Cornelis Cappittelt de Heer

Lieve heer, ik heb een vraag
Mag ik die wel aan u stellen?
Of heeft u het druk vandaag?
Nou, laat ik tóch maar vertellen.

Kijk, ik vind het echt te gek
Hoe u alles hebt geschapen.
En in zulk een kort bestek
Slechts zes dagen, zonder slapen.

Daarna rustte u voldaan
Wierp de keus op onze borden
En laat ons vaak stil begaan
Totdat wij eens wijzer worden

Maar u heeft dus ook vermeld
Als wij soms dreigen te vallen
Bid en ik kom toegesneld
Want ik waak over u allen.

Ja, nu heb ik iets ontdekt.
In de schepping van uw dromen
Zit een fout, zij het verdekt
Had toch IETS meer tijd genomen!

Want uw werk lukte slechts nipt
Dus sloop er bij ’t creëeren
Toch een foutje in uw script
En dat heeft te doen met kleren

Kijk: ik mors vaak op mijn broek
Dat geeft heel vaak vuile vlekken
Welk wasmiddel ik ook zoek
Geen vlek die is er uit te trekken

En ook nooit eens is zulk een vlek
In de kleuren van mijn outfit
Lieve heer, ’t is toch te gek
Snapt u dat ik hiermee in zit?

Bede

Geeft U mij een goed humeur
Door uw blauwdruk up te deeten?
Broek en vlek graag in één kleur
Zorgeloos kan ik dan eten.

Honoreert u snel mijn luide vraag?
Doe het.. Ik vergeef u graag.

Critieck

Dit bericht werd geplaatst in Gedichten. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

