Schijnwerper, prijzen van koophuizen, internetloos

Gegroet medemens, even snel want Plato komt zo weer terug.

Schijnwerper 
Laatst zapte ik langs de TV kanalen en vernam dat de heer de Mol TVpersoonlijkheid van het jaar was geworden. Tja, dat ben je in Nederland al snel als je pulp voor de massa maakt. Want dat doet Mol. Hij werpt dagelijks schone schijn langs de randen van de sterreclame onze huiskamers binnen. De mensen vreten het. Als het maar kleur heeft en vals klinkt. Daarvoor wordt de Mol in de zelfgekochte schijnwerpers gezet: om dat hij zelf een ‘schijn-werper’ is. U weet: ik ben van oorsprong een flexibele-, opgeruimde persoonlijkheid, maar zoveel platheid stemt mij droevig.

De prijzen van koophuizen
In Nederland zijn deze in een jaar tijd met zo’n 4% gedaald. In België zijn ze daarentegen fors gestegen. Merkwaardig. Om de onrust even wat op te schroeven (want het leven moet wel spannend blijven), maakte de Belgische federale regering bekend dat de hypotheekrente zal worden afgeschaft. Miljoenen Belgen in paniek. Blijkt achteraf misschien onnodig omdat de aftrek nu een verantwoordelijkheid wordt van de deelregeringen (als ze geld genoeg hebben). Zouden ze ook in Nederland moeten doen: landelijke hypotheekrente afschaffen en overhevelen naar de gemeente onder het motto: ‘maar alleen als- en voorzover er geld is.’  Heerlijk die politiek.

Bekende weblogschrijvers toegang tot internet ontzegd
Het gaat hier om de heer Tuinier en mijzelf. Een aantal maanden werd ons door Plato toegezegd dat, zolang de weblogcrisis duurt, zij bij Platoonline een podium zouden kunnen vinden. In de praktijk echter worden zij listig van het bekende kastje naar de niet minder bekende muur gezonden. ‘Even nog dit afmaken, dit rapport moet vandaag de deur nog uit,’ en soortgelijke teksten leiden er toe dat wij nauwelijks kunnen schrijven. Bovendien zou Tuinier ‘te filosofisch’  en ik ‘te kritisch en te zelfgenoegzaam’ zijn.  Mensen, wat kunnen wij doen? Wij voelen ons machteloos. Wilt u ons steunen in onze strijd, laat u dan horen in de reacties. Alvast zeer bedankt.

Tuinier: machteloos


Meer…
Ik zou zo graag verder met u doorpraten, maar ik hoor reeds het klossen van Plato’s schoenen in het voorportaal.


Een haastige groet mede namens Tuinier,

Cornelis Critieck

Dit bericht werd geplaatst in Cornelis. Bookmark de permalink .

28 reacties op Schijnwerper, prijzen van koophuizen, internetloos

  1. Marja zegt:

    O jeetje, Plato. Ze zijn hartstikke bang voor je.

  2. klaproos zegt:

    oei.
    dat valt me tegen tuinier,
    ik had toch zeker, als van een man als plaat gedacht dat hij niemand de toegang zou ontzeggen,
    wil ik eens een goed woordje gaan doen voorje,

    ik hou wel van een scherpe pen….

  3. minoesjka2 zegt:

    Heren, is het misschien niet een idee om eens met z’n 3-en aan tafel te gaan zitten en dit eens uit te praten?
    En lukt dit niet?
    Cornelis Critieck en Tuinier, jullie zouden ook nog kunnen overwegen samen een blog te beginnen.
    Sterkte er mee!

  4. Mrs. T. zegt:

    Volgens mij is Plato best van de democratie dus ik wed dat jullie er best uit kunnen komen. Als jullie maar je best doen en netjes debatteren.
    Jullie eerste actie zou dan wel moeten zijn dat tweede deel van dat lang geleden door Plato begonnen vervolgverhaal.

  5. geesjesgedachten zegt:

    Geachte heer C Critieck, het doet me genoegen om te lezen dat u de filosofische kant van Tuinier toch weet te waarderen. Samen zijn jullie sterk. Plato is een aardige man, blijf gewoon zitten waar u nu zit (op zijn bureaustoel neem ik aan) en ga een goed gesprek aan met hem.

