Bril

Plato entert brillenwinkel: Goedemiddag.
Goedemiddagggg, kan ik voor u doen.
Eh tja, ik wilde net mijn bril afzetten…
Met één hand zeker hè? Ha, ja, dacht ik al.
Met één hand ja. Ik leef inderdaad niet van seconde tot seconde volgens de regels van de wetenschap. En toen barstte, zoals u ongetwijfeld al hebt gezien, de rand van mijn rechterglas. Kan dat nog gerepareerd?
Tja, we kunnen het lassen, maar ik geef u geen garantie. Eens een zwakke plek, altijd een zwakke plek. Maar ik kan wel voor u bellen of ze hetzelfde montuur nog hebben.
Is dat zo?  Nou doet u dat dan maar.
(Belt) ¦..ja, ja, ja, oh, nee, ja ik zal het zeggen. Eh, meneer, ze hebben ook lossevoorzetstukjes, die kosten 160,00.
Zit daar garantie op?
Even opnieuw bellen, dat weet ik zo niet. (Belt) ja, nee, géén garantie? Wacht ueven. Nee, geen garantie op.
En als ik er twee pootjes bijneem?
U bedoelt dat u dan een hele bril neemt?
Ja, zit daar dan wel garantie op?
Ja, dan wel garantie op.
Wat kost dat?
Dat kost  200,00
Dus voor 40,00 extra heb ik garantie. Doe dat maar.
Wacht u even,  ja,ja hele bril. Prima… ja, goed zo, doei.  Meneer, het is geregeld, wij bellen u als de bril er is.
Dank u.

Na  2,5 week zelf maar even langs dan. Het is druk.
Goedemiddag…
Eh.. meneer, de bril is er nog niet.

Een week later:
Goedemiddag, is mijn bril…
Nee, wat gek he, is ie er nog niet. Even bellen…
… meneer, ze hebben vergeten de order door te geven. Ze maken het nu in orde. Wij bellen u.

Twee weken later
Goedemiddag….is mijn bril al gearriveerd?
Ja, die is vorige week binnengekomen.
Maar ik heb geen telefoontje gehad.
Oh, sorry, ja vakantiedrukte he. Hier is de bril. Dat is dan 160,00
Maar ik heb toch een hele bril besteld?
He, wat? Ja, nou u het zegt. Ik bel even…. Hallo, ja….wat? geen hele brillen meer?
Meneer, ze hadden geen hele brillen meer. Alleen voorstukjes.
Grommm… Plato is moe en moet nog alle boodschappen doen. Goed, laat u maar. Maar als er binnenkort een breukje wordt geconstateerd…
In dat geval zullen wij ons best voor u doen.
Daar reken ik dan op. Goedemiddag
goedemiddag.

Ach, een hele nieuwe bril had me, variluxbrildrager,  900,00 gekost.  Laat ik de wereld niet door een donkere bril zien.

Update 2012: de oude bril is nooit meer stuk geweest
Nu ben ik ondertussen aan een ander montuur toe. Maar dan toch niet
bij deze dure brillenwinkel. Toch maar eens wat ANDERS zoeken.

Dit bericht werd geplaatst in verhalen non fictie. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

