WE 300: Scheiding II (plato wroet in oude bestanden)

Sommigen van jullie hebben het maar al te goed gemerkt: ik ben bezig met het overzetten van mijn bestanden van weblog naar WordPress.

Melody
Natuurlijk weet ik dat die bestanden kunnen worden geëxporteerd. Melody zou me met plezier geholpen hebben want ze is altijd bereid een handje toe te steken.
Dank je wel, Mel.

Handmatig
Toch besloot ik de bestanden (ondanks de traagheid en de slechte bereikbaarheid van weblog) handmatig te schonen en te verbeteren. Immers, als je exporteert, zit je in één keer met een kluit bestanden met allerlei fouten. Bovendien: ik wilde niet alles meenemen. Veel stukken zijn verouderd, slecht geschreven of niet interessant genoeg. Ik besloot dus te schiften in 776 bestanden. Toen ik klaar was hield ik er 560 over. Een aantal ging later alsnog de prullenbak in. Echt, u mist er niks aan.

Ateliertje en Schrijfbloc
Tegelijkertijd besloot ik om Ateliertje.weblog ( die ik voor mijn broer opzette maar die hij helaas nooit heeft kunnen gebruiken) te sluiten. Op WordPress komt straks een categorie Ateliertje met alle informatie van- en over Piet).
Schrijfbloc was al opgeheven omdat Cornelis ruzie kreeg met zijn huisbaas. Gelukkig heb ik de inboedel kunnen redden. Deze staat nu op Platoonline. Als Cornelis weer boven water komt, praten we daar wel verder over.

Platoonline.weblog.nl
Ik ben nog steeds bezig met corrigeren en overzetten. Een flink karwei maar dan heb ik straks wel één weblog waar ik (voorlopig) tevreden over kan zijn (ja Truus, er zitten nog fouten in, ik weet het). Als ik klaar ben, klik ik de oude Platoonline definitief weg. Jammer want ik heb er van 2003 tot 2011 fijn geblogd.
Maar eens is het genoeg en dat is NU.

Dit blogje is vrijwel automatisch vrijwel 300 woorden lang. Het wordt een soort automatisme. Gezien de inhoud kan ik er wel een WE van maken. 🙂

Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

35 reacties op WE 300: Scheiding II (plato wroet in oude bestanden)

  1. hannekelive zegt:

    jij maakt je langzaam los uit deze relatie, ik heb er snel en punt achter gezet, bang dat ik er ineens weer niet in zou kunnen komen.
    hoe dan ook, weblog loopt leeg.
    veel succes met het herplaatsen,

  2. jokezelf zegt:

    Aha, ik dacht al (alsof ik het niet wist); Plato is vast bezig om zijn bestanden over te zetten; mijn mailbox knapt bijna uit elkaar!. Maar wel leuk om hier en daar in je oude bestanden te neuzen.
    Succes met de verbouwing.

  3. jokezelf zegt:

    Verhuizing natuurlijk, dom dom dom.

  4. Mrs. T. zegt:

    En jij was degene die aan mij vroeg waarom ik al die moeite deed? 😉

  5. baasbraal zegt:

    Ik wil ze ALLEMAAL lezen, maar ik weet niet of ik dat ga redden….. Ieder logje watik heb gelezen kan daarna pas weg. Jij wil niet weten hoeveel ik er nog op mijn mailbox heb staan.

  6. Nanda zegt:

    Ik had al zo’n flauw vermoeden. Dat is bij deze bevestigd. Succes met overzetten!

  7. Ik heb heel eventjes mijn abo opgezegd want mijn mailbox stroomt iedere keer vol hihi. Later neem ik weer een abo en ga dan eens lekker zitten lezen ;-). Vervelend dat het op deze manier moet maar ik begrijp je helemaal. Ik heb wel alles zo in een keer meegenomen en baal omdat het allemaal zo lelijk van vorm is, de linken niet meer werken en noem maar op. Eigenlijk moest ik er eens een poosje voor gaan zitten maar de zin ontbreekt. Dan is jouw manier eigenlijk slimmer; ben je er voor eens en altijd van af. Ik kom wel eens in mijn archief en blijf dan dat gevoel houden. Hmmz…misschien binnenkort! Jammer eigenlijk dat je het een en ander weggegooid hebt. Zelfs al is het maar de helft van een log van nu dan is het vast nog prachtig om te lezen?

