Waarom is het gras altijd groener…

Goedenavond buur
Goedenavond, hoe gaat het?
Hm, het gaat.
Klinkt somber. Wat scheelt er?
Ach, niks. Behalve…
Behalve?
Dat gezeur met mijn zoon. Hij had allang geslaagd kunnen zijn. Maar hij doet niks. Hij pingelt maar op die gitaar.
Oh, maar dat doet ie dan ook echt geweldig.
Jawel, maar die opleiding. Ik zeg: kijk naar Feiko, die heeft het gehaald en doet nu HBO. Die WERKT er voor. En wat denk je…?
Tja, misschien kun je beter…
Loopt die lul kwaad weg. Laatst zei ik:  zeg ei, als je toch niks doet, help dan met de tuin. Wat denk je dat ie zegt?
Nou als je het mij zo zou…
Betegel hem maar. Dat zei ie. En toen liep ie weg. Geen goed woord mee te wisselen. Stank voor dank.
Wat zegt je vrouw er van?
Die staat achter hem. Je moet positiever zijn, zegt ze. Alsof dat helpt. Trouwens, ze zit zelf elke avond met  haar dikke reet voor dat beeldscherm. En met hyvers kan ze wel lullen, maar met haar eigen man…
Tja…
Vraag jij het eens, jij zit ook altijd aan die PC? Maar jij bent vrijgezel.
Nou, vrijgezel is ook niet alles. Ik…
Ach, we zijn 22 jaar bij elkaar. Wat heb je elkaar nog te vertellen. Ze heeft geen hobbies. Als ik wat wil is ze altijd moe. Alleen dansen in het buurthuis. Maar daar krijg je mij niet naar toe. Ik zit wel in mijn kroegie.
Nou,dat dansen is best leuk. Ik doe het ook. En je vrouw danst als een elfje.
Ja, ja, maar ik heb het in mijn rug door dat klotenwerk. En nog zwaar onderbetaald ook.Ken jij Ernst?
Ja.
Die deed hetzelfde werk als ik. En die is nu opzichter. Terwijl ik er vijf jaar langer werk. Hij verdient 400 ballen per maand meer. En ik maar zwoegen
Ernst is dan ook hartstikke goed in communicatie. Dat scheelt.
Ik niet dan. Maar ja…slijmen met de baas hè, dat scoort.
Maar zo slecht heb je het toch niet?
Oh, nee, kijk eens naar Dennis. Die verdient heel wat meer.
Maar die ligt wel in scheiding. Man, waarom is voor jou het gras bij anderen toch altijd groener dan bij jezelf?
Simpel: het IS gewoon groener. Neem nou…
A propos, ben jij vanavond thuis?
Nee, vakbondsvergadering, tot elf uur. Waarom?
Zo maar, interesse.
Oké dan, nou ik ga eens kijken of er nog vreten op tafel staat.
Veel succes vanavond.
Jij ook.
Zal wel lukken!

———–

Hallo…. dag schat. Ik hoor net dat hij vanavond weg is.
Half acht bij jou? Oké.
Kusje… 

Dit bericht werd geplaatst in Fictieve verhalen. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

