Meiregen

Zo grijs, het regent tranen
Het donkert ook in mij.
De dagen der geliefden
Ze komen dichterbij

Ik weet het wel, geen treuren
Brengt ze meer naderbij
Maar ondanks dit te weten
Is mijn gevoel een rijstebrei

In mijn geleende uren
Zie ik ze, zij aan zij
Ze lachen, weten beter
Want zij zijn vredig, vrij.

Maar ik ben nog gebonden
Voor mij keert niet het tij
In mij regent het tranen
Het regent vaak in mei.

Kruis

Tekst: ©Plato-2008.
Foto: internet
Dit bericht werd geplaatst in Gedichten. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

