Tuinier: vechten

Ha, alsjeblieft: paard F3 – F4
Tuinierrrr, dat kan niet. Paard eerst recht, dan schuin, zei ik.
Ja, maar alles staat vol. Ik mag mijn paard toch wel zetten?
Natuurlijk niet. Net als in het gewone leven, moet jij je aan de schaakregels houden.
Alsof jij je daar altijd aan houdt. Maar goed, ik zet mijn toren wel.
Zeker weten?
Ja, die mocht toch rechtuit?
Mooi, dan ben je hem namelijk kwijt (slaat toren met venijnig tikje van bord).
Hé. dat is niet eerlijk, jij gaat wel schuin.
Lopers mógen schuin. Wat bedoelde je trouwens met: alsof ik me wel altijd aan de regels houd?
O niks, mag mijn pion ook zo schuin die loper slaan?
Hè wat? Ja, dat mag. Wat bedoelde je nou, zeg dan!
Gáát ie dan (tikt loper weg). Nou, je mag je vrouw bijvoorbeeld niet met een bierpul op haar hoofd slaan.
Ja, maar toen was ik dronken, lullig om daar over te beginnen.
Ze had anders een flinke hoofdwond? Waar woont ze nu?
(Zet dame naar g4). Bij haar zuster. Ze wil niet meer terugkomen.
Logisch toch? Je gedroeg je dan ook als een eh… paard (schuift pion naar achterlijn). Een toren graag.
Als een paard?
Ja, eerst recht lopen maar na tien pilsjes schuin staan. Daarna hoefgekletter en vechten.
Kon je dat horen? (zet verstrooid dame naar voren).
Reken maar. Tja, nou ben je haar kwijt (slaat dame: schaakmat!)
Hè, hoe kan dat nou?
Kwestie van jouw regels hanteren. Bakkie koffie dan maar, buurman?

 

Dit bericht werd geplaatst in Tuinierverhalen. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