    Plato, luister naar deze twee heren en lees hier en daar de smeekbedes van vele webloggers, dat zet je toch hopelijk wel tot denken aan. kom aan man, maak es tijd voor deze twee heren en hun fans.

  6. Willie zegt:

    Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, Cornelis.
    Af en toe pulp is ook wel eens leuk, het kan soms spannend zijn.
    Door mijn CI ben ik eens naar de Voice of Holland gaan kijken, en het was leuk om het zingen te kunnen horen en er zat een hele grappige deelnemer bij. De overdreven rest van het programma neem ik gewoon niet zo serieus.

    Verwar De Mol niet met : Wie is de Mol, dat is een heel intelligent programma. Dit terzijde.

    En gemeenten hebben nooit genoeg geld, dus daar gaat de renteaftrek……

    Eerst beloven en dan niet doen, neem daar maar geen genoegen mee, Cornelis en Tuinier !
    Protest! Eis jullie plek op. 🙂

  7. Trees zegt:

    Nou heren, ik ken u beiden nog niet zo goed, maar wil u wel graag leren kennen! Dus praat gewoon met Plato, hij is echt wel voor rede vatbaar hoor!
    @Plato, strijk je hand maar weer eens over je goede hart en geef die twee ook een plekkie op jouw uitlaatklep-plekkie!

  8. clair1991 zegt:

    wat geweldig leuk om gewoon weer eens wat normaals te lezen… zo iets als het weer… want dat is deze kommer en kwel crisis ondertussen wel…Spui ge rust nog even door meneer Cornelis Critiek…dan kan Plato zich lange bereiden op een antwoord

    eh rente aftrek??? wmo? huisaanpassingen? vergeet het maar…we rooien onze eigen aardappels straks wel weer en worden weer aardappeleters…

  9. Maartje zegt:

    Heel leuk geschreven!

    Er moet een podium blijven voor de scherpe pen 🙂

    En, laat u niet droevig stemmen door bovengenoemde platheid,
    het maakt gelaagdheid extra zichtbaar,
    als een baken in de zee,
    laten wij díe koers blijven varen!

    Hartelijks,
    Maartje

  10. artmus zegt:

    Nou zien die afdrukken van Plato,’s platvoeten er ook wel indrukwekkend uit.
    Afdrukken die indruk maken…..net als de onderwerpen die U hier aanhangig maakt.
    Beluister ik enige jaloursie in de topic over heer Mol?
    Zou het kunnen dat U zelf ook graag wat meer in de schijnwerper had gestaan?

    Over huizenprijzen Laar ik mij niet uit, ik baal te zeer…..

    Doe de groeten aan heer Plaat

  11. Margreet zegt:

    Tja Cornelis, Willie zegt het heel goed denk ik, ik sluit me bij haar aan.Er zijn ook mensen die uw schrijfsels pulp noemen wellicht? :pp Smaken verschillen en we leven in een vrij land, erger u niet, verbaas u slechts en geniet van alle moois, je vind het overal, zelfs tussen pulp!

  12. Ja Plato er zijn nu eenmaal mensen die de “gave” hebben om mensen via de beeldbuis te amuseren….waar de één van geniet zapt de ander snel naar een andere zender.
    De Mol?… een persoon waar je in televisieland niet omheen kunt…. het is maar net waar je de schijnwerper op zet…. 😉

    Koophuizen!!!….Hypotheekrentes!!!…..
    Ben ik even blij da ik in een huurhuis woon en netjes ieder maand mijn huur overmaak.

    Aan een ronde tafel zitten drie heren elkaar te becritiseren of leiden ze elkaar om de tuin? neem het op op een plaat, en je zult horen dat deze drie mensen heel wat op hun lever hebben.
    Maar ze dit afsluiten met een positief goed gesprek en alle drie door dezelfde deur de digitale snelweg weer op gaan ……

    Een fijn en goed weekend Plato.
    Liefsss, Hanny

  13. Ria zegt:

    Schijnwerpers ? Omroepman van het jaar? Vriendjespolitiek? Och gut…………..
    Cornelis ga vooral door met kritiek ,hou de vrijheid van meningsuiting op gang.Vooral niet bang zijn zijn voor Plato ,wij houden hem wel bezig.
    Tuinier wat jullie drietjes samen kunnen doen is ; doorgaan ,vooral doorgaan. Het was toch goed.laat je door die weblogcrisis niet uit het veld slaan.Laat je pen schrijven . Wij webloggers steunen jullie .
    Plato kom maar binnen, veeg je voeten af , rek je even uit en pak de pen ,Laat die ontkwuisterde
    weblog nou maar.
    Groetjes ,Ria

