Knip

  • Hoi buur, lekker weertje he? Heg knippen?
  • Hoi, ja moet gebeuren. Dat ding schiet de grond uit.
  • Man, zet toch een schutting neer? Scheelt een hoop werk.
  • Tja, dat jij nou de hele zooi betegelt. Maar dan heb je dus geen tuin
  • Lekker makkelijk toch. Nou ja, jij bent gek op je tuin.
  • Yep, die liefde heb ik van mijn vader. Zulks blijft. Dat gaat nooit over
  • Daar kun je er niet aan voorbij gaan. Dan snoei je zo’n heg graag
  • Klopt, pas op je vingers want ik ga hier knippen…KNIP
  • Aah, gloeiende. Fijn dat je het op tijd zegt. Dat was close!
  • Ghegheghe
  • ………..
  • Knip, knip, knip
  • Zo, die wordt mooi recht
  • Knip, knip, knip
  • Kijk uit, je gaat scheef, kijk dan….
  • Knip, knip, KNIP
  • Let op, hier zit een hard stuk, dan kun je beter….Ahhhh
  • Ik zei toch KNIP, ga weg met je handen, KNIP
  • Maar…..
  • Bemoei je er ff niet mee. KNIP. Vertel liever iets leuks. Knip
  • Leuks? Er is niks leuks. De kat is dood en mijn vrouw zit de godganse dag te puzzelen. En anders loopt ze wel met een dweil of de stofzuiger rond.
  • Knip, knip, knip. Nou, neem dan een hobby?
  • Hobby, hobby, wat voor hobby?
  • Knip, knip. Weet IK veel. Wat je leuk vindt.
  • Ik VIND niks leuk. Het hele leven is geen moer an.
  • Knip, knip, knip… Je zou ook kunnen gaan werken
  • WERKEN…IK? Met mijn rug?
  • Knip, wat is er mis met je rug? Daar hoor ik je verder nooit over
  • Werveltje in mijn ruggegraat. Altijd een zwakke plek geweest. Dat zijn dingen die niet voorbij of over gaan.
  • En die klussen dan in het weekeinde? Knip, knip. Je legt zelfs straatjes.
  • Ja, dat verdient lekker bij. Maar door de week…laten de hoge heren in den Haag maar mooi dat WAO’tje dokken hoor. Ghegheghe. Ik ga me niet inspannen voor een zo’n #$&% loontje.
  • Weet jij wat het met JOU is….Knip. Eigenlijk ben jij geen KNIP voor je neus waard. Beetje teren op de gemeenschap knip terwijl er zoveel zijn die het wel hard nodig hebben. Knip Ik mag hopen dat die mentaliteit ooit bij jou voorbij- en over gaat maar daar twijfel ik sterk aan. Knip.
  • Nou zeg….jij hebt toch ook je VUT?
  • Wat zeg je me daar. Man ga fietsen. Ik leg je het verschil niet eens uit. Hier, neem die zak en ga takjes verzamelen. Netjes graag.
  • Ehh, ik hoor mijn vrouw roepen. Ik moet even helpen, geloof ik. Daaaag.
  • $%^##!$&*……..Vertil je niet aan die DWEIL!
Dit bericht werd geplaatst in Fictieve verhalen. Bookmark de permalink .

3 reacties op Knip

  1. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Vooral dat ‘Ghegheghe’ hou ik van, heerlijk! Dit schreef je vandaag precies 5 jaar geleden Plato. Ik weet niet of er veel mensen om geglimlacht hebben, ik wel elk geval!

    • platoonline zegt:

      Dat was nog op weblog. Ik schat een stuk of 45 lezers. Ik heb nog getwijfeld of ik dit stuk moest houden na de overgang naar WordPress. Veel dialogen heb ik weggegooid. Te oubollig. Deze mag nog even blijven staan.

  2. Ik ben verknipt…..kom voor het Spinnen bijdragen te lezen en land ff hier….leuk om en beschreven…en knip ik ben weer verder 😉

Ja, schrijft u maar.....