    • platoonline zegt:

      Echt niet hoor. Ik kan er heel slecht tegen als ik mijn schrijfsels lees en ik zie dat het niet goed of oppervlakkig is. Dan moet het weg. Echt, je mist niks.
      Sorry voor de overlast in je inbox. Maar ik weet niet hoe ik het anders zou moeten aanpakken.
      Ha, als je alles wilt lezen ben je nog wel even bezig. Maar lees eens over Mees. Ik ben wel benieuwd naar je oordeel.

  8. ingeding zegt:

    zo, ik dacht net even, die plato is actief aan ’t bloggen geslagen! maar eh, dit dus. ^^ ik heb laatst nav je logje hier even een kijkje genomen op m’n oude log, maar er stond werkelijk waar niets interessants meer (had al paar jaar geleden aantal logjes overgezet), dus ik heb de plaatjes nog even gered en dat was dat.
    #ennurapweereenseenbackupvankeklogmaken!!

  9. Willie zegt:

    Een scheiding van het oude weblog, noodgedwongen.
    Ze zetten je wel aan het werk, wat een klus.
    Het is jammer en vervelend voor iedereen, maar echt triest vind ik het voor Kamira.
    Zij snapt er niets meer van en ik zag dat ze allemaal spamreacties op haar weblog krijgt.

    Plato, ik zag dat je de reacties op je oude weblog verwijderd hebt, en je hebt ze ook niet meegenomen naar WordPress.
    Nu kijkt er waarschijnlijk toch niemand meer naar, maar bij sommige logjes zijn de reacties eigenlijk onlosmakelijk verbonden aan het logje., b.v. je eigen toelichtingen.
    Toch jammer.
    Maar het is fijn dat je, als je klaar bent, alles weer bij elkaar hebt.

    • platoonline zegt:

      Willie, Jammer inderdaad van die reacties. Beetje noodgedwongen. Weblog is zo traag dat het overzetten met reacties al helemaal stagneert. Zelfs het legen van de prullebak is zeer moeizaam. Ik heb het idee dat weblog ook niet de behoefte heeft er veel meer capaciteit te besteden, gezien ook de stop op het aanmaken van nieuwe blogs. Ik had het gevoel te moeten kiezen en toen heb ik maar alles op alles gezet om de bestandjes zelf over te hevelen. Ik hoop dat ik die keuze bij wordpress nooit hoef te maken.

  10. HansDeZwans zegt:

    Amai wat een apenwerk. (daarmee wil ik niet zeggen dat jij graag bananen lust)

  11. anja2809 zegt:

    Hey Plato, ik dacht al dat je zoveel inspiratie had 🙂 Ik heb de berichtalert even op eens per week gezet ipv bij ieder bericht, maar dat zal ik nu weer wijzigen. Overigens wel heel leuk on al je verhalen te lezen!!
    En, was jouw weblog dezelfde als blogspot?

  12. Melody zegt:

    Tja…. weet je? Ik vind het allemaal zó jammer!
    Het meeste spijt het me nog dat ik beloftes die gedaan werden heb overgebracht aan medebloggers, beloftes die achteraf nooit waargemaakt zijn en waardoor ik me nu regelmatig een ‘leugenaar’ voel. En ja ik ben intelligent genoeg om te weten dat het niet mijn schuld is maar toch voel ik me wel schuldig naar jou en vele andere loggers toe.

    En… ook dit heb ik al vaker gezegd. Jij hoeft mij niet te bedanken. Als ik helpen kan dan doe ik dat graag, jou zeker!

    Het hele gebeuren laat wel een zere plek achter in mij, ik denk zo maar dat ik niet de enige ben ;-(

  13. Ria zegt:

    Plato fijn om je logjes nog eens te lezen.voordat alles ontkwuisterd is.
    veel succes bij wordpress.com.
    groetjes, Ria

  14. tagrijn zegt:

    Ik heb dat karwei maar gelijk geklaard bij de overstap van webstreepjelog naar WordPress. Maar niet zo arbeidsintensief als jij dit nu doet. Gewoon de hele bubs, slecht of goed, rijp en groen, naar WordPress. Voor mij mag weblog nu worden gesloten. Is nog steeds een rampgebied.

