Regen en Wind

Gisteren had ik een afspraak. En ik zou er met de fiets heen.
Helaas loopt mijn timing niet altijd gelijk met die van het universum in het algemeen… en met die van de weergoden in het bijzonder. Dat is jammer,want nu beukte ik gisterochtend rond 10.00 uur op de fiets tegen regen en wind in om op tijd bij Meindert te komen.
Wij hadden een week geleden al afgesproken. Zijn vrouw was die ochtend naar een bijeenkomst en wij zouden een paar uurtjes achter de PC. Hij heeft namelijk een prachtige nieuwe PC met Vista er op. En dat programma wilde ik wel eens zien.

Je kunt in de Zaanstreek nooit zeggen dat je de wind voor of tegen hebt. De Zaan kronkelt nogal en de weg kronkelt mee. Op het ene moment heb je als argeloze fietser de wind in de rug terwijl je hem even later schuin tegen hebt. Moeizaam fietste ik voort. Door mijn natte en beslagen brillenglazen had ik een vage aanduiding van waar ik me bevond.

Daar was de brug over de Zaan. Nu was ik ongeveer op de helft. Maar vreemd, alles was geblokkeerd. Verdorie, een bord: Brug buiten werking. Stug beukte ik rechtdoor, op naar de eerstvolgende brug, 4 kilometer verder.

Veel te laat kwam ik in de wijk waar ik moest zijn. Aan mijn plattegrondje had ik nu niets meer want ik kwam in een ander deel van de wijk binnen. Maar met wat vragen kwam ik er toch. De oorspronkelijke 7 kilometer waren er ongeveer 14 geworden en ik had er wel 40 minuten over gedaan.

Maar daar achter de ramen van het huis stond Meindert en zwaaide. De deur ging uitnodigend open. Even later stond ik druipnat op de mat. Vanuit de keuken drong de geur van pasgezette koffie tot mij door.  Ha, dacht ik. Nu wordt het gezellig.  En dat werd het ook. Want het zijn heel aardige mensen en ik kom er graag.

En daarom vanuit hier (want ik weet dat ze soms stiekem lurken): mensen, hartelijk bedankt voor de gezellige dag.

Dit bericht werd geplaatst in verhalen non fictie. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

