Lieve

‘Frits, wat heb ik nou gezegd, verdikkie, trek een ander vest aan. Dit ding detoneert op een vreselijke wijze bij het bankstel.’
‘Ja, lieve.’
‘En als je dan toch bezig bent, haal dan dat afschUwelijke schilderij uit de hal weg. Morgenmiddag komen de van Nispen – tot Coevordentjes en dan wil ik geen figuur slaan.’
‘Is goed, lieve.’
‘Dan ga jij naar de kapper en laat die spuuglok wegknippen! Herbert van Nispen ziet er altijd perfect uit. Maak me niet te schande.’
‘Ja lieve, ik laat hem weghalen.’
‘Dat is je geraden. En op de terugweg koop je nieuwe scheermesjes. Je hebt een gezicht als een rasp.’
‘Ja lieve.’
‘By the way, morgenmiddag heb jij een schone stropdas om, Frits, op deze zit jus, begrepen?’
‘Jaaaaa, Hyacint.’
‘WAT zeg je daar?’
‘Sorry, ik bedoel,  ja lieve.”
‘Goed zo, en doe voor de verandering morgen óók weer eens je kunstgebit in!’

Dit bericht werd geplaatst in Fictieve verhalen. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

