One O One: Baan

Een 23-jarige student zocht naarstig een bijbaan, maar tevergeefs.
Uiteindelijk reageerde hij op een advertentie van de Ilda-supermarktketen.
De personeelschef wilde hem aannemen om de winkelvoorraad bij te vullen en lege flessen te sorteren.
‘Twintig uur per week, vier euro bruto, wekelijks gratis boodschappen voor vijfentwintig euro. Teken hier en je hebt de baan.’
De student weigerde.
‘Het is reuze opbouwend werk,’  probeerde de personeelschef. ‘Je zit droog, hebt twee keer tien minuten koffiepauze, superleuke collega’s. Wat wil je nog meer?
‘Ja doeiiii,’ zei de student. Ik word geen flessensorteerder voor een flessentrekker en zeker geen vakkenvuller voor een zakkenvuller.

Dit bericht werd geplaatst in 101. Bookmark de permalink .

29 reacties op One O One: Baan

  1. Tja…. het is inderdaad wel heel erg weinig qua salaris maar toch zou ik het niet geweigerd hebben, altijd beter dan handje ophouden toch?

  2. perikelen zegt:

    Geweldige woordspelingen :-)

  3. ria zegt:

    Pracht woordspelingen Plato. Overigens heb je volkomen gelijk ,daar erger ik me hier ook aan bij de kids van vrienden die bijna gratis bijbaantje hebben .TE GEK voor woorden.

  4. Rianne zegt:

    Yup, ze betalen te weinig. Zelfs wanneer je de 25 euro aan boodschappen bruteert en bij het salaris op telt kom je nog een euro of 3 per uur te kort.
    Toch zijn er genoeg mensen die er voor gaan, blind accepteren omdat ze blij zijn met elke cent. Daar gokt deze firma vast op.

  5. Petr@ zegt:

    Wat een afzetter! Onze zoons hebben ook altijd bijbaantjes gehad en de oudste nog steeds omdat hij studeert, maar altijd tegen een redelijke vergoeding.
    Deze student kan misschien beter een krantenwijk nemen of in de horeca gaan werken, dat levert meer op.

  6. klaprooske zegt:

    goed gesproken van die knaap plato,
    vakantiebaantjes moeten ook wel leuk betaald worden hé..

  7. reismeermin zegt:

    Primero: Willie van harte gefeliciteerd met je verjaardag>
    Tja hij had zo bij de invalshoek kunnen staan, lekker eigenwijs ;-))

  8. Mrs. T. zegt:

    wordt met dt??? ;-)

  9. artmus zegt:

    Een hele goeie Plaat.

  10. tagrijn zegt:

    Als hij niet voor flessentrekkers en zakkenvullers wil werken, zal hij nooit een topbaan krijgen, tenzij hij het zelf wordt. (Leuk gevonden.)

  11. Een hele aparte baas met bijzondere arbeidsvergoeding. Daar had ik de gok wel mee gewaagd, haha. Geweldige humor weer van je, en die woordspelingen :D

  12. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Volgens mij hebben ze beiden gewoon heel veel humor. Die baas al helemaal. Of was hij echt serieus?!?

  13. gewoonanneke zegt:

    Ja het is eigenlijk te gek voor woorden, heb nog wel nooit gehoord van de Ilda supermarkten maar dat wilde ik maar zo houden als ik zo dit verhaal lees.

  14. Willie zegt:

    Anneke: Als je de letters door elkaar husselt, krijg je een bekende naam. ;-)

    Groot gelijk dat hij dit baantje niet nam, wat een uitbuiterij.
    Ze nemen meestal heel jonge werknemers, die mogen ze wel zo weinig betalen.

    Haha, je zit droog.
    Eigenlijk is het een triest verhaal, maar je hebt er een heel leuk stukje van gemaakt Plato, mooie woordspelingen.

  15. rebbeldebbel zegt:

    Het antwoord van mijn zoon ,toen ik vroeg of een baantje bij de digros niks voor hem was => ik ga toch zeker niet in zo’n apenpakkie lopen…..met oppassen verdient hij beter….

  16. Truus zegt:

    Natuurlijk is het beter om te werken dan om je hand op te houden. Maar dan moet je wel behoorlijk betaald worden. Minimaal minimumloon dus. Dan maar geen gratis boodschappen.
    Die student heeft vast gevoel voor taal met zo’n antwoord. ;-)

  17. inge zegt:

    hahaha zo iemand heeft zo’n bijbaantje ook heel niet nodig! ^^

  18. Anna zegt:

    Jee, wat een afzetters zeg. Mooi verhaal!

  19. Hartelijke Hot Hulk zegt:

    Ik vraag mij af of die student nog wel hoeft te studeren?
    Als je zó slim bent!

  20. Marika zegt:

    Binnenkort staan daar mensen in de bijstand hun boodschappen bij elkaar te werken (zonder loon). ;-)

  21. Voetje zegt:

    Hihi :) Geweldige woordspeling op het einde!

  22. Dwarsbongel zegt:

    Tja, ik denk dat die “Ilda” supermarktketen al vaker het nieuws heeft gehaald vanwege arbeidomstandigheden en de omgang met het personeel…

  23. ellyvandoorn zegt:

    Goed gevonden Plaat. Loop ik nu zo erg achter of loop jij nu plots zo har? :-)

  24. platoonline zegt:

    Ik loop
    Jij loopt
    Hij loopt
    Wij lopen
    Jullie lopen
    Zij lopen

    Ik kom daar de woorden achter en hard helemaal niet tegen :-)

Ja, schrijft u maar.....

