Houd toch je mond!

‘Zal ik dan die kerstboom doen van 1.50 of 1.80 centimeter?’
‘Nou kijk, ik…’
‘Ik doe die van 1.50 centimeter wel. Zou dat vierkante tafeltje er onder kunnen?’
‘Nou, je kan be…’
‘Ja dus. Met dat witte badlaken erom heen. Da’s net sneeuw.’
‘Maar dat is gescheu…”
‘En dan met witte ballen. Tja, maar dan glimmend of mat?’
‘Als het aan mij lig…’
‘Mat ja. Dat lijkt me het beste. En dan opvullen met witte vogels en engeltjes?’
‘……’
‘Alleen heb ik daar niet genoeg geld voor.’
‘Maar dan vr…’
‘Hou toch even je mond… ik denk na. Zie je dat niet?’
‘Wat nou houd je mond. Ik mag toch ook wel eens wat zeggen?’
‘Oh, meneer voelt zich terzijde geschoven. Vooruit zeg het dan maar.’
‘Dan vraag je die ballen toch gewoon als cadeautje onder de kerstboom.’
‘Ja hèhè, als ik ze krijg is kerst toch al bijna afgelopen?’
‘Weer niet goed…’
‘Geef me liever die portemonnee maar aan.’
…….
‘Hee, waarom loop je nu weg?’

Dit bericht werd geplaatst in Fictieve verhalen. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