  14. hanneke zegt:

    -ik heb horen fluisteren dat de winnaar van TVOH al weken bekend was: John de Mol. alle anderen zijn verliezers, zelfs de winnares, die gewurgd wordt door allerlei contracten.
    -de hyp.rente koppelen aan inkomens, lijkt me wel reëel, hoe hoger het inkomen hoe lager de aftrek, waarom moet het klootjesvolk meebetalen aan miljoenen villa’s van de rijken?de gemeenten zijn toch al failliet, dit geld wordt waarschijnlijk gebruikt de tekorten mee op te vullen.
    -het is verkeerd wanneer vrijheid van meningsuiting op het weblog met vieze voeten getreden wordt en misbruik wordt gemakt van het falen van een site, dit dient dan ook streng gestraft te worden.

  15. Frans54 zegt:

    Dat zou ik niet Critieckloos slikken, laat hem voor straf maar deze maand zelf de tuin verzorgen hr Tuinier.

  16. gewoonanneke zegt:

    Zou niet zo bang zijn voor die Plato en mijn plaatsje gewoon opeisen, je laat je toch niet monddood maken, voor je het weet wordt je uitgeroepen tot blogger van het jaar en dan zit hij te lachten, let op.

  17. Ik weet nog een tv persoonlijheid met de naam ‘de Mol’.
    “Monfer” uit de Fabeltjeskrant.
    De Hulk was fan van hem!

    Geld of hypotheken interreseren Hulken geen ene bal!

    Drie ‘heren’ in gesprek over weblogvrijheid?
    Iets voor een tv programaa van John?

  18. Novelle zegt:

    Tja wat mij betreft schrijft U allebei uw gedachten hier maar neer
    maar bij de filosoof oftewel de Tuinier is het wel wat gemoedelijker,eerlijk is eerlijk.
    Bij U C.C. zit ik altijd op het uiterste puntje van mijn stoel met samen geknepen billen.
    Maar goed verschil moet en mag er zijn niet waar?

  19. Lieve Tuinier en Cornelis….. weten jullie nou nog steeds niet waar je mij kunt vinden???

    als Plato weigert jullie mijn e-mailadres te geven, met welke smoes ook, geloof er maar niks van hoor, jullie mogen mijn gegevens hebben en dat weet hij dondersgoed…
    Voor het geval hij nu weer weigeren zou… mijn mailadres is melody@weblog.nl

    Ik zie jullie graag in mijn mailbox verschijnen!

  20. ellyvandoorn zegt:

    Hee Plaat !!
    Wat is dat nou, geef die twee ook een beter podium. Er is toch ruimte genoeg op internet!!
    Gewoon even een beetje inventiviteit ertegenaan gooien.

  21. tagrijn zegt:

    Weet je, Cornelis, de vervlakking op de commerciëlen vind ik een ramp. Maar om voor de grote massa ook nog wat te bieden op de publieke zenders zijn ze daar ook steeds meer van dat soort pulp aan het priogrammeren. Helaas.

  22. nieuwetrui zegt:

    Mopperen en klagen doe je nog steeds als de beste, Cornelis, maar ik kan me voorstellen dat Plato het wel lekker rustig vindt zo. Wacht rustig af, misschien mag je dan binnenkort weer een keer.

    • platoonline zegt:

      Makkelijk praten, Trui, maar ik zit hier maar een beetje met al mijn talent. Ik voel mij gekortwiekt. Plato zit gewoon op zijn macht. Omdat die weblog van hem is. Ik moet verdikkie wachten tot ie naar de super is. Ik ben helemáál niet rustig.
      Ach en wee, niemand begrijpt mij.

      Cornelis C.

  23. Pingback: WE-300: het nieuwe woord | Platoonline

  24. Dwarsbongel zegt:

    Is dit een oplossing? Vertel Plato op overtuigende toon dat hij meervoudig schizofreen is, en dat jullie zijn andere persoonlijkheden zijn…

  25. Blijf zitten waar je zit en verroer je niet, Plato!
    Als de “heren” hun zegje willen doen, starten ze zelf maar een blog. Wedden dat jij inspiratie voor honderd hebt?
    Groetjes!

Ja, schrijft u maar.....

