One o one: Mazzel

‘Tjonge Tuinier, wat een mazzel vandaag.’
‘Hoezo buur?’
‘Ik hang vanmorgen mijn nieuwe regenjas in de treincoupé en denk: laat ik hem straks niet wéér vergeten. Je kent me.’
‘Inderdaad!’
‘Later stap ik uit. Vlak vóór de uitcheck denk ik: het regent… MIJN JAS!
Dus IK die coupé weer in, pak de jas, een sprint en… op tijd bij de bus. Goed hè.’
‘Waar is ie eigenlijk?’
‘Wat?’
‘Je jas, je kwam net zonder binnen.’
…….
‘NEE hè, in de bus laten hangen!’
‘Oei, en wel uitgecheckt op het perron?’
‘Huh… IK…”*&é#@#³(§!’
‘Nog een mazzel dat ik koffie heb gezet. Bakje?’

Dit bericht werd geplaatst in 101. Bookmark de permalink .

31 reacties op One o one: Mazzel

  1. Petr@ zegt:

    Dat was een geluk bij een ongeluk! Maar dan niet …
    Zo werd de koffie een echt “bakkie troost”.

  2. Marja zegt:

    En zo begrijpelijk. ;o)

  3. datzalwel zegt:

    Hahaha, geweldig. Kun je me niet een beetje schrijverstalent lenen.
    Groetjes.

  4. ‘t Is beter voor de buuf als ze in ‘t vervolg de jas maar gewoon aanhoudt. Waarschijnlijk is het gemis mentaal groter dan stoffelijk ;-)
    Je had toch niet een bepaald persoon in gedachten toen je deze one-o-one schreef?

    • platoonline zegt:

      Jawel, mezelf. Ik stapte in de trein en deed mijn regenjas uit. Toen ik uitstapte vergat ik hem bijna en moest weer door twee deuren om hem snel te pakken. Daarmee houdt de non-fictie op. De rest heb ik er bij gedramatiseerd. Een futiliteit, vandaar 100 woorden.

  5. Nannie Hugen zegt:

    hahahahaha Prachtig mens mens wat is dit lief en zo menselijk hahahaah

  6. minoesjka2 zegt:

    Geweldig ……….. een verstrooide professor …………. tja, het zou zomaar iedereen kunnen gebeuren :-)

  7. hannekelive zegt:

    haha!
    het zou mijn huisgenoten ook zomaar kunnen gebeuren, die vergeten altijd alles!

  8. Mrs. T. zegt:

    Ach toch. Wat een pech.

  9. tagrijn zegt:

    Wat is dat toch leuk als je op een bepaalde gebeurtenis kunt voortborduren. Zo ontstaat wel de grappigste fictie. Dit is hier een heel mooi voorbeeld van. Schitterend.

  10. Rianne zegt:

    Haha, precies het blog wat ik nodig heb na 11 uur werken! Dank.

  11. reismeermin zegt:

    Tja, zolang ik kan hou ik die OV-chipkaart ver van me vandaan. Ik schuif even aan voor een bakkie troost..

  12. Willie zegt:

    Haha, mazzel en toch geen mazzel, en nog dubbele pech ook.

    Een kleine afleiding, en je vergeet uit te checken, het is mij in het begin overkomen in de bus.
    Tijdrovend om je geld terug te halen via een mailformulier, maar het lukt wel.

    Leuke One-o-One, Plato.

  13. Voetje zegt:

    Dat zou mij ook kunnen overkomen. Ken je mij dan al zo goed? Dat is inderdaad mazzel hebben een paar minuten later heb je dan weer pech

  14. Babette zegt:

    Grappig verhaal! Regen, jassen, trein, bus, het gaat nu zo aan mij voorbij hé Plato.
    Maar die koffie, laat maar komen ;-)

  15. Zolang de huissleutels er niet inzaten is het leed nog wel te overzien ;-)

  16. gewoonanneke zegt:

    Ja dat soort dingen komen me bekend voor daarom hou ik al niet van paraplu’s die komen nooit meer thuis als het daarna weer droog is.

  17. hanscke zegt:

    Nu begrijp ik waarom mijn man overal en altijd de jas aan houdt.

  18. perikelen zegt:

    Heej Willem,
    Ik heb je een mailtje gestuurd…

    X Wilma.

  19. O tuinier dat had ik met horloges . Horloges? Ja klaar met werken in omkleed kamer wassen vlug de bus halen even op de klok kijken ahhh nee , laten liggen nooit wéér terug gezien……dus héél herkenbaar :-D

  20. ria zegt:

    Eén troost het is héél herkenbaar. Zie je me grijnzen…….kom op met de koffie.
    groetjes, Ria

  21. klaproos zegt:

    ohhh balen plato:-)
    die koffie is wel een bakkie troost dan hé,

    OT

    dank voor je mooie gedicht:-)

    xxx

  22. ellyvandoorn zegt:

    Heerlijk Plaat ff lache

  23. Truus zegt:

    O, o, wat een dikke pech voor buur. Hoop niet dat er van alles in de jaszakken zat. Sleutels, portemonnee, OV-kaart… ;-(
    Maar wel kostelijk geschreven, een bakkie troost waard. :-)

  24. artmus zegt:

    Een geluk bij een ongeluk maar dit keer is het zonder goede afloop. Alhoewel Een lekker bakkie….

  25. HansDeZwans zegt:

    ”*&é#@#³(§!’ -> wat wil je daarmee zeggen???

  26. Hee leuk zoveel reacties en bijval…

  27. smijling zegt:

    jazie het nu wel gelezen en vergeten op verkeerd gereageerd
    maar ik lees wel hier hoor
    zelfs dat je de sportkrant miste ergens
    .oke ik vergeet wel eens wat mar voor vandaag nog ens extra van harte met je —– verjaardag
    lieve groet van een verstooiede ikan mas

Ja, schrijft u maar.....

