Chagrijnig

‘Mens wat kijk je sjaggerijnig. Wat is er?’
‘Ach, ik heb de pest in. Gisteren mijn hele dag verziekt.’
Hoezo?”
‘Een paar dage geleden komt mijn zoon en zegt: mam, zullen we je aanstaande zondag meenemen voor een autoritje.’
‘Ik zeg: dat mag, maar waar gaan we dan heen.’
Hij zegt: ‘stadje bezoeken, lekker kopje koffie drinken, kerkje kijken, beetje gezellig scharrelen’.
Ik zeg: ‘scharrelen in een stadje. Welke dan?’
‘Nou,’  zegt hij: ‘Breda bijvoorbeeld. Of Tilburg.’
‘Nou dat is toch hartstikke leuk?’
‘Helemaal niet. Ik zeg, het lijkt me niks. Loop je daar in de hoofdstraat en wat zie je: Blokker, Kruidvat, Zeeman, Schoenenreus, Hans Anders en al die andere ketens. Nee, dank je.
‘Oh bedoel je dat.’
‘Precies. Nou, dan gaan we naar Hasselt. Dat ligt in België.’
Ik denk: België, daar ben ik nog nooit geweest. Dus ik stem toe.’
‘Nou, dat is toch mooi. Heb je genoten?’
‘Ikke? Mooi niet. Bah, daar heb ik nu GTST voor opgeofferd.
‘Hoezo niet, Hasselt is toch een mooi plaatsje?’
‘Wat je mooi noemt. Overal kerken, het stikt er van de Belgen. Maar dat is nog niet het ergste.’
‘Wat dan?’
‘Nou, we komen van de parkeerplaats en daarna lopen we de hoofdstraat in. Mag jij één keer raden wat ik zie? Nou?
‘Oh, nee hè?’
‘Oh ja. En DAAROM kijk ik sjaggerijnig. Mag ik?’

Dit bericht werd geplaatst in Fictieve verhalen. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

