WE-300: Verlaten

‘En dan zeggen ze nog:  ‘als de zon maar schijnt.’ Maar dat is wel even anders als het zo heet is dat je het liefst opgevouwen in de koelkast wilt wegkruipen. Niks voor mij, die hitte. Weet je nog, Mallorca 2004?  Ik zweette zo erg dat mijn teennagels in een plasje om mijn voeten dreven. Ik had ze verdorie net gelakt voor we vertrokken. En die hotelkamer zou dus airco hebben. Ja, in theorie. Maar het was er net de SAHARA!! Trouwens, jij vond die vakantie ook niks.’
‘Maar toen was ik nog m…’
‘En die vakantie naar Lourdes vond je ook waardeloos. Terwijl er toch zat leuke mensen in de bus zaten.
Pfff, allemaal ouwe tev….’
‘Dus toen dacht ik: dan maar een stacaravan op Terschelling. Maar wie zat daar te rillen in zijn velletje? Weet je nog, je jankte de hele camping bij elkaar. En dat je toen die enorme blaar had.’
‘Ja maar dat ka…’
‘Eigen schuld.  Wie gaat er nou in zijn onderbroek zo dicht tegen een kacheltje aan staan. Dan vraag  je erom. Nee, we gaan overmorgen weer fijn naar de camping van tante Annie. Die van die lekkere worstenbroodjes.’
‘Maar het is daar hartstikke uitgestorven. Er zijn…’
‘Gaan we weer beginnen over dat het een bejaardencamping is en dat je daar geen vrienden hebt? Je hebt mij toch? Nou dan. Bovendien, het is hartstikke goedkoop.’
‘Ik WIL niet.’
‘Wat krijgen we nou? Je denkt toch niet dat ik je hier alleen achterlaat. Kom nou.’
‘Jij altijd met je stomme vakanties. Zoek het uit.’
‘Nog een grote bek ook? Jij gaat MEE, afgelopen.’
 ‘Nee!’
‘En nou is het genoeg. Naar je kamer, Jordy. En snel, anders trap ik je er heen.’
‘@#$@@^^#$%#&&#’

‘Annie…? Mientje hier. Nou we komen hoor. We hebben er allebei reuze zin in.’

Verhaal: © Plato 2012
Dit bericht werd geplaatst in WE-300. Bookmark de permalink .

26 reacties op WE-300: Verlaten

  1. datzalwel zegt:

    Oooo.. en is dat ook een leugentje om bestwil? Tja op een gegeven moment wil zo’n jongen natuurlijk wel wat anders als met moeders op vakantie zich vervelen. Raak beschreven Plato.
    Groetjes.

  2. gewoonanneke zegt:

    O weet niet of tante Annie en Mientje blij zullen zijn met Jordy. Was er niet ergens een jeugdkamp voorradig? Rust voor beide 😉

  3. ram1955 zegt:

    Ik weet zeker dat het een beregezellige vakantie wordt. ;o)

  4. Rianne zegt:

    Ik ben gestopt met dit soort vakanties…

  5. Ria zegt:

    Oh Plato echt lachen ,gieren ,brullen.Eigen schuld ,dikke bult .Had je Jordy maar naar mij moeten laten gaan. Trouwens heb je mijn vernieuwde weblog al gezien. Je hoeft niks meer te zoeken.
    groetjes, Ria

  6. Mrs. T. zegt:

    Hahahaha, geweldig.
    Ik was bijna vergeten dat ik nog een WE op de agenda heb staan. Ik hoop dat ik nog inspiratie krijg!

  7. dieneke zegt:

    Whaaaaaaaaa,oh oh nou als we Jordy nou eens kielhalen ha ha !!
    zonder dollen vind het weer geweldig! ot het was trouwens Java en geen Thailand en helemaal op de fiets!!

  8. Dina-Anna zegt:

    Hahaha, ja leuk geschreven @->–

  9. tagrijn zegt:

    Arme Jordy… Geef die jiongen de kans om met vriendjes op vakantie te gaan of zo. Ontaarde moeder.

  10. ellyvandoorn zegt:

    Tja, die pubers willen ook nooit wat.
    Leuk Plato

  11. Willie zegt:

    Zo te lezen wordt Jordy liever verlaten dan dat hij mee gaat naar de verlaten ‘bejaardencamping ‘. 😉
    Haha, geen wonder dat hij zo’n dwars jongetje geworden is, met zulke ‘leuke’ vakanties.
    Kan hij niet met zijn pa een stoere avontuurlijke vakantie houden?

    Bij de teennagels moest ik even nadenken, zeker plaknagels? 🙂
    Leuke WE-300, Plato.

    • platoonline zegt:

      Hoeso, plaknagels. Me nagels zijn echt…. dat ze dreve was maor een woortspelling. Trauwens, nou ik je toch spreek: ken die knul van mijn niet een paor weke bij jou? Dan hep ik ook effe rust.

  12. Willie zegt:

    En mijn rust dan, Mientje? 🙂
    Neem dat joch mee de bergen in, dat vonden onze jongens altijd heel leuk. 😉

  13. Margreet zegt:

    ik zou gek worden met zo’n mens pfff arme Jordy

  14. staartje zegt:

    Wat heerlijk dat Jordy er weer is. Zonde als je zo je vakantie verprutst

  15. Joke zegt:

    Die Mientje, altijd even vrolijk en optimistisch! Lekkere worstebroodjes op een bejaardencamping, wat wil een jongen als Jordy nog meer? Die gaat het daar gigantisch naar zijn zin hebben van god en alleman verlaten.
    Leuk en levensecht geschreven Plato.

  16. Vlinder zegt:

    Ja joh..pubers? whaaaaaa en zo heerlijk herkenbaar, schrale troost maar gelukkig is het overal hetzelfde liedje;)
    Van ons mag het zó 10 graden koeler worden hoor want tjonge…dit zijn toch geen normale temperaturen meer?
    Komende week aangename temperaturen….ik kan niet wachten;)
    Liefs voor maria en jou Plaat….;)

  17. minoesjka2 zegt:

    Ach, heb toch wel een beetje met Jordy te doen hoor!! In dit verhaal word er echt niet naar hem geluisterd, vind je het gek dat ie soms stront vervelend is!! 😉

  18. klaproos zegt:

    verplichte vakanties:-)
    wel lieve plaat, laat mij maar thuis hoor, met de man van m’n dromen:-)

    dank je wel voor je lieve reactie,

    wij komen weer langzaam terug

    xxx

  19. jeetjemina zegt:

    Weer een gaaf verhaaltje, PLaat!
    Heel herkenbaar.
    Ik hoop wel dat tante Annie ergens lekker VERLATEN op Terschelling staat.
    Dat is nog de enige plaats waar het momenteel een beetje uit te houden is.
    gr eva

  20. Plien zegt:

    Goh we hadden nooit dat soort problemen. We gingen altijd naar Terschelling en altijd zon!
    Leuk geschreven, met lach op me gezicht gelezen 🙂

  21. lenjef zegt:

    Hoera, op reis…

    ouders kiezen
    de vakantiebestemming
    soms een lange reis met de trein

    veel kinderen hebben geen inspraak en moeten mee
    naar het laagste land, de hoogste bergen of de zee

    al hebben ze geen keus
    toch
    wordt er verondersteld dat ze dolgelukkig zijn

    Weer heel graag gelezen, Plato! ☺
    Lenjef

  22. reismeermin zegt:

    Ah daar hebben we Jordy weer, over twintig jaar of zo wat ik je brom, zal hij wensen dat hij vaker meegegaan was naar familieleden..

Ja, schrijft u maar.....

