Mislukte foto’s

Op dit knopje, dit grote naast dat bobbeltje?

Ja, nee, die andere, met dat schuifje. Ja die, en dan moet je hem eerst half indrukken en als ie dan scherp is, moet je doordrukken.

En hoe weet ik dan dat ie scherp is, hoe zie ik dat?

Dan wordt dat vierkantje, nee dat vierkantje wat je in het toestel ziet.. daar… in de lens, daar ja, dat wordt dan kleiner en dan kun je dus drukken.

Oeps, ik drukte half, maar nou is ie geloof ik toch gemaakt.

Laat zien… ja hoor…stom, ik zei toch…. nou laat maar. Opnieuw.

Ja, sorry hoor, ik dacht dat ie het automatisch deed.

Dat doet ie ook, tenminste, als ie op Auto staat. Staat ie dat?

Nee, hij staat nou op dat dingetje.

Wat voor dingetje, wat voor dingetje, wat voor dingetje?

Ja weet ik het, gewoon kijk maar

Mens dat is voor de camera  ..nou maak je een filmpje. Voor je het weet is je kaartje vol. Zo, nu staat ie weer op Auto. Niet meer aankomen alsjeblieft.

Oh, ok en nu?

Richt maar op die boomtak. En dan eerst half en daarna wat doe je nou, wat doe je nou?

Ja, wacht nou effe, jij bent altijd zo ongeduldig.. dat snoer zat er voor. Ja zo boomtak? Die bedoel je?

Nee, de boomtak op de kerktoren nou goed, zie jij nog meer boomtakken dan?

Ok dan. Eerst half, ik zie een vierkantje.

Klik dan door, klik dan door, vooruit nou, klik.

Klik.

Goed, laat maar eens zien. Allemachtig, je hebt de tak gemist, houd dan ook stil.

Ja, mijn hand schoot een beetje uit.

Ja,  laat maar weer. Even kijken… mislukt, mislukt, filmpje kan er af, mislukt. Nou, één foto half gelukt. Kan niet beter.

Nou ik deed echt mijn best hoor. Nog een keer. He, laten we binnen gaan. Dichter is vast makkelijker.

Ok,.eens kijken, neem dat fotolijstje maar eens.

Ok klik oeps vergeten half te klikken

En? ja hoor …misluk ik delete ze even allemaal zo klaar.

Nog een keer  halfklikken vierkantje klik ja, gelukt.

Laat es zien? moet je nou kijken helemaal zwart.

Maar ik heb ik heb

Zucht je moet FLITSEN, FLITSEN zei ik. Het is hier donker, had ik toch al gezegd?

Flitsen. nee hoorde dat?

Ja toe nou maar klik op dat knopje links, lih-hinks ja die…

Flitssss

Laat kijken, verrek ja  het fotolijstje staat er op

Yeahhh, zie je wel dat ik het kan zullen we dan nu verder met  handmatig?

Dit bericht werd geplaatst in Fictieve verhalen. Bookmark de permalink .

Ja, schrijft u maar.....

