Concentreren

  • Zo, mevrouw Bruin, leg uw vingers maar op de muis.
  • Eh… en nu dan? Ik ben bang voor muizen hoor, hihi.
  • Haha, dit is een heel andere muis. Kijk, nu geeft u met deze vinger een klikje. Vasthouden…juist!! En schuif die steen maar naar links of rechtsboven.
  • Hij beweegt. Wat grappig. Doe IK dat?
  • Ja, zeker. Kijk, nu doet uw tegenstander óók een zet.
  • Tegenstander? Wie is dat dan? Is hij ook in dit tehuis?
  • Nee hoor, dat hoeft niet. Die kan wel ergens in China zitten.
  • China, zo ver? Nou, dan zal ik maar een buiginkje maken.
  • Haha, die mevrouw Bruin. Dat ziet hij toch niet. Welke zet wilt u nu doen?
  • Mens, weet ik veel. Dertig jaar geleden damde ik voor het laatst, met mijn kleinzoon. Ik was achtenveertig en hij vijf. Moet je hem nu zien. Stratenmaker is ie. Zo’n beer van een vent.
  • Wat een tijd geleden al. Ja, klikt u maar. En nu schuiven. Prima zo, u leert het wel.
  • Tjonge, jonge, helemaal in China. CHINA zegt ze!
  • Mevrouw Bruin, het scherm is hier, hoor. U bent aan de beurt.
  • Alweer? Ach die Chinezen zijn ook zo snel. En nu?
  • O kijk, u moet hem slaan. Twee keer wel?
  • Slaan? Maar dat is zielig? Dat doe ik niet.
  • Ja, maar dat zijn de regels. De computer houdt dat in de gaten. Klik maar. Nog twee keer!
  • Drie stenen tegelijk? Hoe is het mogelijk. Wel zielig voor die Japanner.
  • Chinees! Maar het kan ook best een Duitser zijn.  Mooie zet.
  • Ach wat, ik doe maar wat. Wat zegt u? Een DUITSER? Oh, DAN maakt het niet uit.
  • Het kan iedereen zijn, mevrouw Bruin. Kijk, hij slaat er ook een van u.
  • De smerige rotzak, ik zal hem.
  • U slaat er nu twee. Een dam, u heeft een dam!
  • Ja, maar hoe moet ik er nou een steen bovenop zetten?
  • Dat doet de computer. U moet alweer slaan. Wat bent u goed!!
  • Zo. Ha, (klikt) net goed voor je, vuile hufter!

================================================

  • En Plato, kun je een beetje winnen van je virtuele tegenstander?
  • Nee man, ik heb hier een taaie.
  • Ik zie het. Je kunt wel ophouden.
  • Houd nou even je kop! Zo kan ik me niet concentreren.

     

Dit bericht werd geplaatst in Fictieve verhalen. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