  15. Ik word bedolven onder je verhalen, maar je zal me niet horen klagen 🙂

  16. Ghegheghe Plato, je zult me niet meer horen hoor. 😉
    Sterkte met het herschrijven en overzetten. 🙂

  17. jeer zegt:

    Plato een heel werk, waar ik eigenlijk ook aan moet beginnen.
    Monnikenwerk zou ik bijna zeggen, net zo iets als Tuinier in zijn geërfde tuintje doet, maar waar is dat verhaal gebleven? Zojuist stond het er nog.

    jeer

  18. artmus zegt:

    Je hebt genoeg redenen om je blogjes handmatig te verhuizen. Toch blijf ik het moedig vinden Plaat……het lijkt bijna monnikenwerk.

  19. smijling zegt:

    zo zal ik ooit P maar nog eens lief aan kijken
    en mischien maakt hij dan ooit nog eens een schijfje met ??? voor mij zoals hij ooit lang geleden deed met mijn wandeling .maar ik ben blij met mijn blog nu
    fijn weekend

  20. reismeermin zegt:

    Met dank aan Melody staan al mijn blogjes nu bij elkaar, met de reacties.
    Alleen nu mag ik wel alle oude logjes nog eens nalopen op rare tekens. En ik denk dat ik heel veel plaatjes kwijt ben. En ik las in mijn eigen werk dat ik dat vorig jaar eigenlijk allemaal had willen afronden. Maar ja de oude vertrouwde weg, die wilde je nog open laten.. Ik zal eens kijken of mijn favoriete Plato verhaal ook is meeverhuisd.

  21. reismeermin zegt:

    O, ik kom gelijk al iets grappigs tegen. Zie je archief, er staat onderaan april 20 ;-))

  22. Voetje zegt:

    Ik blijf ook maar mailtjes krijgen van jouw maar begrijp wel dat je het doet. Volgens mij is het veel leuker om alles op één blog te verzamelen 🙂
    Ik zal mijn hersens weer eens pijnigen voor de WE-300 😉

  23. minoesjka2 zegt:

    Plato, jij maakt er dus echt werk van ……… kan ik nog een voorbeeld aan nemen. Ik zou ook eens verder moeten met mijn oude blogs nakijken, maar ja ………….
    Petje af hoor, hoewel ik in de reader bij kon houden hoeveel je deed op een dag 🙂

  24. ellyvandoorn zegt:

    Ik had het ook in de reader meegekregen Plato. Je bent behoorlijk tekeer gegaan. Achteraf vind ik het jammer dat ik mijn hele weblog zonder verhuizing heb weggegooid. Ach uiteindelijk is alles vergankelijk.
    Soms kan het ook geen kwaad oude dingen achter je te laten. :-).

  25. hanscke zegt:

    Redden wat er te redden valt. Ik heb altijd nog spijt dat ik mijn eerste blogjes op ‘twentyone of zoiets?’ niet heb overgezet. Daar zaten toch echt een paar juweeltjes bij, maar ze zijn ins blauwe hinein.

  26. Nathalie zegt:

    Ha ha grappig (had net ook op je ander logje gereageerd). Ik zet ze ook een voor een over, zodat ik per log de fouten eruit kan halen… succes met het overzetten!! (Jammer dat ik de datum niet kan aanpassen, waardoor mijn archief erg onoverzichtelijk wordt).

  27. staartje zegt:

    Prfft wat een werk en goede actie van jou *beetje jaloers* Je hebt helemaal gelijk. Als ik ooit met pensioen ben (67? nog 9 jaar), moet het er maar van komen. nou ja het houdt je van de straat. Toch jammer dat web-log zo roemloos gestorven is. Jammer van het werk van Joris en de inzet van Melody en co
    Ik ben ook helemaal klaar met weblog. Wat een geldwolverige amateurs….

Ja, schrijft u maar.....

