Tweemaal One o One: Weg

I

Vorige week liep ik moedeloos tussen paardenbloemen en ander onkruid, dat, zoals men zegt, in mijn tuin welig tiert. Artrose weerhoudt me van langdurige actie.
Was ik rijk, ik nam een tuinman, maar crisis, pensioen en armlastige telgen weerhouden me.
Die avond werd ik gebeld door… Cornelis Critieck. Hij wilde graag naar het Mucha- museum maar helemaal alleen zó ver van huis, durfde hij niet goed. Had ik zin om mee te gaan? Hij zou mijn deel betalen, het was toch een aanbieding.
Ik klaarde helemaal op en zei meteen ja.
Zaterdagochtend vertrekken we.
Leuk hè, zo spannend.

Tuinier

II

Ik was het zat. De voortschrijdende berg boekenpulp, het gezeur over de crisis, het bezuinigingsgeblaat van politici, het inadequate optreden van de politie, de rotzooi bij de NS, het vriendjespolitieke gewauwel in DWDD, Plato met zijn gezeur, het was me een gruwel.
En toen dat Koningslied.
Ik wilde maar één ding: weg!
Op een ochtend lag die aanbieding op mat. Mucha, Kafka. Ik handelde meteen, belde Tuinier en vroeg hem mee. De stakker kan momenteel niet tuinwroeten en durft ook niet alléén zo ver op reis.
Blij dat hij was!
U zult mij missen. Daar moet u even doorheen.
Gegroet

Cornelis

Dit bericht werd geplaatst in 101. Bookmark de permalink .

31 reacties op Tweemaal One o One: Weg

  1. Nathalie zegt:

    Ik wens u beide heel veel plezier… en voor u allen een heel fijn weekeinde gewenst!

  2. Nou als dat geen Telepathie van Cornelis is dan weet ik het ook niet meer :-D
    Veel plezier morgen, groetjes Laura

  3. Margreet zegt:

    hahaha..veel plezier dan maar saam en laat dat onkruid toch lekker groeien Tuinier en eet er gewoon af en toe van, of neem een konijn :)

  4. O zalig, jullie gaan samen naar Praag. Ik wens je een geweldig weekend. Praag is prachtig.

  5. Petr@ zegt:

    Zo dat is een leuke verrassing!
    Heel veel plezier samen, en niet te veel mopperen Cornelis. Genieten is het toverwoord!

  6. ria zegt:

    Het is je van harte gegund Plato. Cornelis moet niet zeuren dat doe ík wel en tuinier kan nu ook alleen maar toekijken. Jordy kun je misschien naar mij sturen.
    groetjes, Ria

  7. Anna zegt:

    Ha, gelijkgestemde zielen… geniet maar van de uitstap ;-)

  8. smijling zegt:

    heerlijk daarom zag ik alleen je rug fijnedag gehad

  9. artmus zegt:

    Whahahahahah. Ik verdenk je van een gespleten persoonlijkheid, ( grijnslach )

  10. Rianne zegt:

    Leuk deze beide waarheden. Ik zie ineens wel een paar menselijke trekjes bij Cornelis.

  11. minoesjka2 zegt:

    Ik wens zowel Cornelis als Tuinier een goede reis toe, Ben benieuwd of die twee samen kunnen genieten van al het moois

  12. gewoonanneke zegt:

    Heel veel plezier in Praag, ben niet in dat museum geweest maar het is een prachtige stad waar heel veel te zien en te beleven is.

  13. Mrs. T. zegt:

    Twee zielen, twee verschillende gedachtes, één doel. Heel veel plezier!

  14. hannekelive zegt:

    dat zal vast een interessant uitje worden.
    als er geen wrijving tussen die twee komt……

  15. Truus zegt:

    Hahaha, wat een leuke manier om te vertellen dat je/jij/jullie er even tussenuit knijpen.
    Heel veel plezier en mooi weer gewenst. :-)

  16. Willie zegt:

    Samen durven ze wel, haha.
    Praag schijnt een prachtige maar dure stad te zijn, gelukkig was het een aanbieding.
    Een Jugendstil-museum, ben benieuwd wat Cornelis er van vindt. :-)
    Tuinier vindt het vast mooi, en ach, Cornelis heeft Kafka nog.

    Neem de armlastige telg in dienst als tuinman, 2 vliegen in een klap. ;-)
    Grappige One-o-One’s, Plato.
    Nog veel plezier, jullie.

  17. Voetje zegt:

    Dat zal zeker een leuke uitstap worden. Komen Cornelis Critieck en Tuinier achteraf ook vertellen hoe het geweest is?

  18. HansDeZwans zegt:

    Praag staat ook nog op mijn lijstje. Misschien kom ik wel mee.

  19. ingeding zegt:

    een Two o Two ^^

    veel plezier!

  20. WEggaan is altijd goed wanneer jullie maar weer terugkomen ;-) Veel plezier in Praag!

  21. jeer zegt:

    Die paardenbloemen groeien nu juist in uw tuin, het wordt in de kruidengeneeskunde gezien als een probaat middel bij artrose/reumatische aandoeningen. Wellicht kunt u er uw voordeel mee doen! Veel plezier in Praag.

    jeer

  22. tagrijn zegt:

    Wat een geluk dat de heer Critieck de Tuinier op sleeptouw neemt. Maar als dat maar goed gaat…Hoop dat de pijn van de artrose even wordt vergeten bij het zien van het werk van Mucha.

  23. klaproos zegt:

    elk zijn visie, het is goed:-)
    heb het goed samen heren,
    wees lief voor elkaar
    xxx

  24. Marika zegt:

    Veel plezier! ;)

  25. datzalwel zegt:

    Wauw Plato, heerlijk. Praag staat ook op mijn verlanglijstje. Veel plezier.
    Groetjes.

  26. artmus zegt:

    Plaat wat is het hier belachelijk stil. Ik heb je toch niet beledigd met die gespeten opmerking? Waar hangt Uwes uit?

  27. ellyvandoorn zegt:

    En hebben jullie plezier gehad!! Ik kan me die combinatie van twee personenen en big schik nauwelijks voorstellen hahaha.

  28. Goed idee. Hier groeien ook paardebloemen uitbundig . Niets mis mee. Of je geniet ervan of je haalt ze eruit. Onkruid bestaat niet. Het wordt weer helemaal in om niet gewenst kruid te eten. Zevenbladpesto is in. Plezier in Praha.

  29. elke zegt:

    Praag, daar waar ik ooit wel zou willen wonen. Ik ben er gek op. En zo ook op Mucha.

Ja, schrijft u maar.....

