Kibbel

‘Zeg, til je been eens op. Je ziet toch dat ik  aan het stofzuigen ben?’
‘Hè, ik voel me wat ziekjes. Laat me nu even. Zuig maar om me heen. Zo vuil is het niet.’
‘Nee, maar wel waar jij zit. Allemaal askegels, droppapiertjes en gemorste etensresten.’
‘Ja, ja, nou weet ik het wel. Verdorie,  ik voel me misselijk en jij gaat zitten ziften.’
‘Gedraag je dan als een vent van vierenzeventig en niet als een kind van zes. Misselijk! Man, zit dan niet continue zo gruwelijk te paffen.’
‘Ga je me nou ook nog mijn sigaartje misgunnen? Die vier per dag?’
‘Minstens tien en je mag er maar drie. Dat weet je. Moet je zien, allemaal as op je trui. Kom hier.’
‘Niet doen nu, niet aan me plukken. Au, dat doet pijn. Ik heb daar een bultje.’
‘Jij met je bultje. Ga dan naar de dokter. Maar je gaat niet, nee je blijft zeuren. En maar roken en maar snoepen.’
‘Nou, jij drinkt toch ook elke dag je sherry.’
Maar ik zit niet de hele dag te klagen van pijntje hier, pijntje daar. EN ik was altijd mijn eigen spullen af. Kan jij niet zeggen.’
‘DAT gezeur hier altijd. Ik ga naar bed. En ik heb ook helemaal geen zin meer om volgende week mijn verjaardag te vieren.’
‘Nee, moet je niet doen. Weet je wat jij moet doen? Ga alvast je kist maar uitzoeken. En doe het vandaag. Anders kom je nog in tijdnood.’
‘Mag dan eerst mijn been weer naar beneden? Of moet je hier nog meer  zuigen.’

Dit bericht werd geplaatst in verhalen fictie. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

