik hier weer een abootje nemen en mijn reader weer vullen hihi ;-).

  6. artmus zegt:

    Foto albums ingepikt? Das niet zo mooi Plaat. Zou dat komen door het commentaar op mijn blog? Dat zou best kunnen. Wees maar blij dat je nog niet af euhhhh ingemaakt bent.

  7. minoesjka2 zegt:

    Ja. ook ik probeer nog mijn eerste weblog over te zetten, maar helaas ……….. ach wie weet komt het nog.

  8. perikelen zegt:

    Ben blij dat ik daar nu weg ben…maar al je foto’s weg…AUW!!
    loslaten is idd erg pijnlijk…X

  9. Mrs. T. zegt:

    Ach en wee … 😉 Dat suffe webzondermetstreepjelog toch.

  10. Nou, dat klinkt als een lekker stelletje daar op weblog. Zouden ze veel vrienden hebben, denk je? Ik sluit me maar aan bij Melody: ze heeft het prachtig verwoord. Groot gelijk dat je je verhalen terug wilt!

  11. tagrijn zegt:

    Leven is loslaten… Er schuilt een boeddhistje in je. Maar het kan ook best ironie en cynisme zijn natuurlijk!

  12. reismeermin zegt:

    Hoe ze toch van iets waar we graag logden iets hebben kunnen maken wat we nu echt helemaal willen loslaten. Ik heb een marketingopleiding ik dacht toch echt dat je bestaande klanten niet tegen je in je harnas joeg. Maar goed ze hebben het toch voor elkaar gekregen. Zucht, loslaten is niet makkelijk als je er graag logde.

  13. Billy zegt:

    ik krijg elke dag een 5-tal nieuwe logjes van jou in m’n feedreader, maar meestal maar 1 échte nieuwe. Die andere zullen oudere logjes zijn die je aan het importeren bent zeker?

    Groetjes!

  14. Willie zegt:

    ‘Later ‘? Zelfs een ogenblik duurt eindeloos bij Weblog.
    Maar je kan ook zo denken : We (jullie, ik heb geen weblog) hebben een nieuwe gezellige weblogfamilie, alleen de samenstelling is iets anders geworden, er zijn mensen verdwenen en mensen bijgekomen.
    Sterkte met de laatste 160, Plato.

  15. Anna zegt:

    Hé ik dacht al even dat Plato door zijn voorraad heen was. Ik kon namelijk opeens door het bos de bomen weer zien – tijdelijk dus 😉 Nog 160 te gaan… je bent er bijna, en daarmee wij ook. Veel succes nog @->–

  16. Harrie in de warrie zegt:

    Tja web-log….dat was een tijdje leuk, maar nu niet meer zo….
    Ik heb besloten al die logs maar gewoon achter te laten. Ik heb ze destijds allemaal uitgeprint en daar een grote ordner van gemaakt…. Mijn eigen Harrie boek dus….

  17. Nathalie zegt:

    Weblog ligt er bij mij nog steeds uit. Krijg wel mailtjes dat ik spamreacties moet modereren, maar weblog pakt mijn wachtwoord niet eens… sterker nog.. ik kom al een heel tijd niet op weblog omdat deze er steeds uit ligt. Ik sluis logje voor logje over naar een andere weblog… kost een hoop tijd. Jammer dat het zo met weblog gaat, dat meen ik echt, want ik vond het eens een fijn blog.

  18. HansDeZwans zegt:

    Leve wordpress, of wat moet ik hierop zeggen? Ik ben ietsje langer dan een jaar aan het bloggen maar gelukkig heb ik toen direct voor het juiste systeem gekozen.

  19. Mrs. T. zegt:

    Huh, waar is dat pietenlogje? Nu ben ik nieuwsgierig en kan ik het niet vinden.

  20. Toevallig probeerde ik van de week ook op Weblog te komen. Met hetzelfde resultaat.
    Nou ja, volgens mij staan de meeste van mijn oude logjes op Word. Dus kwijt ben ik ze niet. 🙂

  21. klaproos zegt:

    vervelend hé plaat.

    zo móet je loslaten terwijl je nog niet wilt…..

    xxx

  22. Dag Plato, zomaar even een groetje van mij. Ik hoop dat het goed met je gaat, je zult onderhand wel pijn in je vingers hebben van het verplaatsen van je weblog.nl logjes, man man wat een werk!!

    Loslaten, tja ….Soms heb je geen keus he Plato?
    Ik hou het linkje naar jouw wordpressblog vast hoor, tzt kom ik zeker terug met “mijn gedachten”.
    Liefs, Geesje

  23. jeetjemina zegt:

    Ach, ja het hele leven is loslaten en dat is wat betreft een weblog nog wel te doen.
    Jammer van al die foto’s maar gelukkig heb ik ze nog ergens op een schijfje.
    Al vind ik het leuker als ze op het net staan.
    Het idee dat anderen……acht wat een verbeelding.
    Het stelt uiteindelijk allemaal niks voor.
    Zeker niet gezien in het licht van de eeuwigheid.
    Hoe gaat het met het lopen, Plaat? Dat is veel belangrijker.
    gr eva

Ja, schrijft u maar.....

