Schering en inslag

Goedemiddag mevrouw

Goedemiddag, waar kan ik u mee helpen?

Ik zoek scheermesjes.

Dat kan, hier staat een heel rek vol, als het ware.

Ja, ik heb al even gekeken maar de mijne zitten er niettussen.

Welke heeft u dan?

Wilkinson Sword. Met zo’n scheerkop met drie mesjes.

Nee, hebben we niet meer. Ze zijn overgestapt op dequattro.

De quattro?

Ja, dat is zo’n scheerkop met vier mesjes. Scheert als het ware ook makkelijker.

Dat betwijfel ik. Maar passen die op mijn oude scheerkophouder?

Nee, dat denk ik niet. Dan moet u een nieuwe kopen.

Maar ik heb deze nog geen jaar?

Ja, ze zijn nu eenmaal als het ware veranderd. Maar u kunt wel een voordelige houder met scheerkoppen erbij kopen.

Maar ik wil mijn eigen houder ehh… houden. Ik heb al twee verouderde houders thuis in een doosje liggen.

Ja, dat is vervelend. Maar als u nu een Gillette set koopt, daarvan passen de scheerkoppen altijd. Ze zijn als het ware gelijk.

Maar dan kan ik dus die houder weggooien en bovendien is die Gillette drie keer zo duur.

Ja, dat is wel zo. Maar ja, u moet toch wat, als het ware.

En als ik dat nu doe, hoe groot is dan de kans dat ze over drie maanden met een scheerkop met vijf mesjes komen en een volledig afwijkende houder?

Ja, meneer, daar kan ik niets over zeggen. Dat is aan de fabrikant als het ware.

En stel dat ze in 2009 met zes, wat zeg ik, misschien wel zeven mesjes komen?

Nee, daar kan ik niks over zeggen. Het spijt me. Maar we hebben ook een huismerk en dan moet u de houder er trouwens ook bijkopen maar dat is dan goedkoper. Qua prijs, als het ware. Dat het u geld spaart.

En is die dan even goed als de merkmesjes?

Ja, dat weet ik niet. Het zijn gewoon mesjes. Dat zou u dus moeten uitproberen, als het ware.

Krijgt u hier nooit klachten over?

Nee, hoor. Mannen moeten zich toch scheren hè. Dus dan kopen ze weer nieuw.

Nou, doe die Gillette dan maar.

Goed meneer. Daar heeft u een prima koop mee gedaan. Daar heeft u jaren plezier van.

Is dat zo, weet u dat zeker?

Nou, ja als het ware natuurlijk dan hè.

Scheermes

Plaatje: internet
Dit bericht werd geplaatst in verhalen non fictie. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

