Piet 21: ik heb een steen verlegd

 Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde
Het water gaat eranders dan voorheen
De stroom van een rivier, hou je niet tegen
Het water vindt er altijd een weg omheen.

Piet_als_baby_3

 Misschien eens, gevuld van sneeuw en regen
Neemt de rivier mijn kiezel met zich mee
Om hem dan glad en rond gesleten
Te laten rusten in de luwte van de zee

Piet_12_jaar_3

 Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde
Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten
Ik leverde ’t bewijs van mijn bestaan
Omdat door het verleggen van die ene steen
De stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan

 Piet_20_jaar_2

 (refrein)

Ik heb een steen gelegd, in een rivier op aarde
Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten
Ik leverde ’t bewijs van mijn bestaan
Omdat door het verleggen van die ene steen
De rivier nooit meer dezelfde weg zal gaan.

Piet_24_jaar

 Piet_29_jaar

Piet Rol (klik hier)

 Piet_40_jaar

11.5.1953  –  14.6.2005

Piet_50

Tekst:  Bram Vermeulen

Foto’s: Plato

Dit bericht werd geplaatst in Ateliertje. Bookmark de permalink .

3 reacties op Piet 21: ik heb een steen verlegd

  1. Anna zegt:

    Schitterende tekst @->–

  2. reismeermin zegt:

    Dit is wat mij betreft de mooiste tekst van Bram Vermeulen.

  3. Corline zegt:

    Dit is zo’n mooi lied…

Ja, schrijft u maar.....

