Hoe gek kunt u me krijgen?

De oude man
Zeventig jaren oud papier
Gesjouwd, zonderte hijgen
Voor mijn kleine clubje hier
Op me club ben ik toch fier
Bai kritiek al ga ik dreigen
Hoe gek kunnen ze me krijgen

De kantoorbediende van goede komaf
Jae, veejtig jajen hard gewejkt
Zondej ooit te stijgen
Want in kennis watbepejkt
Vaak door niemand opgemejkt
Wat leidt tot wjokkig zwijgen
Hoe gek kon men mij kjijgen

De ruige wielrenner
Ik stap nu van mijn stalen ros
Want ik dreig neer te zijgen
Effe nog me armen los
En beuken weer door dat bos
nog twintig mijlen twijgen
Hoe gek kon ik mij krijgen

Plato
Ik tracht hier woorden op verzoek
Zinvol aaneen te rijgen
Af en toe een kleine vloek
(Ik smijt die muis NIET in de hoek)
Maar denk wel bij mijn ‘eigen,’
Hoe gek kun je me krijgen!

@Plato 2007
Dit bericht werd geplaatst in Gedichten. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

