Tuinier: mexicaanse griep

Hoi Tuinier, hoe issie?
Ach, ik mag niet mopperen buur, beetje verkouden.
O jee, toch niet de Mexicaanse griep?
Welnee man, dat wordt zwaar overdreven…
Maar de minister zegt…
Vind je ’t gek, omdat ie straks 34 miljoen ampullen in zijn achtertuin heeft.
Maar waarom heeft ie die dan gekocht?
Vanwege het risico.  Als er wel wat gebeurd, is ie meteen politiek dood.
Dus het gaat eigenlijk om de minister? Dat het een politiek steekspel is, bedoel je?
Nou eigenlijk ook niet. Het kan natuurlijk altijd grote vormen aannemen. Maar de farmaceutische industrie heeft hier ook een direct financieel belang. Heb jij je trouwens laten vaccineren?
Eh, nee. Ik las namelijk op internet dat ze wel eens een chip in je lijf kunnen spuiten waardoor je een willoos schepsel van de machthebbers wordt.
Oh God, nee toch.  Jij bent toch niet ook een van die aanhangers van een wereldwijde complottheorie?
Eh, nee, nee, geen denken aan.
Nou dan had je toch gewoon een prik kunnen gaan halen?
Grm, grm, ja, nee, ja… ik kon niet. Ik had iets anders.
Dan was je dus bang voor de prik.
Nietes… ik bedoel, welnee… maar ik…
Omdat je op het journaal zag, dat die naald er zo lekker recht in ging…
Nee, zo is het helemaal niet, ik…
En omdat er in de krant stond dat die naalden kleine weerhaakjes…
Hou op, hou op… ik bedoel, ik ben helemaal niet bang maar…
Ja, nou… zeg dan?
Ze zeggen dat er bijwerkingen zijn. Of dat je de griep dan JUIST krijgt.
Ach, ze zeggen zo veel. Als je bang bent, laat je dan prikken.
Maar anders wat. Heb JIJ je eigenlijk wel laten vaccineren?
Ikke… ahum, nee.
Oh, en waarom dan wel niet?
Omdat het veel erger wordt voorgesteld dan het is. Dat risico durf ik wel aan.
Hahaaa, door de mand, door de mand… jij bent ook bang voor een prik.
Ook?… Ook?… dus jij bent er echt bang voor. Zie je wel…. whahahahahaha.
Ach, krijg toch de griep, vent.

Dit bericht werd geplaatst in Tuinierverhalen. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

