60: wat ik kreeg

Even een logje tussendoor over wat ik kreeg op mijn verjaardag. Misschien zitten er dingen tussen die jullie ook leuk vinden. Een goede tip is nooit weg tenslotte.

  • Planten voor in de tuin. Daar was ik heel blij mee want door het wieden lagen er plotseling hele stukken open.
  • Een eend van een mooie steensoort gevat in ijzer. Staat nu bij de vijver en peinst in het kroos. Erg mooi.
  • Van mijn dochter twee beeldjes: Laurel en Hardy, beiden staande op een filmspoel. Een geweldig cadeau want ik ben een liefhebber van de films van het tweetal.

B018_stan_laurel_and_hardy_photo

  • Van Ikan Mas een mooie Plant en een kunstwerkje waarop mijn 60e jaar werd uitgebeeld. Zo creatief: heb ik alle bewondering voor.
  • Van veel mensen gelukwensen, per post, digitaal, hyves, weblog…ik kan me niet herinneren zoveel leuke post te hebben gehad. Hierboven heb ik jullie al bedankt. Ik was er hartstikke blij mee. Ik ga al die felicitaties bewaren in een apart bestandje.
  • Het verzamelde werk van Maarten Biesheuvel. Wie nog nooit van Biesheuvel heeft gehoord moet toch eens een boekje uit de Bieb halen. Want hij schrijft prachtige, korte, verhalen. Humor en hilariteit voeren vaak de boventoon. Maar de schrijver pent deze humor neer als ware het zware ernst. En dat maakt het net even leuker dan humor die als zodanig wordt gepresenteerd. Met dit cadeau ging een grote wens van mij in vervulling.

Bies20vw

  • Een boek over optische illusies. Je kent het wel: afbeeldingen die, als je goed kijkt, iets anders voorstellen dan je dacht. Dan wordt het menselijk oog, zonder dat je het in de gaten hebt, bedrogen. Erg leuk boek.
  • Handtuinschepjes-en harken. Daar was ik net aan toe. De mijne waren tot de draad versleten en stukgebogen.
  • Afgelopen zondag kwamen mijn goede vriend Boentsjoek en zijn vrouw met een cassette met daarin een boek en de bijbehorende verfilming op DVD. Uitgegeven door NRC Handelsblad. Er zijn verscheidene titels. Ik kreeg: de Tijgerkat van Giuseppe Tomas Di Lampedusa (geef mij zo’n naam). Ik was er erg blij meer. Tegelijkertijd heb ik er een dilemma bij: ga ik eerst het boek lezen of eerst de film kijken? Dat noem ik nog eens een luxeprobleem. Prachtig cadeau!

Il_gattopardo_the_leopard

Dit bericht werd geplaatst in Familieverhalen. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

