Buuv I

Vandaag zag ik mijn oude buurvrouw (84) een beetje rommelen met de heg. Dus ik pak de handhegschaar en begin  haar heg te knippen. Even later  komt ze buiten:

Nah joh, wat vinnik dat leuk van je.
Ach, het is maar een klein stukje, buuv. Doe ik zo even.
Wil jai wel een bakkie koffie van main?
Nou, lekker. Maar dan maak ik eerst dat stukje even af.
Is goehoed. Ik roepe je wel.

Wullem, de koffie is klaar…..
Ik kom…(doe schoenen uit en ga naar binnen)
Koekie dr bai?
Ja lekker.
Neem dr maar twai
Nee, dat is niet goed voor mijn lijn. Ik ben al te zwaar.
Ach, man, wat maakt dat nou oit (anders roept ze altijd; je worre te dik!)
Nee, een is genoeg.
He, jai stond nog te prate met dat klaine jongetje he?
Klopt, ik stond in mijn tuin te werken. Komt dat jongetje plotseling op zijn fiets aan denderen. Dus ik zeg: he koene ridder, kom jij op je stalen ros de boel hier onveilig maken? Dat jongetje kijkt me plotseling zielig aan en zegt: maar eigenlijk ben ik verdrietig.
Nou, wat waster dan met um?
Ja, dat vroeg ik ook. En toen zei hij: mijn konijn is dood. Oh, wat akelig, zei ik troostend. Heb je hem mooi begraven? Het jongetje slikte een traantje weg en zei: ja.
Mooi, zei ik en heb je nog een mooie foto van hem? Ja, zegt hij: maar toen was ie al dood. Nou doeg…..en weg sjeesde hij weer.
Ach, wat een lieverdje…en weet je, hai is nag zo klain he. Hai is de jongste van ut stel.
Oh, dat wist ik niet.
Ja, eigenlijk is ut een nageboorte…
Huh?
O, ja, hahahahaha. Sorry (ja dat is engels hoor) maar ik bedoelde aigenluk “nakommertje”.
Whoehahahahaha, een nageb…..whahahahahaha.
Hahahahahahaha, moe je nag een bakkie?
Lekker.

Kijk, zo praten wij nou met elkaar in Wormerveer.

Dscf0003

tekst en foto: plato 2007
Dit bericht werd geplaatst in verhalen non fictie. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

